Vriendje in ziekenhuis, geen geld voor bus/trein

Ik heb een vriendje in Eindhoven en ik zelf woon in Rotterdam. Ik heb net te horen gekregen dat hij in het ziekenhuis ligt en ik wil heel graag naar hem toe! Alleen ik heb dus niet genoeg geld voor een trein kaartje. maar ik heb gehoord dat het met de bus maar 6 euro in totaal is. ik kan op google niks vinden van waar die bus gaat en waar hij aankomt, of andere info. Ik zou het dus echt niet weten! kan iemand mij helpen? of een site geven waar je het kan vinden?
Dankjewel

@slaopjema Van eindhoven naar rotterdam is zeker geen 6 euro met de bus :’)

Kan je je mama niet vragen om wat bij te leggen voor de trein? Dat zal ze toch wel begrijpen. Zeg desnoods dat je het later wel terugbetaald.

Een dagkaartje kan je toch kopen voor de bus?
Vraag anders of iemand je kan brengen? Of vraag desnoods geld aan iemand, die je dan later weer terugbetaalt.

Aah dat is echt rot!
Misschien www.9292ov.nl ? die rekent ook de prijs van de reis uit, dus als je alleen bus aanvinkt dan krijg je de prijs van die busreis…
Anders misschien wat geld lenen voor de trein?

Nou zo iets hoorde ik dus wel. maar hoe duur dan wel? Ik wil er echt voor hem zijn!

@ICExCOLD Volgens mij zijn in zuid-holland bij de meeste bussen de dalkaartjes eruit (als je dat bedoeld…) en ze moet een stukje door zuid-holland, anders weet ik 't niet…een dagkaartje is ook geen 6 euro en ik weet niet of je dat hebt met de bus, maar 6 euro lijkt me echt te weinig xD

Ik ben alleen thuis, helaas!

Duurder dan met de trein, dat sowieso. Je moet door heel veel zones heen en heel veel verschillende bussen, aangezien ik niet aanneem dat er 1 bus van eindhoven naar rotterdam rijdt. Ik was vanaf wassenaar naar noordwijkerhout zo’n 10 strippen (volgens mij zelfs meer…) kwijt en dat is zo’n 12 km ofzo…en dat is dus ongeveer 9 euro al. Je moet door heel veel zones…

Kan je niet wat lenen van een vriendin ofzo? :astonished:

Als je op 9292ov.nl met de bus van r’dam centraal naar eindhoven centraal doet, dan moet je 6x overstappen en doe je er zo’n 4uur over. Vraag gewoon geld aan je ouders ofzo, die snappen dat heus wel!

Buren? Zeg dat het een noodgeval is!

In Brabant heb je een dagkaart voor 3 euro, dus dat hele stuk door Brabant is goedkoop, al duurt het heel lang! ik weet niet hoeveel het is vanuit R’dam tot je in Brabant bent…misschien kan je dat stukje met de trein en daarna met die dagkaart? Met de bus ben je echt heeeel lang bezig.
In elk geval kan je die bustijden enzo zien op de site die hier boven genoemd is :slightly_smiling_face:
En als je kan wachten tot maandag ofzo kan je met de trein met 40% korting.

@Chatoyant
Ja, een dagkaartje (Dalkaartje dus) kan je alleen kopen als je in dezelfde provincie zit, schiet me net te binnen :’). En dat is idd geen 6 euro…

Maar vraag gewoon geld? Ik zie het probleem niet zo…

Is het overigens ernstig wat hij heeft? Tot hoelaat zijn je ouders weg? Als het meevalt kunnen ze je vanavond ook wel brengen toch. Wanneer het ernstig is, zou ik echt even bij iemand uit de buurt geld gaan bietsen!

^ja daarom. Ga even langs de buren of iemand in de buurt die je kent en zeg waarom. Ze geven je echt wel even genoeg geld hoor.

ik zou dan echt zwart gaan met de trein…
of je nou een boete krijgt of niet, ik bedoel het is wel je vriend …

oh trouwens, je heb toch vast wel vriendinnen die je wat kunnen lenen?

^Niet zwart!
In het weekend buiten de spits controleren ze vrijwel altijd, en dat je vriend in het ziekenhuis ligt vinden ze echt geen goed excuus.
Kan je niets regelen met de ouders van je vriend?

Er zal toch wel geld liggen ergens in het huis ? je geeft het gewoon terug .