Vriendje 2

Ik heb hier al eerder een topic gemaakt over mijn vriend.
http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/vriendje-308641.msg275999276.html#msg275999276
Omdat ik veel fijne reacties heb gehad waar ik echt iets aan heb gehad, dacht ik dat jullie me misschien nog eens konden helpen…

Ik heb dus met hem gepraat. Er is helaas helemaal niks veranderd, en elke keer als ik erover begin wordt hij boos/geïrriteerd en zegt dat ik alleen maar zeik. We hebben elkaar nu zo’n 4 weken niet gezien. 3 weken daarvan kan ik begrijpen omdat zijn moeder in het ziekenhuis lag, en hij moest er voor haar zijn en het huis bijhouden. Ik heb hem duidelijk gezegd dat ik er voor hem ben, en dat ik hem wil helpen met dingen die hij thuis moet doen maar dat wilde hij niet.

Een tijdje lang heb ik volgehouden om niet over “ons” te beginnen. Deze week had hij gezegd dat hij dit weekend niet kon, maar later deze week vertelde hij ineens dat het wel kon. Maar ik had al, omdat ik er vanuit ging dat hij niet kon, andere plannen gemaakt. Dat was geen probleem. Maar gelijk daarna krijg ik te horen dat hij dan het weekend erna niet kan. Het lijkt wel of hij me terug wil pakken omdat ik dit weekend niet kan. Dus ik vroeg heel normaal aan hem, dat ik er niet op zit te wachten om weer eens 4 weken zonder elkaar te zitten. Hij antwoordde daar ookal vet boos op. Daarnaast wil hij niet meer mij toekomen, omdat hij de stad waarin ik woon niet leuk vind, en hij mag de mensen hier ook niet (inclusief mijn moeder en haar vriend). Even om duidelijk te zijn, mijn moeder heeft nooit wat verkeerds naar hem gedaan en is altijd een heel lief mens. De vriend van me moeder kan nog wel eens raar doen tegen hem, maar bedoelt het absoluut niet verkeerd, hij pakt dat alleen verkeerd op. Ook dat heb ik hem al geprobeerd te vertellen. Maar hij wilt toch niet hierheen komen. Hij wilt dat ik dus elke keer naar hem kom, maar we wonen best wel een eindje van elkaar af en ik heb geen studenten OV dus ik kan niet gratis met de bus/trein. Het is voor mij €16,80 om heen te gaan, en €16,80 terug. Ik ben momenteel aangenomen bij Supercoop dus het geld is niet zo’n probleem, maar het feit dat ik de enige ben die moeite moet doen om naar hem te komen vind ik wel erg. Hij zou dan ook kunnen zeggen dat hij een keer de heen/terugreis betaald maar toen ik het voorstelde heeft hij er niet op gereageerd. Wat hij zei was: “Als je geld hebt dan kom je, als je geen geld hebt dan kom je maar niet.” Ik vond dat best pijn doen, want dat betekend dus dat het van mij afhangt of we elkaar kunnen zien of niet, en ik kan niet al mijn geld wat ik verdien aan hem uitgeven voor de trein, want ik moet zelf mijn kleding/schoenen/makeup/abonnement van me telefoon etc. betalen, dus dan hou ik al snel niks meer over.

Ik heb hem deze week gezegd dat ik hem erg mis, toen zei hij dat hij daar niks aan kon veranderen. Vandaag zei hij dus tegen mij, nadat we het gesprek hadden gehad over wat ik hierboven vertelde, dat hij mij niet mistte. Soms gaat er door mijn hoofd dat hij misschien wel iemand anders heeft. Want pas geleden was hij ook film kijken met alleen een meisje. Ik ben geen jaloers persoon, maar vond het nogal vreemd dat hij alleen met haar was en hij deed er ook heel geheim over. Ook gaat hij volgende week uiteten, en ik heb het gevoel dat hij ook met dat meisje gaat, want hij vertelde al eens dat zij dat met hem wilde gaan doen. Hij heeft altijd tegen mij gezegd dat hij geen geld heeft voor uiteten te gaan, of iets anders, zelfs een terrasje pakken was al teveel gevraagd, maar met andere doet hij het wel.

