Vriendje een half jaar missen!

Ik ben het eens een keer eens met dat hypoallergische lid die na Kloot reageerde.

Je kunt haar ook gewoon even quoten of de moeite doen om haar naam fatsoenlijk te typen. Vind dit een beetje kinderachtig.

vervelend voor je ! maar ik zou je relatie zeker niet stopzetten/ uitmaken.

Je kunt gewoon met hem skypen, bellen, smsen enzow. en brieven schrijven, dat is juist super leuk lijkt me :blush:

en in de vakantie’s kan je hem opzoeken toch? tis niet zo dat je hem echt een heeel halfjaar niet ziet?

Hem opzoeken in de vakanties lijkt me niet echt en optie aangezien een vliegticket iets van 2000¤ kost ofzo? :stuck_out_tongue:

Ik vind het echt heel vreemd. Het een soort opgeven voordat je het geprobeerd hebt.

Mijn vriend gaat ook weg voor 4 maanden, en als hij met dit voorstel zou komen zou ik 'm sowieso al de deur wijzen. Echt achterlijk laf, vind ik het.

Edit: daarbij heb je met een pauze van 6 maanden een zeer grote kans dat je elkaar na 2 maanden al vergeten bent, en vervolgens beide gaat rotzooien met andere mensen. en dan hoef je elkaar daarna sowieso al niet meer terug.

Ik heb precies hetzelfde. Mijn vriend zou in juli een jaar naar Australië gaan, dit ging toch niet door en nu gaat hij in maart tot augustus. 5 maanden dus. Ik heb dan meer dan een jaar met hem en we houden het wel aan. Kijken hoe dit loopt, wil er nu echt niet aan denken :frowning_face:

Als je sowieso nu al denkt dat hij niet trouw kan blijven en weet dat hij een flirt is zou ik het uitmaken. Als het vertrouwen er nu al niet is ga je je alleen maar naarder voelen als hij weg is. Weet hij dat je zo over hem denkt na een jaar?

Nah, had geen zin om haar te quoten.

@ jesuiskim: het gaat me niet eens om het trouw blijven, maar of we elkaar niet vergeten daar. Als hij mij niet vergeet dan zal hij mij wel trouw blijven, dat weet ik zeker. Hij weet zelf ook wel hoe hij is en ik weet dat ook, dus als ik dit zou zeggen zou dat niks nieuws zijn haha.

Misschien dat we het toch maar beter wel aan kunnen laten, heb nu inderdaad ook een beetje het idee dat we gewoon weglopen voor de problemen die er zouden kunnen gebeuren en we hopen maar dat we die niet tegen zullen komen als we het een half jaar stop zetten… Ik denk dat we elkaar dan sowieso verliezen. Alleen jammer dat de kans ook zo groot is dat het fout gaat als ik hem een half jaar niet kan zien.
Wist ik maar van tevoren wat het slimste was!

Er zijn ge-noeg stelletjes waarbij het wel goed gaat. Misschien is dit wel de jongen waarmee je gaat trouwen. Moeilijke beslissing.

Ik snap je wel! Toen ik nog met mijn ex had zou hij ook een jaar naar het buitenland gaan en toen heb ik er ook vaak aan gedacht om de relatie ‘tijdelijk’ stop te zetten.
Weinig mensen kunnen dat begrijpen maar ik snap je wel degelijk.

Ik heb dan niet alles gelezen van de reacties.
Maar als ik dr zo over denk of dr mee stoppen of dr mee door gaan.
En niet iets dr tussen.

Haha fijn dat toch iemand het snapt, het is ook best wel een onbegrijpelijke gedachte :stuck_out_tongue:
Wat heb jij toen gedaan? En hoe was dat gegaan?

Ik snap je wel… gedeeltelijk. Je verandert sowiezo een beetje, doordat je steeds zo dicht bij elkaar bent, vallen die veranderingen niet zo op, maar over een half jaar kan er veel veranderen en als het ondertussen misloopt ofzo, en jullie zijn beiden blijkbaar vrij impulsief, dan kan het nogal wat misgaan.
Maar langs de andere kant, je hebt nu zoveel, skype, gsm, computer, brieven, etc. Genoeg dingen om elkaar te contacteren. Natuurlijk zie je niet wat er achter die dingen gebeurd, maar dan draait het om vertrouwen, en nou ja, die moet er dan ook wel in een mate zijn.
Je zegt dat hij een flirter is, zou hij niet eerder trouw aan jou blijven als jullie nog samen zijn? Zou hij niet zoiets hebben van ‘ik heb haar?’ terwijl als je het stop zet, hij zegmaar daarin ook kan doen en laten watie wil, behalve als jullie daarover afspraken maken…Maar nouja, dan is dat stopzetten ook niet met alle vrijheden.
Het is dubbel, langs de ene kant kan het wel een goed idee zijn, maar langs de andere kant… als jullie samen sterk genoeg zijn, overleven jullie het bij allebei wel hoor.

