Vriendje en vrijheid

Een paar weken geleden heeft mijn vriendje het na een jaar uitgemaakt, omdat hij van zijn vrijheid wilde genieten. We waren daarvoor elke dag bijna samen, dus het was wel even wennen. Ik heb nog contact met hem, en zo’n een keer per week spreken we wat af, wat nog steeds gezellig is.
Maar ik mis wel het feit dat ik hem niet meer ‘kan’ zoenen enzo, en gewoon het vriendje-vriendinnetje gedoe, en als ik het goed heb, hij ook. Eerst was ik kapot van het feit dat ik hem niet meer elke dag zag (we waren lovers, maar ook best-buddies), maar na een paar weken single zijn begrijp ik wat hij voelt. Hoe ik nu denk, is quality above quantity; dus niet meer vaak chillen, maar af en toe en dan heel leuk =]

Vrijdagavond gaan we chillen, en ik zit erover te denken aan hem te vragen wat hij daarvan denkt… maar hij is wel zo’n jongen die, als dit misgaat, het contact gaat verbreken, en dat is natuurlijk niet wat ik wil… Dus ik ga hem vragen wat hij ervan vind als we weer wat beginnen, maar dan veel losser. Een keertje in de week, inplaats van elke dag, zodat hij zijn vrijheid behoudt, maar we elkaar niet kwijtraken…

Hebben jullie tips hoe ik het zo goed mogelijk over kan brengen? =D Ik zit er goed over na te denken maar ik wil graag andere inbreng (: Alvast bedaaankt!

ik had ook een vriendje die meer tijd voorzich zelf wou nu apar dagen uit en wil dit ook aan hem vragen

dus succes kan ik aleen maar zegge

Ik weet niet of dat een goed idee is… Het is heel vervelend voor jou, maar ik denk dat als je (ex)vriendje zegt dat hij vrijheid wil hij er ook mee bedoelt dat hij lekker wil flirten e.d.

't Is natuurlijk niet wat je wil horen maar je moet dat wel in je achterhoofd houden!

Haha, nou we hebben het erover gehad en het is vooral dat hij zijn vrienden ging missen. Dat is echt zo’n hechte groep jongens die de hele dag met elkaar aan het hangen is xD Er zit nooit een meisje bij, hij is nu de hele dag met die jongens aan het chillen (:

een maand geleden zat ik in de zelfde positie als jij… mijn vriend had het na anderhalf jaar uitgemaakt…
Ik zou het hem zeker vragen… schrijf alle dingen die je wilt zeggen van te voren op… zo vergeet je niks;) (egt waar het helpt)

mijn vriend en ik zijn nu net weer bij elkaar gelukkig… en we hebben een wat lossere relatie… (elkaar niet elke dag meer zien, geen verplichte etentjes met de ouders meer enzo)

heel veel succes en sterkte! laat me weten hoe het af is gelopen…

Bedankt voor je reactie! (: Ik was inderdaad al begonnen met een beetje opschrijven wat ik wil zeggen, omdat ik sowieso altijd dat soort dingetjes vergeet… Hoe heb jij het precies gedaan?

Ik denk dat hij wel akkoord zal gaan (: dat hoop ik toch echt voor je.
Jongens hebben nu eenmaal vrijheid nodig, m’n vriendje heeft me dat echt vanaf het begin duidelijk gemaakt.
En als hij niet akkoord is, is het mss beter dat jullie niet meer contact hebben voor een tijdje, anders blijf je verliefd en verlangen naar vriendje-vriendinnetjegedoe …
succes

ten eerste, echt knap van je hoe je ermee omgaat. heel erg positief, echt knap.
ten tweede, ik zou het er zeker met hem over hebben. maar je moet je ook erbij bedenken: wat wil ík voor relatie? wil je wel dat hij veel meer tijd met zijn vrienden doorbrengt dan met jou als jullie weer een relatie hebben…
als je echt weer iets met hem wil dan zou ik wel goed nadenken.
succes!

Ik zit in dezelfde situatie… Doe hetzelfde. Maar stiekem vind ik het toch wel heel moeilijk ;$

Bedankt voor de lieve reacties =]

Ik heb zeker een tijdje in een dipje gezeten, maar ach, daar schiet ik ook niet van op, en dan gaat hij me al helemaal niet terugwillen.

En na een tijdje goed nadenken, weet ik ook dat vrijheid veel beter is. Ik heb het bij nader inzien ook gemist met mijn beste vriendin leuke dingen te gaan doen en nieuwe mensen te ontmoeten. En ik gun het hem ook. Ik gun hem zijn jongens-dingen. Daar is hij een jongen voor en die moet hij ook blijven doen.

En daarom wil ik hem dat graag geven, zonder dat hij hoeft te denken dat dat het einde van onze relatie betekend. Want eigenlijk hoorden we toch wel bij elkaar, best buddies en lovers, we kunnen alles samen delen. Maar nu heb ik ingezien dat dan niet persé hóéft.

