Vriendje is veel sterker dan ik

Dit is misschien een beetje een raar onderwerp om een topic over te maken, maar ik weet niet precies wat ik hiermee moet doen en ik vind het ook een beetje gek om zoiets zomaar aan vriendinnen van mij te vragen, want die gaan dan waarschijnlijk meteen veel te overdreven reageren.

Ik heb nu iets meer dan een halfjaar een vriendje en ik ben heel blij met hem, maar vaak als we een beetje aan het stoeien zijn, of hij mij vervelend begint te vinden, kan hij voor mijn gevoel een beetje te ver gaan.
Het is absoluut niet zo dat hij me in elkaar slaat ofzo, maar ik heb toch vaak wel een stuk of tien nieuwe blauwe plekken als ik bij hem ben geweest.
Ik ben ook absoluut niet sterker dan hij en soms dan word ik een beetje boos als hij een beetje te ver gaat en me echt pijn doet en dan sla ik hem (ik weet dat ik dat eigenlijk ook niet moet doen, maar dat is de enige manier om hem vrijwel meteen op te laten houden) en dan lacht hij vaak, omdat hij het grappig vindt dat ik denk dat ik hem zo pijn doe.

Ik heb hem al meerdere malen verteld dat hij af en toe echt wat voorzichtiger met mij moet doen. En dan zegt hij wel altijd dat ik gelijk heb, maar dan doet hij het toch snel weer.
Ik vind het heel onprettig, maar ik weet niet precies wat ik kan doen dat hij dat niet meer doet.

Je weet zeker dat hij het niet opzettelijk doet? Want het lijkt me toch dat ie het wel door moet hebben dat je echt pijn hebt als je er blauwe plekken aan overhoudt? Misschien een keer ipv terugslaan op het moment zelf er wat van zeggen. Dan kan het moeilijk zijn dat hij ‘vergeet’ dat hij sterker is dan jij.

Gewoon vragen of je wel duidelijk bent geweest, en dat hij gewoon van je af moet blijven?

Gewoon op het moment zelf aangeven. C:
Want waarschijnlijk heeft hij het op dat moment zelf niet door.

Ik snap je probleem! Het spijt me als het verkeerd over komt… Maar als hij je eerst pijn doet (terwijl hij weet dat je dat niet fijn vindt) en dan lacht als je hem slaat, klinkt dat een beetje alsof hij niet helemaal 100% is. Dat wel bijna alles goed is, maar dat er toch één dingetje krom zit.
Ik snap dat je heel veel van hem houdt, maar ik zou gewoon uit kijken. Want als hij toch dingen wil die jij niet weet, kun je dat nu moeilijk inzien omdat je zo veel van hem houdt.

En nu even zonder rampscenarios’s: als hij je pijn doet, kan je hem gelijk er mee confronteren. Je kan ook eerder zeggen dat als het weer gebeurt, je hem er op zal wijzen. Dan denkt hij er zelf misschien ook aan tijdens het stoeien.
Dat hij lacht als je hem slaat, lijkt mij echt heel kleinerend en intimiderend. Ik hoop dat het niet een te groot probleem wordt en jullie er samen uitkomen, succes!

Nogmaals sorry als het eerste gedeelte verkeerd overkomt…