Ik weet niet zo goed wat ik met hem aan moet, want ik hou wel echt van hem en dat is de reden waarom ik hem zo op zijn nek zit. Ik wil duidelijkheid in een relatie, en weten waar ik aan toe ben maar dat is met hem helemaal niet zo. Veel mensen zeggen dat ik het moet uitmaken, maar ik vind dat zó moeilijk! Het idee dat ik hem dan niet meer heb doet me al zoveel pijn dat ik echt veel moeite moet doen om niet in huilen uit te barsten. Ik snap niet hoe hij zo met om kan gaan. Zolang hij niet zo kinderachtig doet, hoef ik toch ook niet telkens erover te beginnen? Ik vind het bij hem thuis ook niet fijn, omdat die mensen zo anders zijn dan hoe ik ben en ik voel me daar niet gewild. Maar ik zet me er toch ook overheen, voor hem?

Moet ik het dan toch overwegen om hem te dumpen, en voor mijn eigen geluk kiezen? Hij laat niet merken dat hij van me houdt, maar ik weet wel dat hij toch altijd bij me terug komt. Want dit is al, ik denk, 5x gebeurd in 3,5 jaar dat ik hem ken. Ik moet weggaan, voordat hij beseft dat hij het zonder mij net zo erg vindt als ik zonder hem. Maar hij doet me wel echt verdriet de afgelopen paar weken. En ik kan er echt niet achterkomen wat ik verkeerd doe, en als hij me verteld wat ik verkeerd doe en ik leg het uit waarom ik zo doe, dan verdraait hij het toch wel weer dat het mijn schuld is allemaal. En ik ben zo´n idioot die dat dan gaat geloven, en die dan sorry zegt. Maar als ik mijn verhaal tegen iemand vertel die ik in het echt ken, dan zeggen ze allemaal dat ik gestoord ben dat ik nog bij hem blijf. Ik weet het echt niet meer hoor. Wat zouden jullie doen?

Even voor de duidelijkheid: links is zijn verhaal toch? Ik zou niet zo tegen me laten praten.

Ja links is hij. Dit is gescreend vanaf mijn telefoon.

:rage:

huh wat de hel joh ik zou 'm klap voor z’n kop geven als iemand me zo als oud vuil behandelde

Sorry maar wat een loser, hij is jou niet waard, je verdient beter.

Ik zou dus echt never zoveel geld betalen om naar een kerel te gaan die niet eens blij is dat je komt en weigert zelf moeite te doen.

Ik denk dat jij zelf wel inziet dat deze relatie (op dit moment) niet van 2 kanten komt. Blijkbaar heeft hij er niet veel moeite mee om jou een tijdje niet te zien. Daarnaast vind ik het ook raar dat hij samen met 1 meisje film gaat kijken. Volgens mij ben je veel beter af zonder hem, want hij gedraagt zich echt als een klootzak, op app ook gewoon respectloos. Ik snap dat het vervelend voor je is, en je niet zomaar er een einde aan kunt maken maar als ik dit zo lees denk ik niet dat je gelukkig gaat worden in deze relatie… Ik kan natuurlijk niet voor je bepalen wat je moet doen, dus ik zou er goed over nadenken of dit is wat je wilt. Heel veel sterkte in ieder geval… :sob::muscle:

+ dit

Het feit dat je uitmaken “voor je eigen geluk gaan” noemt, zegt al genoeg.

Ok.

Ik vind dat je veel en veel beter verdient. Jij klinkt als een superlieve meid die graag moeite doet voor iemand, maar het is wel de bedoeling dat zoiets wederkerig is of dat hij in ieder geval dankbaar is voor jouw moeite.

Idd! En sorry, maar hij komt echt als een lul over!

Dit jou.
Ik zou hem toch echt duidelijk maken dat hij zijn best maar is moet gaan doen, en dat het anders over is. Wie weet gaat die dan zijn best is doen. Maar zoals hij je ni behandelt alles zou ik het uitmaken.

HOPPA lekker dumpen die handel. Geloof me, die ben je liever kwijt dan rijk.

Ik zou zo boos zijn! Echt waar. Volgensmij ben je veel beter af zonder hem! Je verdient veel beter.

Ga alsjealsjeblieft weg bij hem, brr zo behandel je ‘je vriendin’ niet. Hij is jou zeker niet waard alsjeblieft!!! Ik weet hoe moeilijk het is als je verliefd bent maar wanneer je hem niet meer spreekt zal je inzien dat het zo veel relaxter is. Je kan het zowieso meis! X