Het zit zo: ik heb een beste vriendin en ik vind het wel zo respectvol om haar echte naam niet te noemen dus noem ik haar Marie.
Marie die heeft wel een leuke stem alleen zij is hoe ouder ze geworden is steeds meer gaan zingen, ook door aanmoediging van haar ouders.
Alleen hoe ouder ze is geworden hoe minder goed ze kan zingen, ze probeert steeds meer dingen uit die gewoon niet mooi zijn en waarvan je denkt ‘ja, we weten het nu wel, kun je nu effe kappen’.
Ze zingt ook op de fiets heel hard mee en ze zingt ook niet lelijk maar ze irriteert haar vriendinnen ermee. In het begin was het van ‘oh, jij zingt mooi!’ en nu is het van ‘wil je effe stil zijn’ en als je vraagt wie er mooi kan zingen noemt niemand haar naam meer, wat ze vroeger wel deden.
Hoe kan ik haar aardig zeggen dat ik haar zang gebeuren wel een beetje zat ben? Thuis zeggen haar ouders ook dat er iets raars met haar stem is gebeurd en dat het nu niet meer mooi klinkt. Maar zij zegt mij dan dat haar ouders chagrijnig zijn en dat dan gaan zeggen, terwijl die ouders gewoon gelijk hebben.