Vriendje, Drank/drugs probleem.

Hey, ik heb dus een tijdje een vriendje, heel leuk enzo.ja.
Alleen hij is nogal een probleemkind, niet zo zeer in de zin van dat hij vreemd tegen mij doet, dat zeker niet! hij is superlief, maar hij heeft een heel groot drugs drank probleem, hij woont tijdelijk bij een vriend (nu al zo’n 4 weken, hij woonde eerst in zo’n probleemjongeren opvang) en die vriend is een junk. En hij word daar nu steeds meer in meegesleept, zodra hij geld heeft maakt hij het op aan wiet/drank.

Kijk soms wiet roken vind ik oké, maar in de ochtend al beginnen vind ik een beetje te erg worden, ik heb al tegen hem gezegd dat het slecht voor hem is enz.
Ikzelf heb er trouwens niet echt hele erge problemen mee, maar ik vind het zo slecht voor hem zelf.
Maar nu is mijn vraag: Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? ik zie namelijk met mijn eigen ogen, hoe het steeds slechter gaat met die jongen:c
Alvast bedankt:3

er over praten blijft denk toch de enige manier, sorry ik kan je verder niet helpen denk ik.
up

[i]Hmm… Moeilijk.

Maar als hij echt van je houdt, dan stopt hij toch wel met deze troep, of niet?[/i]

Hij moet eerst zelf inzien dat dit een probleem is of een probleem kan worden zo lang hij dit niet in ziet gaat hij ook geen actie ondernemen.
Ik heb alleen geen idee hoe hij er achter moet komen.
Dus zie dit maar als een upje

Ja, ik heb hem voorgenomen alleen in het weekend te blowen enzo.
Laten we eerst maar een kleine stap nemen :ok_woman:
Nu eerst maar kijken of hij het kan;D

Ik weet niet of jij nog thuis woont, maar anders zou je kunnen kijken of hij bij jou in kan trekken (eventueel met overleg van je ouders). Daarbij moet je dan wel zorgen dat je eigen huisje (of dat van je ouders) geen drugshuis wordt.
Verder: met hem praten!

Ja zoiets, dacht ik dus ook. Alleen ik ben wat te jong en woon nog thuis:’)
En in verband met school enzo.
Dus dat was uiteindelijk niet echt een goede optie.
Toch bedankt:3

mm klinkt raar maar wordt echt boos op hem, en zeg dat je zo niet verder met hem wil

Mijn vriend had ook zo soort probleem maar dan alleen met wiet. Het ging toen ook niet goed met hem en met z’n school. Ik ben boos op hem geworden omdat, het anders niet tot hem doordringt. Hij is toen gaan minderen omdat, hij zelf ook inzag dat het zo niet verder kon. Dus als ik jou was even flink boos worden en zeggen wat je ervan vind.

ik rookte eerst ook af en toe een joint, maar mijn vriend die spijbelde en ging dan naar zwolle met vrienden, gingen ze jointjes roken. en s’avonds gingen ze altijd ‘‘even roken’’ by een vriend, dat even roken was altijd even een joint roken. ik heb altijd wel gezegt dat ik het te veel vond enzo, maar dat die dat zelf ook onder ogen moest komen en wat zijn keuze ook is, ik er achter sta. een maandje daarna zei die uit het niest ik wil stoppen. toen was ik echt blij, niet alleen voormezelf omdat ik het absoluut niet goed vond, maaar echt voor hem omdat die er zelf mee kwam. wij is 5maanden gestopt toen we voor het eerst samen een joint rookte. en nu af en toe in het weekend.

boos worden is niet altijd een optie? praten er over helpt het best