Vriendje, en nu?

Haii Meiden.
Ik heb dus een vriend sinds ongeveer een week.
we gaan nu allebei over naar de 6de.
Maar, hij gaat naar een andere school. Een of andere speciale sportschool, want hij sport op
hoog nederlands niveau dus hij is ook vaak weg naar andere landen enzo.
Maar we hebben elkaar nog niet gezien na dat we verkering hebben gekregen.
het ging zeg maar dat ik vertelde dat ik heb leuk vind. En hij vertelde dat het wederzijds was.
Dus hij zij dat we het konden proberen al wonen we ongeveer 10 km van elkaar vandaan ( of meer) en ook al gaat hij naar een andere school.
Maar ik neem steeds het initiatief, dus ik app m een dag niet. Maar hij stuurt ook gewoon niks.
dus de 1e vraag, Hoe moet ik het via social media aanpakken?
2e vraag: Wat is een leuk idee om te doen op een eerste afspraakje ?
( niet de bios, want dat is bij mij meestal niet zo’n groot succes :cold_sweat: )

A.u.b geen gemene reactie’s zetten of brutale opmerkingen.

Misschien een picknick, leer je elkaar ook goed kennen.

Hoezo heb je een relatie terwijl t allemaal zo onzeker is en hij geen initiatief neemt?
Hoe oud zijn jullie trouwens?
En met dit mooie weer kun je ook gewoon strand gaan ofzo

ik ben 16 en hij ook.
En het is onzeker omdat we nog maar net wat hebben, we zijn allebei nog wat verlegen zeg maar. Maar dat ik altijd in het begin… :flushed: :cold_sweat:

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar jullie handelen een beetje als 12/13 jarige. Dat is natuurlijk niet erg, maar ik denk dat het misschien slimmer zou zijn geweest om eerst even een tijdje te daten. Dan konden jullie elkaar beter leren kennen en kunnen kijken of het werkt tussen jullie. In ieder geval, ik zou nu zo veel mogelijk proberen af te spreken want dan worden jullie waarschijnlijk minder verlegen. Oftewel, niet te veel via social media maar vooral in het echt elkaar zien. Ga picknicken, wandelen door de stad, wat drinken op een terras, etc.?

Ik zou ook eerst een paar keer daten voordat je een relatie aangaat. Zo leer je elkaar beter kennen en word je minder verlegen. Maargoed, daar is het nu te laat voor dus hier mijn advies: niet alles via social media bespreken, anders heb je elkaar weinig te vertellen als je elkaar weer ziet. Verder kan je op een terrasje gaan zitten, picknicken en een wandeling maken. Maar ik zie dat dat hierboven ook al gezegd is.

We kennen elkaar al heel erg goed.
we zaten bij elkaar in de klas, en fietsen altijd samen naar huis.
deden veel samen dus we weten al veel van elkaar :cold_sweat:

jaa idd, een terrasje pakken is leuk of lekker actief gaan sporten samen.
En daarna kun je altijd gewoon nog wat gaan chillen bij één van jullie thuis