Hoi, ik kende mijn vriend 6 weken voordat hij vertrok op een wereldreis voor 9 maanden. Eerst hadden we ook bedacht dat we er mee zouden kappen in de tussen tijd. Maar hoe langer we elkaar kenden en de datum van vertrek naderde des te meer we beiden tot het besef kwamen dat we elkaar absoluut niet kwijt wilden en gek zouden worden als iemand met een ander zou gaan. Ik heb hem een kussensloop gegeven vol tekeningen en teksten, en een stapel brieven. Uiteindelijk besloot hij dat 9 maanden zonder mij te lang was en is het 6 maanden geworden. Nu is het nog maar 4 weekjes tot we samen kerst gaan vieren in Sydney en hij samen met mij daarna naar huis komt. Heb geen moment gehad dat de verliefdheid minder werd, ik ben nu juist zekerder van dat dit hem echt is. Met whatsapp, Skype, Facebook en sms is het tegenwoordig aardig te overleven. Maar leuk is het absoluut niet zo lang zonder je vriend. Gewoon doen wat goed voelt, verschilt gewoon per persoon en relatie. Maar zou er geen einde aan maken puur uit angst dat je hem anders mogelijk toch wel kwijtraakt. Succes!

Hmm, ik snap hem niet helemaal.
Hij is toch nooit die stage ingegaan met het idee dat hij z’n vriendin dan kwijtraakt…?
Ik wil ook graag een semester naar het buitenland over een tijdje, maar ik zou daar nevernooit m’n vriend voor opgeven… Al is het voor dat half jaar. Als zo’n reis zou betekenen dat ik hem een half jaar niet kan spreken en het over zou zijn tussen ons zou ik het nooit doen. Natuurlijk ga je elkaar missen, dat hoort erbij. Het scheelt nog dat het een half jaar is en niet langer, al is 6 maanden ook lang. Wat als jij hem keihard mist in dat half jaar, en hij feest erop los met andere meiden? Of andersom? Dan is het helemaal lullig. Echt, ook al is het moeilijk, ik denk dat hij beter gewoon kan gaan en je ziet wel hoe het loopt. Gewoon contact houden, in noodgevallen kan je bellen, en verder natuurlijk skypen. Als het gevoel minder wordt merk je dat vanzelf wel aan elkaar en zo niet is het alleen maar mooi.

Ja daar ben ik bang voor, dat we allebei gewoon onze eigen weg gaan en elkaar een beetje vergeten. Dan wordt het gemis ook minder, en waarschijnlijk gaat het dan fout als we het aan laten, terwijl als we het van te voren al stop zetten dan kunnen we het lekker zo laten en misschien dat als hij terug is dat we dan weer zien wat we gemist hebben zegmaar :wink:
Maar zoals jullie al zeggen, is dat meer vluchten voor de dingen die er fout zouden kunnen gaan.

@ MexAndxyou: Klopt wel ja, maar denk toch dat we allebei niet veel veranderen in een half jaar qua persoon zijnde, zijn we niet zo gevoelig voor en een half jaar is daar te kort voor denk ik. Maar je hebt wel gelijk, als we nog samen zijn zal hij me wel trouw blijven denk ik, of er in ieder geval eerlijk over zijn. Maar aan de andere kant, stel dat hij dan vreemd gaat vind ik dat wel 10x zo erg dan wanneer het toch al uit is en ik dat daarna pas hoor.

@ MissMoi88: Wow dat is wel mooi zeg, weet je in ieder geval meteen wat jullie relatie waard is! Vond je het niet moeilijk? Ga je hem nu ook opzoeken in Australië dan? Zou ik ook wel willen!

@ LemonJenny: Nou nee dat niet, we hebben ook altijd gezegd dat het ons wel gaat lukken een half jaar. Maar nu het dichter bij komt, wordt het toch wel moeilijk ineens… Ik ben benieuwd of het waar is wat iedereen zegt dat een half jaar korter is dan je denkt, vind het zelf namelijk heeel lang lijken :stuck_out_tongue:

Denk dat het beste is om gewoon te proberen en kijken of het gaat, zo niet dan is dat jammer maar hebben we het iig geprobeerd!

Ja vond het heel moeilijk, maar uiteindelijk ging het halfjaar nog best snel, maar het kan me niet snel genoeg gaan :wink: ik zoek hem inderdaad op, had er al voor gespaard, maar echt noodzakelijk is het niet want een week later is hij alweer terug in Nederland. Ik zou er gewoon voor gaan. Als je elkaar spreekt is het vaak toch wel over leuke dingen, juist omdat je elkaar zo weinig spreekt, ik heb geen tijd voor ruzie gehad. Maar heb ook gehad dat ik zei dat ik er helemaal mee wilde kappen uit angst dat ik met jaloers gedrag het toch wel kapot zou maken. Maar hij is toch wel echt, hoe cliché ook, ‘de ware’ voor mij, wilde hem echt niet delen :wink: Komt allemaal vast wel goed, als het goed zit.