Iedereen ook succes die met hetzelfde zit :slightly_smiling_face: Nog meer mensen die dit bekend voorkomt? Ik had gezocht op Girlscene maar weinig gevonden :wink:

je gaat er echt heel goed mee om allemaal… vind k echt sterk van je!
heel veel succes met hem…
k weet niet of je nog tips wou over hoe je het hem ging vertellen… dus als je dat wilt moet je even terug reageren

Ja gaat er erg goed mee om, het is heel knap van je dat je zijn kant van het verhaal ook snapt.
Bijna iedere dag is inderdaad wel veel.
Het is heel verschillend hoe vaak ik mijn vriendje in de week zie.
De ene keer maar 1x per week ,de andere wel eens 4/5 dagen.
Soms wordt het mij ook een beetje te veel en wordt ik vervelend omdat ik hem gewoon zo vaak zie.
Ik hou van hem en wil hem voor geen goud missen, maar soms komt het mij ook wel eens mn neus uit.
Hij zal dat probleem vast en zeker ook hebben, en soms lijdt dat tot onenigheid.
Ik zou er gewoon met hem over praten, dan weet hij dat je er over na hebt gedacht en dat je graag tot een ‘compromis’ zou willen komen, omdat je hem erg mist.

Lieve reacties allemaal (:
Ik heb al een paar dingen bedacht die ik graag wil zeggen… Ten eerste natuurlijk dat ik wil weten of hij zou willen proberen, maar dan op een hele andere manier, zonder zorgen en zonder verplichtingen. Dat er niet veel zal veranderen in zijn tijdsindeling, maar wel dat we back together zijn. Ik wil hem herinneren aan de geweldige tijd die we gehad hebben, want het lijkt alsof hij die een beetje vergeten is… En ik wil hem vertellen dat alles waar we de laatste tijd problemen over gehad hadden weg is gevallen, omdat het voor mij allemaal niet meer belangrijk is. Ik zag toen niet in dat ik hem liever heb op die manier, dan helemaal niet.

Maar ik vind het nog steeds een beetje eng… hoe kan ik het zo losjes mogelijk brengen? (:

Echt super dat iedereen zo lief reageert, heel erg bedankt alvast!

upje?

Af en toe eens een grapje (: , schrijf het luchtig en beetje vrolijk. Gebruik ‘Weet je nog die keer dat we…?’ met een leuke herinnering ! Herinner 'm idd er gewoon aan hoe leuk het jullie hadden en dat hij dat nog kan hebben èn vrijheid.

Echt, goed hoe je ermee omgaat en ik wens je 't echt toe!

Toch maar morgen… hij heeft afgezegd omdat hij liever vanavond met z’n vrienden naar de bios wilde x] Maar ach, eerste stap in hoe het moet =]

Lieve reacties allemaal, bedankt! Mensen nog tips?

Oh sommigen hier wilden nog weten hoe het was afgelopen… nou het ging kut… hij wilde het niet meer proberen enzo, ach beetje lang verhaal.

anyhow, nou heb ik afgelopen week toch met hem gechillt nog een keer en dat was weer echt ouderwets gezellig^^ En gezoend… het was zoals vroeger. Daarna voelde ik me zo ontzettend blij (ook al wist ik dat hij niets wilde, het voelde gewoon heel goed) en had ik echt een geweldig gevoel dat niemand me kon afnemen (:
Maar gister hoorde ik dat hij daarna met een ander meisje had geflirt/gezoend (eerste sinds we uit elkaar zijn) en dat kwam… best wel hard aan opzich.

Ik begin me een beetje af te vragen wat ik nog in hem zoek… Hij heeft klootzak-trekjes in zich xD Veranderd of niet, hij blijft de leuke lieve geweldige jongen die ik ooit kende en… pffff wat een verhaal XD Ik moet echt ophouden nu!

Anyhow, ik kreeg dus na die zoen het gevoel dat hoop opgeven niet werkt en dat de aanhouder uiteindelijk wint enzo. Maar nu heeft hij z’n klootzak-gedrag weer opgenomen en zit ik weer voor 3 weken vast aan die zoen en die hele avond die me tóch weer bij hem houden.

Zo en dat luchtte op :slightly_smiling_face: Ik weet niet echt wat ik met mezelf aan moet eigenlijk x]

Ik heb geen tips maar wou even zeggen dat ik het heel stoer vind van je dat je dit met hem bespreekt! :wink:

haha dankjewel! (: het is gewoon… dat ik me er niet bij neer ga leggen ofzo? Ik snap mezelf soms ook niet, maar ik weet gewoon dat er een manier is dat het tussen ons wel kan werken… in plaats van gewoon opgeven x]

kan je niet… weet ik veel… twee weken zonder hem proberen ofzo? En dan kijken of je hem echt nog leuk vindt? Dan ga je nu niet tevergeefs moeite doen voor iets dat je straks helemaal niet wilt. Dan geef je het niet op, maar geef je het wel even de tijd…