Vriendje een half jaar missen!

Hoi hoi, ik zit echt in de knoop en misschien kunnen jullie me wel helpen :wink:
Ik heb al een jaar een relatie maar nu gaat mijn vriend een half jaar op buitenlandse stage in Australië! (in februari pas)

We hebben het er nu best vaak over en weten allebei niet wat we moeten doen. Aan de ene kant kan je wel zeggen dat als je om elkaar geeft we het moeten proberen, maar stel dat het dan mis gaat is dat pas echt kut… Dus nu zaten we te denken stel dat we onze relatie een half jaar stop zetten, en we daarna weer kijken hoe het verder gaat? Dan loop je niet het risico dat je je rot gaat voelen omdat je elkaar een beetje begint te vergeten of dat het fout gaat… Veel mensen zouden dat misschien heel raar vinden, maar stel dat je het wel aan laat en het gaat niet lekker, dan kan je elkaar niet echt zien om het uit te praten en dan gaat het al helemaal mis!
Ik ken mezelf namelijk en ik ken mijn vriendje, we zijn allebei best gevoelig en impulsief en als het bijv even niet goed gaat dan moet ik het meteen uit praten anders gaat het mis, dan ga ik hem van me af zetten zegmaar en hij heeft hetzelfde.
Nu denken de meesten waarschijnlijk, wow als je nu al denkt dat het niet goed gaat dan geven jullie ook niet veel om elkaar? Maar dat is echt niet haha, we geven juist echt heel veel om elkaar maar we weten ook allebei dat het heel moeilijk gaat worden omdat we allebei niet zo goed zijn in mensen missen. Dat ligt meer aan de type personen die we zijn dan aan hoeveel we om elkaar geven :wink:
Wat zouden jullie doen of hebben jullie ervaringen hiermee? Wij weten het allebei echt niet namelijk… Het zal sowieso niet leuk worden in ieder geval!
Pfff zo moeilijk dit zeg!

Oja en nog een vraagje, weet er iemand misschien alvast een leuk en origineel afscheidscadeau? Wil namelijk wel echt iets bijzonders hebben! Mijn vriend heeft al wel iets bedacht maar wil niet zeggen wat het is, wordt ik echt gek van haha!

Ik vind het echt een super raar idee. Je denkt toch wel aan elkaar, je geeft toch wel om elkaar en je voelt je heus wel af en toe rot, of je je relatie nu even stop zet of gewoon doorgaat met je relatie. Wat een onzin zeg. Het lost totaal niks op, ik vind het meer een ‘‘je kop in het zand steken’’ manier.

Ik vind het inderdaad raar. Of je gaat door met je relatie, of je stopt ermee. Een pauze omdat hij weg gaat is gewoon raar, sorry.
Soort van: Nu mag ik doen wat ik wil, hij is toch weg, en daarna is die er weer.
Naja, kan het niet zo goed uitleggen maar ik vind het apart.

Ik snap wel wat je bedoelt maar zou dat zelf niet echt kunnen. Voor je gevoel is het dan dus uit, maar stel hij komt terug en heeft intussen met 3 andere meisjes seks gehad? Dat zou toch vervelend zijn?

Nouja dat is het probleem, tuurlijk denk je aan elkaar en mis je elkaar, maar stel dat je het wel probeert en het gaat dan fout vind ik dat erger dan als je van te voren al de relatie stop zet… Maar dat is gewoon persoonsgebonden, de meeste snappen niet hoe dat kan maar bij mij kunnen dingen gewoon snel omslaan en vooral als ik een twijfel merk bij hem. Stel dat we gewoon ‘vergeten’ wat we met elkaar hebben zegmaar is dat veel moeilijker als het dan nog aan is dan wanneer het uit is.
zo gaan de meeste relaties ook stuk, of juist als je het half jaar wel gewoon vol houd maar dan leef je zo naar dat moment toe dat je elkaar weer ziet en heb je zo’n hoge verwachtingen dat het tegen blijkt te vallen zegmaar.
Dat wil ik ook absoluut niet… daarom vind ik het echt heel erg moeilijk, maar weet dat het moeilijk is om te begrijpen…

Nee dat bedoel ik zo niet, gewoon een pauze om daarna te kijken hoe het dan verder gaat. Meer een pauze om erge dingen te voorkomen, ik denk juist dat er dan meer kans in zit dat het goed blijft dan wanneer je aan elkaar vast zit maar elkaar niet kan zien…
Ik vind het ook heel raar omdat dat tegen je gevoel in gaat, omdat je allebei nog veel om elkaar geeft maar je maakt het toch maar uit?

misschien is het inderdaad wel gewoon je kop in het zand steken maar wat lost dan wel iets op?

Maar je trekt van tevoren al de conclusie dat het niet goed kan gaan (wat je ook in je eerste post uitlegt) maar dat hoeft toch helemaal niet? Je kunt toch gewoon met elkaar praten, smsen, bellen, skypen? Het is niet zo dat als je elkaar een half jaar niet ziet ook gelijk de liefde verdwijnt? Als het nu goed loopt tussen jullie, waarom zou je dan het risico nemen dat je elkaar écht uit het oog verliest?
Ik snap misschien wel wat je bedoeld, je voorkomt liever van tevoren dat je gekwetst of teleurgesteld raakt maar zoiets heb je nooit in de hand.

