Vriendje ineens agressief?

Ik heb ongeveer anderhalf jaar met het liefste vriendje van de wereld. We hebben het altijd heel erg leuk gehad alleen sinds ongeveer 3 weken is mijn vriendje heel erg afstandelijk tegen me, negeert hij me soms en is hij minder lief. Hij zegt geen onaardige dingen, maar toont heel weinig interesse in me en zegt niet meer de lieve dingen zoals eerst. Ook heeft hij weinig/geen zin meer om met me te zoenen enzo terwijl hij dat normaal wel heeft. Vandaag hadden we afgesproken bij mij om samen te zijn met kerst. Hij deed de hele tijd heel afstandelijk en was duidelijk niet zichzelf. Ik heb hem toen gevraagd wat er was. Hij negeerde me dus ik pakte zijn hand om aandacht van hem te krijgen. Toen heeft hij me in mijn gezicht geslagen en gezegd dat ik me met mijn eigen zaken moest bemoeien. Hij heeft zich van me afgedraaid en heeft toen gehuild waar ik bij was. Hij is totaal niet agressief en zoiets is nog nooit gebeurd, ook zou hij nooit zomaar huilen, en al helemaal niet waar iemand bij is. Nadat hij een paar minuten daar heeft gezeten heeft hij gezegd dat hij moest gaan, en is hij naar huis gegaan.

Ik ben heel erg geschrokken van wat er is gebeurd, en weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Hij zou dit nooit doen dus er moet wel iets met hem aan de hand zijn, maar als hij er niks over kwijt wilt weet ik ook niet wat ik voor hem kan doen. Ik ben echt ten einde raad dus ik plaats het maar hier, ik hoop dat iemand tips of suggesties heeft over wat nu…

Hij heeft duidelijk wel kopzorgen,

Ik vind het wel jammer dat hij het niet met je kan bespreken. Ach, Zo zijn ook sommige mensen, ze kroppen het op en kunnen er niet mee overweg en/of praten er pas mee als ze het zelf hebben uitgedokterd.

Is er onlangs iets gebeurd wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Als hij zo doet en afstand wil, vrees ik dat je niets anders kan doen dan afstand nemen tot hij je zelf benaderd.

Ik zou als ik jou was wel boos zijn over die klap. In een relatie sla je elkaar niet. Punt.

Daarnaast als hij er echt niets over kwijt wil en zo doet, kan je beter je tijd in andere dingen steken. Misschien komt hij er vanzelf wel mee, misschien waait het over een week over… Maar meer kan je niet doen denk ik.

Hij zit inderdaad duidelijk ergens mee, maar iemand een klap verkopen… nee dat gaat mij echt te ver en dat zou ik hem duidelijk maken ook.
Maargoed, zoals in elk geval is het nu ook weer communiceren. Praat er met hem over. Wil hij er niet over praten, dan moet je er misschien maar gewoon even geen aandacht aan besteden. Wellicht komt hij er dan vanzelf wel mee.

Toevoeging; laat dit geen tweede keer gebeuren. Dat hij je 1x slaat is al erg genoeg, maar als hij dit nogmaals doet heeft hij er overduidelijk niet genoeg spijt van en moet je wegwezen.

Klinkt alsof hij flink in de knoop zit met zichzelf. Maar dat is geen excuus om je vriendin die om je geeft en alleen maar wil helpen, te slaan.