Vriendje en Vriendinnen?

Hooii allemaal,
Ik zit een beetje in een dilemma. Mijn vriendinnen zitten bij mij op school en zie ik iedere dag, mijn vriendje daarentegen kan ik niet iedere dag zien. En zie ik maar een paar keer per maand. Nu lopen mijn vriendinnen best wel te zeuren erover (dat ik mijn vriendje boven hun kies etc. etc. etc…) Want als ze een keertje wat willen afspreken (vaak in het weekend), kan ik niet omdat hij er dan is. Natuurlijk maak ik wel veel tijd voor hen, want ik zie ze iedere dag op school en we spreken ook wel eens in het weekend af. Terwijl ik hem veel minder zie!

In het begin trok ik me er nog niet zo veel van aan, maar het lijkt wel of de jaloersie steeds erger wordt!

[fgcolor=#ED68CA]Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben? Of mensen die tips hebben? Anders wordt dit gewoon een topic hoe jullie het combineren![/fgcolor]

Waarom zeg je dat niet gewoon tegen je vriendinnen, dat begrijpen ze heus wel?

O hier precies het zelfde probleem.
Ik heb een vriend en kan ik alleen in het weekend zien.
Ik wil hem ook niet 1 weekend niet zien.

En heb een vriendin zit niet meer bij elkaar op school maar die zeurt ook alleen maar wanneer we wat leuks gaan doen.
Enige wat ik gezegd heb tegen haar:
Ik laat sowieso weten wanneer ik tijd heb. Ik kan hem alleen weekend zien dus dan ben ik liever bij hem.

En ze begreep het wel maar ze is vooral jaloes.

En misschien zijn jou vriendinnen dat ook wel.

Ja, ik heb precies hetzelfde! En ik heb het ook tegen haar gezegd hoor, dat ik hem veel minder kan zien. En ze begrijpt het ook wel, maar af en toe maakt ze van die opmerkingen die eigenlijk echt heel beledigend zijn.

Je kunt dat toch ook prima combineren? Je hoeft niet het hele weekend bij je vriendje te zijn en niet het hele weekend bij je vriendinnen. Ga op vrijdag en zondag naar je vriendje, en zaterdagavond iets leuks doen met je vriendinnen, bijvoorbeeld.
Verwaarloos je vriendinnen niet. Ik weet niet hoe lang je al verkering hebt en hoe oud je bent, maar je blijft vast niet je hele leven bij je vriendje. En al doe je dat, daarnaast wil je toch ook nog vriendinnen hebben? Er zijn meer mensen dan je vriendje :wink:

Daar had ik ook last van, maar toen is die vriendin veel met andere meisjes gaan optrekken en we deden dus ook niks meer na school. Zegt ze dan dat het mijn schuld was? nouja ik ga nu niet meer met haar om.

ik kan mijn vriendje ook alleen in het weekend zien, en hij zijn vrienden ook alleen in het weekend,
en daarbij heb ik ook nog vriendinnen waar ik niet bij op school zit, die ik dus doordeweeks niet kan zien,
je moet je vriendinnen zeker weten niet verwaarlozen! maar maak ze ook duidelijk dat je niet ieder weekend met hen kunt/wilt afspreken, zoek een compromis.
ik vind elkaar op school zien trouwens ook heel anders dan afspreken, afspreken is vaak nog gezelliger omdat je dan nooit op moeten letten ofzo, maar écht daar bent voor je vriendin…

ik weet alleen niet of je hier heel veel aan hebt haha.
x

Ervaring hier.

Hetzelfde als wat jij zegt.
Het werd erger en erger tot dat ze op een dag zeiden:
oke, jij hebt de keuze.
wij of je vriendje.

het waren voor mij geen echte vriendinnen, dus ik heb voor mijn vriendje gekozen. &we zijn al bijna 2 jaar samen.

Ik zie mijn vriend ook alleen in het weekend en spreek ook vrijwel elk weekend af. Mijn vriendinnen werken eigenlijk altijd in het weekend dus die kunnen vaak ook niet. Ik spreek altijd donderdag of vrijdagavond uit als ik uit wil met vriendinnen en wat leuks doen kan ook gewoon door de week. Soms als er bijv. een verjaardag of concert is in het weekend spreek ik niet af met mijn vriend maar ga ik met mn vriendinnen. Je moet ook aan je friends denken!

het is niet echt jaloezie het is meer het feit dat je vriendje heel duidelijk op de eerste plek komt en je vriendinnen op de 2e. Dat kan heel lullig op ze overkomen.