Nee ik zeg niet dat het niet goed kan gaan, misschien gaat het wel goed… maar dat weet je niet van te voren, dat maakt het zo moeilijk! Ik weet helemaal niet wat ik moet verwachten en hoe het zal gaan…
En gaat nu ook heel goed, maar we hebben al wel eens gehad dat toen we elkaar 2 weken niet zagen het al bijna mis ging. daar zijn we wel sterker uit gekomen maar toch, ik ben gewoon bang dat het fout gaat!
Maar je hebt inderdaad wel een punt, het gaat nu goed en als we de relatie dan stop zetten nemen we wel het risico dat we elkaar echt vergeten…

waarom zo moeilijk doen? :stuck_out_tongue: jullie kunnen toch ook gewoon aankijken of het lukt zo ver van elkaar… lukt het wel? PARTY. lukt het niet? ga dan pas bepalen of je wilt stoppen met de relatie.

you know what i meaaaaan?

@ Cherryblossoms: ik denk juist dat het wel goed is om het er met elkaar nu al over te hebben, zodat we weten wat ons te wachten staat en wat we van elkaar kunnen verwachten… anders sta je dadelijk voor verrassingen. ook al weet je natuurlijk niet wat er gaat gebeuren :wink:

Ik snap je ergens wel hoor, ik zou die optie ook zeker overwegen. Maar hoe gedraag je je dan in die tijd? Als mensen vragen of je een vriendje hebt, zeg je dan ja of nee? Mag je dingen doen met andere jongens? Daar moet je wel even goed over nadenken.

^ Wat ze zegt. Je maakt het jezelf heel moeilijk, en waarschijnlijk wordt je wantrouwen als je ‘‘even pauze neemt’’ des te groter. En je kunt hem niet eens iets kwalijk nemen als hij iets zou doen…

Het is een kans die hij nooit meer zal krijgen en moet pakken als hij jong is, het is voor jou om te bedenken of je relatie het waard is (een jaar is best al lang), of dat je het niet zou uithouden. Als jullie er beiden voor willen gaan en hij trouw kan zijn moet het lukken denk ik. Het ligt er maar aan wat voor type je bent.

Qua afscheidscadeautje: als je besluit om bij elkaar te blijven zou ik een immens groot foto-album maken, en dat hij dan elke dag een pagina mag losmaken ofzo. Dan blijft hij aan je denken en jullie leuke herinneringen zien.

Persoonlijk zou ik geen pauze inlassen en het gewoon proberen. Je hebt altijd skype/msn/mail waardoor je contact kan houden. Als je dit ‘‘overleeft’’ zegt dat toch heel veel over je relatie en de betekenis ervan. Om nu al te zeggen van ‘‘we doen een pauze want stel dat we ruzie krijgen/je vreemd gaat of iets dergelijks’’ vind ik meer iets van opgeven.

Als cadeau zou ik een fotoboek geven. Gewoon een kleintje met leuke foto’s en teksten erin van jullie tijd samen.

Ja klopt helemaal, dat is precies waar ik mee zit :stuck_out_tongue:
En inderdaad, het ligt er aan wat voor type je bent, en nu weet ik van hem dat hij dus helemaal geen type is om een half jaar iemand te missen… En of hij trouw zou blijven vertrouw ik hem ook niet, aangezien hij best een flirter is…
Ik weet wel inderdaad dat als ik van hem hoor dat hij iets met andere meisjes doet dan in australië, dat ik hem echt niet meer terug hoef, dus dat is dan het risico. Misschien toch maar wel proberen om aan te houden, het is alleen zo lang! En als er dan iets fout gaat is het ook meteen helemáál over.

@ lipsleesbroek: Ja dat vind ik ook zo dom, dat we het eigenlijk van te voren al uitmaken om die dingen te voorkomen… een beetje opgeven inderdaad of van de problemen weglopen.

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! heb er echt veel aan!

Ik snap je trouwens wel hoor. Het lijkt mij ook vreselijk om mijn vriend een halfjaar te missen maar als je vriend echt van je houdt zal hij trouw blijven. Anders weet je ook hoe het zit met hem, en ik denk dat dat ook heel belangrijk is (:

dat lijkt me echt vreselijk, een half jaar is echt lang!! maar als jullie echt veel van elkaar houden moet het wel kunnen, denk ik. Gewoon proberen om bijna elke dag wel ff te skypen, zodat je wel echt veel contact blijft houden. Ik zou geen pauze nemen, want daar word je relatie sowieso niet beter op… ook al is je vriendje misschien een flirt, je zal hem moeten vertrouwen, en als ie genoeg om je geeft dan zal hij ook geen gekke dingen doen;)

Hij gaat pas weg in februari, dus je hebt nog even.
Ik denk dat je er niet zo over na moet denken dat ie zolang weg gaat.
Als jullie er beide op instellen dat ie een half jaartje weg is, dan moet het goed komen. In mijn omgeving zijn genoeg stelletjes nog bij elkaar als één van hen een half jaar of langer was weggeweest.
je moet het er zelf niet zo dik opleggen alleen.

Maar als jullie de relatie op een pauze zetten, geef je hem een vrijbrief om van alles te doen met die meisjes daar. Wil je hem dan nog wel terug? Of ook niet?
Zoals ik het nu zie, is het een soort van excuus om ook met anderen om te gaan. Ik vind het ook een soort van opgeven. Er al vanuit gaan dat het misschien wel eens niet zou gaan lukken. Een relatie is ook risico nemen en er dan weer sterker uit komen. Daarbij, een halfjaar lijkt echt heel lang, maar als je elkaar gewoon kunt spreken (bellen, mailen, smsen, skypen etc.) gaat het sneller voorbij dan je denkt.

Als afscheidscadeau zou ik een plakboek maken (: Met leuke foto’s en teksten die van betekenis zijn voor jullie (:

Ik zou hem juist meer gaan missen als we de relatie even op stop zouden zetten.
Een half jaar gaat sneller voorbij dan je denkt! En als je de relatie op stop zet kan het zo zijn dat jullie na een half jaar ook niet meer bij elkaar komen. Ik zou het iig proberen!