Vriendje heeft geen motivatie

Het is mijn vriend, en 't is op zich best serieus. “Het is toch zijn leven” vind ik behoorlijk hard, eerlijk gezegd…

^ Maar iedereen om hem heen kan niet alles voor hem blijven doen. Hij is 18, dus hij moet leren zelfmotiverend te zijn. Zoiets is lastig en niet iedereen kan het. Dat is echt niet raar. Het enige wat jij kan doen is zorgen dat hij in zichzelf gaat geloven dat hij het wel kan. Hebben jullie al eens een goed gesprek gehad? Weet hij wat jij hier hebt gepost? Heb je ook verteld dat je weet dat hij het wel kan, maar dat hij het zelf moet doen? Sommige mensen hebben alleen zo’n boost nodig van een ander, alleen moet iemand het even zeggen.

Waarschijnlijk ligt dit echt aan mijn standpunt maar ik vind ‘het is zijn leven’ helemaal niet hard. Kom op, die jongen is 18 en moet nog zoveel leren… Dat het serieus tussen jullie is wil toch niet zeggen dat jij hem moet veranderen en overal iets over te zeggen hebt?

Als je serieus van elkaar houdt kun je elkaar ook loslaten op verschillende vlakken. En mss moet je je niet zo druk maken om hem en zijn studie.

Ik denk dat het jou niet gaat lukken hem aan het werk te krijgen, het is heel jammer natuurlijk maar het moet echt uit hemzelf komen. Ik heb een beetje in zijn situatie gezeten, ik had geen motivatie en deed er niet genoeg voor waardoor ik slechte cijfers haalde. Maar dat knopje is omgegaan waardoor het nu wél lukt. Dat moet bij hem ook gebeuren, dat zal vast ook wel lukken, de vraag is alleen wanneer. Het zou heel zonde zijn als hij nu die kansen verspilt. Ik bedoel, hij heeft niet voor niets op het gymnasium gezeten toch, daaruit blijkt dat hij het wel in zich heeft! Succes!!

Mijn hemel! Jij bent mij!
maargoed, mijn vriend haalt ook met niks doen 8’en(waar ik eigenlijk niet tegen kan, omdat ik zo hard mijn best doe.), dus ik heb geen tips. Upje dan maar?

^ Hahahahaha xD.

In ieder geval, bedankt iedereen, ik heb ook besloten me niet meer te bemoeien met zijn scholing… Hij merkt het vanzelf wel een keer :wink:.