Vriendje (18) verhuist naar belgië.

Hallo
Mijn vriendje (18) wilt van Nederland naar België verhuizen, want we hebben een afstandrelatie. Hij heeft nu een HAVO diploma, maar hij wilt stoppen met school in Nederland en verder studeren in België. Hij heeft geen geld waardoor hij geen appartement kan huren, hij kan ook geen kot huren want hij wilt niet terug naar Nederland.

Moet hij werken en studeren tegelijkertijd of kan OCMW hem helpen met een loon?

Zo’n grote stappen worden niet in 1,2,3 opgelost. het gaat tijd kosten. Je moet eerst zien dat het hoogst behaalde diploma iets heeft in belgië, geen enkele diploma is hetzelfde niveau

Het kan goed zijn dat ie opeens een jaar lager zit of moet overdoen omdat het anders niet goed komt.

Ik zou maar eens goed informeren ! Is het OCMW de juiste dienst voor hem?

Weet hij zeker dat hij dit wel wilt doen? Kan hij niet gewoon zijn studie in Nederland afmaken?

Edit: als hij voor jou verhuist, kan je hem toch ook onderdak bieden? Want als hij nu naar Belgie komt, wonen jullie alsnog van elkaar en heeft het toch geen zin? Wacht gewoon met verhuizen totdat jullie er allebei financieel tot in staat zijn.

Verhuist hij naar België voor jou?

Ja.

Waarom wacht je niet tot je kan samenwonen.

Dit wil je vast niet horen, en ik weet natuurlijk de details van jullie situatie niet, maar het lijkt me niet aan te raden om op je 18e met school te stoppen in NL, naar BE te verhuizen terwijl je geen geld hebt voor een vriend(in). Ik vind eigenlijk dat je dat zelf ook niet moet willen voor je vriend. Als het uit gaat, en het niet onredelijk om met die mogelijkheid rekening te houden in een prille relatie, heeft hij ter vergeefs behoorlijk drastische veranderingen in zijn leven aangebracht…