Vriendje en verliefd? Rare situatie...

Hai girlsceners,
ik heb een nieuw account gemaakt omdat mensen mij waarschijnlijk zouden herkennen en ik heb liever niet dat mijn vriendje hier (nu al) achter zou komen.

Ik heb nu ruim een maand een vriendje, deze relatie is ontstaan (naja, niet officieel) toen ik nog een ander vriendje had.
Ik had sinds september 2011 een vriendje, ik had hem ontmoet op excursie met school. Toen ik een relatie met hem kreeg was ik nogal verlegen, ik vond het spannend zegmaar en durfde niet echt “nee” te zeggen.
Hij was hartstikke lief maar omdat ik zo verlegen was en geen nee durfde te zeggen, was ik eigenlijk niet echt verliefd op hem.
Na 8 maanden een relatie met hem gehad te hebben, viel een andere jongen mij op. Hij zat met 2 vakken bij mij in de klas en was nogal stil. Ik had soms contact met hem maar verder niets speciaals.
Na een tijdje begon in wat voor hem te voelen (dit kan ook spanning geweest zijn) en ben ik (ja, het stomste wat je kunt doen in een relatie) vreemdgegaan.
Ik had bij mezelf bedacht dit nooit te toen maar ik voelde “toch niets” voor mijn toenmalige vriendje dat ik er geen spijt van had. Later kwam hij erachter en ben ik heel erg gekwetst maar dat doet er niet echt toe in dit verhaal.

Nu ga ik met die jongen waarmee ik ben vreemdgegaan, hij is echt heel erg lief voor me, maar wel verlegen.
Hier heb ik niet echt problemen mee, maar het word saai zegmaar… Mijn gevoelens voor hem zwakken ook behoorlijk af en nu heb ik (jup, again) een andere jongen ontmoet. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen heb ik geleerd, dus ik haal het niet in mijn hoofd om nog eens vreemd te gaan (dat kan ik mijn vriendje ook écht niet aandoen).
Hierbij weet ik dus nogsteeds niet of het nou de spanning of écht verliefdheid is.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? En wat zouden jullie doen ik mijn plaats? Ik zit er echt al lang over na te denken maar ik wil niemand kwetsen, terwijl ik weet dat dat toch wel zal gebeuren…
Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om dit te lezen want ik word er namelijk nogal moedeloos van…