Vriendje heel lief behalve bij slechte zin

Hee allemaal (:

Mijn vriendje is superlief, en ik ben heel erg blij met hem. Maar, daar heeft hij me ook voor gewaarschuwd, als hij slechte zin heeft / een kut dag heeft hij snel de neiging om dat op de mensen af te reageren die het meeste bij hem zijn. En dan was het de vorige dag nog gewoon oke, en daarna is hij ineens super chagrijnig en kan hij niks hebben (hij word niet agressief maar hij zegt dan wel kutte dingen en doet hij afstandelijk). Wat moet ik dan doen? ik voel me er vaak rot door :frowning_face:

Groetjes

Niks. Wachten tot hij weer vrolijk is

Er met hem overpraten? Het is in ieder geval niet jou schuld.

ik denk dat iedereen dat wel een beetje heb, als je je echt rot voelt reageer je dat af op de gene waar je het meeste van houd ( of iemand die je helemaal niet mag… denk ik)
en omdat jij veel vn je vriendje houd… doet het je pijn en voel je je rot…
het enigste wat ik kan zeggen is vat het niet te persoonlijk op… hij heeft het je uitgelegd, maarja… dat kan moeilijk zijn :slightly_smiling_face:

Praat erover. Ook al is dit een gewoonte hij heeft niet het recht om jou verdrietig te maken doordat hij een rotdag heeft gehad. Dan moet hij dat maar ergens anders op af gaan reageren, maar niet op jou.

Hem laten gaan
hij trekt vanzelf wel bij :confused:

Dankjewel voor jullie reacties, ik wacht ook altijd maar gewoon tot het over is maar ik werd er nu inmiddels toch een beetje sick van :stuck_out_tongue:

hij kan er zelf denk ik ook niet zoveel aan doen. Verder heeft hij jou gewaarschuwd. Maakt het niet minder kut, maar het tegen hem zeggen zal er ook niet voor zorgen dat hij blijer word. Gewoon afstand nemen die dagen, daar is niks mis mee.

@ NoAir, ja hij moet nep-vrolijk gaa ndoen, alsof je dat niet meteen door hebt. Verder willen veel mensen gelijk een pleister over het probleem plakken (figuurlijk gezegd) wat tegenovergesteld werkt, daar wordj e namelijk niet blijer van. (probeer hem dus niet te ‘helpen’ met dat hij chagerijnig is). Ik zou het gewoon even laten en laten afkoelen, ook al is dat soms even lastig.

Anders doe je een keer heeeel chagerijnig terug, dat hij daar misschien van kan schrikken haha. Maar dat zou ik niet aanraden als je nog niks van spiegelen / omspiegelen weet (zie boek; ik ben oke jij bent een sukkel). Dat zou nu wel een perfect boek zijn in deze situatie, ik wil hem echt aanraden :stuck_out_tongue:

Blijf gewoon eventjes bij hem weg, zodat hij even kan nadenken als hij zoiets doet.

Niks van aantrekken, dat meent hij toch niet. Ik doe ook wel eens naar tegen mijn vriend als ik chagrijnig ben, maar ik meen dan toch allemaal niet wat ik zeg en doe.

Ik zou er niet blij van worden als hij altijd als hij een rotdag heeft gehad zich op mij af gaat reageren. Later als hij volwassen is zal hij wel meer dingen meemaken waar hij niet blij mee is, maar als hij áltijd op zijn vriendin/vrouw af gaat reageren is dat ook niet goed voor je relatie lijkt mij.

Als hij een slechte dag heeft moet je hem eventjes laten. Je hebt zelf toch ook wel eens een slechte dag? (:

Je kunt hem niet veranderen. Als ze er niet mee kan leven zou ze het uit moeten maken. Zo simpel is het.

Hij had je gewaarschuwd ervoor, dus hij is er zelf van op de hoogte. Blijkbaar is er dan niks aan te doen. Gewoon hem even laten uitrazen op een afstand ofzo

Oh, dat heb ik zelf ook heel sterk! Mijn vriend weet het, dus als ik weer eens zo doe dan trekt hij me tgeen zich aan en zegt dan heel zielig: ‘Als je nou een heel lekker kusje krijgt, doe je dan weer lief tegen me?’ (stel je dat eens voor met een heel lief pruillipje en lieve blauwe oogjes… Dan moet je wel weer vrolijk worden)

Werkt wel dus, misschien dat eens proberen?

Herkenbaar! Als mijn vriendje zo’n bui heeft kan hij me voor van alles uitschelden. Nouja, via ping of msn. Als hij met een slechte bui bij mij is dan zegt ie gewoon niks. Maar ik weet dat hij altijd op hangende pootjes bij me terug komt dus ik maak me er niet zo’n zorgen meer over. Laat hem lekker even gaan joh!

Na een paar keer zou ik terug bitchen als hij weer eens rot doet, in de hoop dat hij dan beseft hoe stom hij eigenlijk doet. Geen idee of het een verschil zou maken (waarschijnlijk niet), maar ik zou me toch ook niet kunnen blijven bedwingen denk ik:)