Mijn vriendje gaat binnenkort op kamers. Vanaf hier is het 3 kwartier rijden en met de trein ongeveer 2u. Ik ben dus ook erg bang dat het niet gaat lukken. Ik zag hem namelijk elke dag en nu ga ik hem alleen in het weekend zien. Hij is nu ook een week weg voor kennismaking enzo. Dan is hij een dagje thuis en dan gaat hij 2 weken weg voor ontgroeningen. We hebben nu bijna 10 maanden en het gaat gewoon goed. Maar ik ben bang dat onze relatie door de afstand kapot zal gaan. Weten jullie een manier hoe ik hier mee om kan gaan? Ik wil hem namelijk echt niet kwijt.
Je moet er gewoon aan wennen om je vriend minder te zien. Bedenk dat je altijd msn/skype/facebook/telefoon hebt waardoor je hem wel kunt spreken. Bovendien zul jij ook wel ooit uit huis gaan waardoor de relatie wat veranderd, maar dat betekent niet dat het slecht is. Misschien kun je voor hem een soort reminder maken van jullie relatie, bijv. een plakboek of iets anders liefs? Fotolijstje met een foto erin?
Ja dat is waar
Maar hij gaat dus studeren, en je hoort zo vaak allemaal slechte dingen over het studentenleven en dat is ook wel echt frustrerend. Volgens mij ben ik daar banger van dan de afstand xd
Als jullie echt van elkaar houden doet de afstand niks toe!
alles veranderd, als hij van je houd zal hij niet vreemdgaan, maar als het wel zo is, kun je er niks aan doen. Dat is dan heel lastig, maar zijn keus. Ga je geen zorgen maken over alles, zeker niet als je dat tot nu toe niet deed. Dan ben je onbewust het al aan het kapotmaken (‘zie je wel, ik dacht al dat het fout zou gaan’, terwijl er nog niks gebeurd) .
helemaal mee eens!! Op kamers gaan is juist super leuk kan jij mooi bij hem logeren!
Dank jullie wel voor de reacties
@Inspiratieloos2
Je bedoelt dus dat ik me niet druk moet gaan maken als er nog niets gebeurd is? Dat zal ik dan proberen ja
Het is ook gek dat ik me druk maar, toen hij nog niets met mij had ging hij ook uit en hij heeft nog nooit iets met een meisje gedaan toen hij uit ging. Ik maak me vast druk om niets. Ik ben ook best jaloers in gesteld. Weten jullie een manier waarop ik dit kan veranderen?
Mijn zus en haar vriend doen dit al 2 jaar lang en ze zijn nog steeds gelukkig.
Trouwens, het studentenleven is heel anders dan iedereen denkt. Ja, er zijn feestjes en je ontmoet nieuwe mensen en je bent af en toe wel eens heel dronken maar 't is niet zo dat je aankomt en meteen je vriendin inruilt voor de eerste de beste bimbo.
als de afstand jullie relatie kapot maakt, of het studentenleven, dan is hij je niet waard. zo moet je het maar gewoon zien eigenlijk…
Heel erg bedankt voor al jullie reacties
Ik voel me al een stuk beter. Ik vertrouw hem gewoon en dit veranderd niet alleen omdat hij ergens anders gaat wonen en naar een andere school gaat.
Als hij vreemd gaat is hij het inderdaad niet waard. Maar laat ik hier maar niet vanuit gaan. Laat ik maar gewoon op het beste rekenen.
Mijn vriendje gaat ook op kamers, vind het ook erg lastig… Maar hij zegt dat hij hoogstwaarschijnlijk ook doordeweeks wat dagen vrij is, dus mss kan ik dan zelfs doordeweeks even komen (bij mij is het een uur met de trein). Succes, ik weet hoe je je voelt! Maar het gaat helemaal goedkomen
Mijn ex woont 3 uur van me af
dus dat valt reuze mee :’’/ (we hebben 3 jaar gehad)
Dus alles komt heus wel goed
zolang jullie maar je energie erin steken
Jullie komen er wel uit… Als jullie het allebei willen.
Het komt echt goed. (: