Ik begrijp je. Ik heb een moeder die bij het minste ontploft en ik onderga al van kleins af hevige woede-uitbarstingen…Ik heb gewoon nooit gezien hoe je op een degelijke manier ruzie maakt. Soms ben ik echt pissed op mijn vriend, zonder te weten waarom. Ikzelf doe dit door hem uren te negeren, wat mijn moeder ook altijd met ons en met mijn vader deed.
M’n vriend is op de hoogte van mijn situatie en weet hoe hij hierop moet reageren, maar ik heb er heel vaak mee gezeten, want ik heb hem op die manier vaak gekwetst, terwijl hij het alleen maar goed bedoelde.
Pas toen ik de moed kreeg om tegen mijn ouders op te komen en over de problemen thuis te praten (ik moest jàren mijn mond houden), is het beginnen weg ebben, dus mij lijkt het een goed idee om therapie te volgen en de kern van jouw probleem aan te pakken en dat is jouw jeugd. Jammer dat hij je niet meer wil steunen, maar je moet begrijpen dat het ooit de druppel voor hem ging worden. Misschien dat hij er toch nog over nadenkt als je angermanagement gaat volgen?
BlackRose, jij bent echt geen persoon om raad te geven in dit subforum. Volgens mij ben je ergens verzuurd op het vlak van liefde, want het is altijd maar negatief en verwijtend. Dit meisje is niet slecht, het gaat hier om een jeugdtrauma waaraan zij niks kan doen.