Vriendje die met meisje weg ging

Hee mijn naam is Serena (18 jaar), ik heb een relatie van bijna 1,5 jaar. Een jongen (vriend is 19) die heel anders qua karakter is, maar wel heel loyaal is. Mijn vriend is heel erg open naar iedereen en ik ben best een jaloers type als het om meisjes gaat. Ik verbied ook veel en wil vaak dat hij bepaalde dingen niet gaat doen en al helemaal niet open is naar meisjes. Nu had ik een aantal dagen geleden een discussie met hem over een meisje omdat hij met haar was, dat meisje is 15 en wil totaal niks van hem en hij zou nooit iets van haar willen, maar hij is altijd heel open en sociaal tegen haar. Nu hadden we een ruzie een aantal dagen geleden dat ik t gewoon heel vervelend vind als hij mer haar omgaat, officieel heeft hij niet bevestigd dat hij nooit meer met haar om zou gaan aangezien het ook een meisje is die af en toe met zijn beste vriend afspreekt. Nu had ik gisteren de hele dag erge ruzie met hem en ging dat over iets anders dan dat meisje, we hadden de hele dag niet gesproken en zijn telefoon was uit. Hij zou wel gisteren een drankje drinken met zijn beste vriend op het terras, vervolgens weet ik niet waar hij is en ik ben ergens in een parkje met vrienden en zie ik hem na een paar uur lopen met dat meisje en die beste vriend. Ik was helemaal in shock en trilde, wanr ik wou niet dat hij met haar omgaat. Uiteindelijk zag hij mij en kwam hij naar me toe, ik zei trillend dat ik niet wilde dat hij met haar omgaat (ook al zou zij of hij niks doen bij elkaar) vervolgens loopt hij weg. Hij loopt weer terug naar dat meisje en die beste vriend en ze stappen met z’n drieën een taxi in voor mijn neus. Dus ik was nog meer in shock, daarna vroeg ik aan een ander meisje waar ze heen gingen. Het bleek dat ze gingen drinken bij een vriend van hun, en toen was ik echt even helemaal gebroken. Ook al weer ik dat hij niet iets met haar zou doen toch vond ik t niet leuk dat hij met haar omgaat en toch gaat hij met haar en zn beste vriend ergens drinken. Hij vinr zelf dat ik er een te groot drama van maak omdat hij niks in haar ziet en zij te jong is voor hem, daarnaast is dat meisje volgens mij meer geïnteresseerd in zijn beste vriend en andersom. Hij vinr dat ik het te groot maak, en dat hij bijna niks kan doen omdat ik hem veel verbied. Maar wat vinden jullie dat ik moet doen, hij zou inderdaad niks met haar doen maar toch. Help me plzz out?!!!

Een relatie bouw je op, op basis van vertrouwen. Zonder vertrouwen, geen relatie.
Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend verbiedt om met een bepaalde jongensvriend om te gaan. Zeker als er niks tussen die vriend en mij zou zijn.

Ik denk dat het prima is om een beetje jaloers te zijn, maar niet dat je relatie er aan onder door gaat.

Ik denk dat het beste is om een keer met je vriend hierover te gaan praten. Een eerlijk gesprek.

Je kan elkaar niks verbieden in een relatie. Zo werkt het niet. Als je iets dwarszit praat je er op een normale manier over en vertel je waarom je je zo voelt, en dan kun je het er met elkaar over hebben om tot een oplossing te komen of elkaar te begrijpen. Maar je kunt niet van hem verwachten contact te vermijden met andere meisjes. Dat gaat nou eenmaal niet. Je schrijft zelf al dat die meid waarschijnlijk niks ziet in je vriend en het is ook een vriendin van zijn beste vriend. Je kunt dan toch niet van hem verwachten dat hij wegholt zodra die meid ook op bezoek bij je beste vriend is ofzo? Jij kiest zelf voor al deze gedachtes, daar kan je vriend verder niet veel aan doen op deze manier. Soms zijn je ‘gut feelings’ correct, maar in dit geval zit je jezelf gewoon onnodig gek te maken.

Je vriend maakt duidelijk dat hij niks in haar ziet, dan moet je hem ook kunnen vertrouwen. Als mijn vriend mij zou blijven beschuldigen van vreemdgaan zou ik op een gegeven moment ook denken ‘Weet je wat, zoek het lekker uit’. Ik zou me ook niet vertrouwd voelen als mijn vriend mij bij voorbaat al zou verbieden met andere jongens om te gaan, terwijl ik niks fout doe. Ik begrijp je vriend heel goed als jij constant in zijn nek zit omdat je jezelf gek zit te maken van jaloezie, dat ie gewoon z’n eigen ding doet. En sterker nog, je maakt kans op vreemdgaan alleen maar erger door zo hysterisch te doen. Het maakt je voor hem natuurlijk ook niet echt aantrekkelijk. Daar schrik je misschien van maar het is wel zo. Een vriendin die je constant loopt te controleren en ruzie blijft lopen maken over andere meiden terwijl daar geen aanleiding is, of een leuke meid waar hij plezier mee kan hebben, ja wat kies je dan? Mensen veranderen in dat wat constant over ze gezegd wordt. Als ik constant uitgemaakt zou worden van vreemdganger, zou ik gewoon de neiging hebben om het te doen, want daar word ik toch al van beschuldigd!

Lang verhaal kort, zolang je geen concrete aanleiding hebt voor deze jaloezie doet je vriend helemaal niks verkeerd. Maak jezelf niet zo gek en vertrouw je vriend gewoon als hij zegt dat hij alleen voor jou gaat. Hoe meer je hem verbied en beschuldigt, hoe meer je hem van je wegjaagt. Praat daar in plaats van eerlijk en normaal, zonder ruzie, over je onzekerheden, en leer simpelweg te vertrouwen en te relaxen! Jaloezie komt ook voor uit onzekerheid, werk aan jezelf en accepteer dat je goed genoeg bent en dat je vriend blij moet zijn met jou! En als hij het echt buiten de deur zou zoeken, is hij je niet waard, zo simpel is het :wink:

Ik vind je gedrag naar hem hierover onredelijk. Ik denk dat je zelf wel begrijpt waarom.
Als een man dit naar mij zou doen zou ik dat echt niet pikken.