Vriendje en mama

Heey
Ik ben 15 bijna 16 en ik heb nu al een aantal maanden een lief, we hebben elkaar via via leren kennen. Awel ik ben gelukkig enzo, maar het wordt tijd om het tegen mijn moeder te vertellen, maar ik ben echt bang dat ze het niet gaat accepteren. Ik moet het wel vertellen, want ik ben het beu om te liegen tegen haar wanneer ik naar Antwerpen wil gaan om af te preken met hem. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me helpen?

Waarom ben je bang?

Waarom zou je moeder het niet accepteren?

Ze gaat bang zijn dat hij een foute jongen is en dat ik me niet meer ga concentreren op school enzo

Ik ben bang dat ze gaat zeggen dat ik niet samen mag zijn met hem of dat ik niet meer mag afspreken

Er zit niks anders op dan het gewoon te zeggen. Misschien kun je hem uitnodigen? Dan kan ze zien dat hij geen foute jongen is.

Dat is wel een mogelijkheid eigenlijk, maar hij woont een beetje ver, hij is dit jaar verhuist jammer genoeg

Hoe ver woont hij dan vanaf jou? Is het geen mogelijkheid dat hij even een dag langs komt, dat jullie bijvoorbeeld in de ochtend even gezellig naar de stad gaan en dat hij daarna bij jullie op bezoekt komt?