Vriendje (15) wil drinken

Hee,
Ik heb sinds 3 maanden een heel lief vriendje, hij is lief, behulpzaam, grappig & hij zorgt heel goed voor me. Hij heeft een grote groep vrienden, met de meeste kan ik goed opschieten en ze zijn allemaal heel erg aardig. Alleen zijn er 3 jongens uit die groep die al regelmatig alcohol drinken & dan niet alleen een biertje, maar ook sterke drank enz. Zelf heb ik nog nooit gedronken (op slokjes van m’n ouders en 0,0 na) & ik ben ook niet van plan om dat voorlopig te gaan doen… maar nu komt het dus: mijn vriendje gaat vanavond met al z’n vrienden afspreken en dan zijn ze van plan om veel te gaan drinken enz… ik vind dit best wel eng, omdat ik niet weet hoe hij op al die alcohol gaat reageren en wat voor dingen hij dan gaat doen. Heeft iemand tips om minder bezorgd te zijn? Xx

Als je tegen je vriendje zegt dat je dat lastig vindt oid houdt die daar wel rekening mee, sws denk ik dat die zich wel gedraagt als zijn vriendin mee is.

Dat is dus het punt… ik ben er vanavond niet bij :sweat_smile:

Je kunt het hem moeilijk verbieden, dus praat er met hem over dat je het helemaal niks vindt en vraag of hij beloofd een beetje rustig aan te doen. Als hij zichzelf voor schut zet of met een grote kater wakker wordt is het zijn eigen schuld, misschien leert hij ervan

Je kunt hem inderdaad moeilijk iets gaan verbieden. Het enige wat je kunt doen, is hem laten weten dat jij het niet leuk vindt. Hopelijk houdt hij dat in zijn achterhoofd en doet hij het een beetje rustig aan. Hij is 15, ik snap dan wel dat je geïnteresseerd begint te raken in alcohol en dat het allemaal spannend is, heel veel jongeren experimenteren daarmee. Als hij niet over zijn eigen grens heen gaat, is er niet zoveel aan de hand.

Heel erg bedankt allemaal xx. Ik moet hem gewoon vertrouwen, dan komt vast alles goed & anders word hij morgen wel wakker met een mega kater, hahaha, hopelijk leert hij er dan wel van :slightly_smiling_face:

Mee eens!

Nogmaals bedankt! Het is gelukkig allemaal goed gekomen :blush: