Vriendinnenruzie, komt niet meer goed?!! Aub lees het..

Ik heb een beste vriendin, een schat van een meid maar vaak stelt ze mijn geduld op de proef.
Ze trekt vaak haar eigen plan, en als dat niet doorgaat is ze chagerijnig…
Ze is thuis altijd erg verwend geweest en nog steeds… Ze heeft een zus die ik nauwelijks ken, daar heb ik geen band mee.
Gisterennacht gingen we stappen, rond 4 uur gaan alle kroegen dicht en was het tijd om naar huis te gaan.
Wéér bleef ze hangen bij mensen die ze niet kende. We liepen naar de fiets en ze bleef maar hangen bij mensen die ze tegen kwam en totaal niet kende. Ik zei dat we naar huis gingen en trok aan haar arm… elke keer bleef ze plakken bij die gasten.
Na een half uur gewacht te hebben, fietste ik weg, zodat ze zag dat ik nu naar huis wil. Ze slaapt altijd bij mij na het stappen, dus kan je ook rekening mee houden en 4 uur is 4 uur…
Uiteindelijk rende ze achter me aan en sprong ze achterop. Ik was erg chagerijnig geworden ondertussen en reageerde dat té fel op haar af.
Ik stopte met fietsen en zei dat ze maar alleen naar huis moest lopen. Ik fietste naar huis en zij moest ongeveer nog 50 meter lopen.
Eenmaal thuis deed ik de deur weer voor haar open, toen merkte ik dat ze in tranen haar zus en die vriend belde (het was ondertussen 5.00uur!). Ze liet zich ophalen. Ik pakte die telefoon af en duwde het gesprek weg. Ik zei we gaan eerst praten! Ik werd alleen maar bozer en ik trok haar eigenlijk weer naar binnen. Daar wou ze alleen maar de telefoon terug hebben en naar haar zus gaan.
Ik vind het zelf erg klote dat je iemand anders er bij haalt. Wij hebben ruzie en niet ik en haar zus/vriend.
Later werd ze opgehaald door haar zus. Ik kreeg nog een smsje van die vriend dat ik verantwoordelijk voor haar ben, dat ik niet slim gehandeld heb door haar alleen te laten lopen (daar heeft hij gelijk in) en dat ik dit keer te ver ben gegaan en dat hij nog niet klaar met me is!
Ik ben niet verantwoordelijk voor haar, ze is ook zo volwassen genoeg om te sjansen met jan en alleman en te drinken totdat ze er bijna letterlijk bij neer valt.
Met stappen zorg ik altijd zo goed voor haar. 1x was ze bijna zo dronken dat ik echt bang werd, toen heb ik haar naar huis gedragen. Ook sta ik regelmatig even alleen als ze weer een jongen gescoord heeft. Vind ik prima, maar niet altijd natuurlijk. Je gaat met z’n 2en uit. En zodra ik een jongen ontmoet staat zij naar me te kijken alsof ik dat niet mag doen, omdat zij dan alleen staat.
Ook hoor ik wel eens van een vriendin dat ze echt altijd maar haar zin wil etc.
Natuurlijk ben ik ook niet perfect, wie wel?! En ik reageerde te heftig gisteren, maar de bom barstte op dat moment. Ik bood vandaag mijn excuses daarvoor aan, maar ze reageert niet, en neemt tel niet op.
Waarschijnlijk heeft haar zus/vriend gezegd dat ze geen contact meer met mij moet opzoeken… En als ze dit probleem altijd voorlegt aan haar familie is er altijd maar 1schuldige (ik dus!). Als ik het probleem voorleg bij mijn ouders vertellen hun ook wat ik fout heb gedaan en terecht. Er is niet altijd maar 1schuldige, het verhaal moet je van 2 kanten bekijken…
Nu heb ik dus vanaf vannacht niks meer van haar gehoord… wat moet ik doen?!

Je bent idd niet verantwoordelijk voor haar. Zij mag bij jou blijven slapen en dan moet ze het fatsoen hebben om met je naar huis te gaan als jij dat wil. Al was het 12 uur.

Maar, ik vind ook wel niet dat je haar alleen had moeten laten lopen. Dat ze dan naar haar zus heeft gebeld begrijp ik wel, want ik blijf ook liever niet slapen bij iemand waarmee ik ruzie heb.

Probeer er nog eens met haar over te praten, maar ik denk niet dat dat ervoor zal zorgen dat zij verandert en jij gaat je er gewoon aan blijven ergeren. Dit was waarschijnlijk de druppel en daarom heb je zo buiten proportie gereageerd. Maar je ergernissen zullen zich hierna weer blijven opstapelen tot je weer eens ‘explodeert’.

Ik zou er gewoon vrede mee nemen dat jullie misschien gewoon te verschillend zijn om beste vriendinnen te zijn. Misschien ga je beter op stap met andere vriendinnen.

We zijn al aantal jaren beste vriendinnen, ik kan super goed met haar lachen en we staan altijd klaar voor elkaar.
Inderdaad er barst wel eens een bom, omdat ik dan té veel geaccepteerd heb…
Dat ze niet bij iemand wil slapen waar je ruzie mee hebt is prima. Maar probeer eerst te praten en ga dan pas iemand bellen.
En daarnaast is het gewoon klote dat haar familie zo in elkaar zit. ik vind dat je er niet mee moet bemoeien als je niet weet waar het over gaat. En sowieso niet 1 iemand geloven, sta ook open voor de andere kant van het verhaal.

Pfoe, wat lastig… ik zou haar toch maar even met rust laten. Klinkt als een koppig grietje die alles aangrijpt om boos om te zijn :’) Misschien over een dag of wat contact zoeken om te laten weten dat je haar niet vergeten bent en niet als vriendin wil verliezen? Ik maak tenminste uit je verhaal op dat je dat niet wil toch?

Jullie zijn beste vriendinnen dus 't lijkt me niet dat dat nu ineens helemaal over is. Het was niet leuk voor jou dat zij bleef hangen bij die andere jongens maar het was niet leuk voor haar dat jij haar alleen liet lopen,dus in feite zijn jullie allebei te ver gegaan. Ik kan snappen dat ze nie tmeer wilde blijven slapen, aangezien jullie allebei boos op elkaar waren, maar ik zou toch proberen langs te gaan en 't uit te praten, het zou echt zonde zijn als dit jullie vriendschap op het spel zet. Misschien kunnen jullie de volgende keer beter met meerdere mensen gaan, zodat er nooit iemand alleen achter hoeft te blijven of iets dergelijks. En als zij dan even bij iemand anders wil staan, dat jij dan ook niet alleen staat. Of jullie maken duidelijkere afspraken over het vertrekken ofzo, zodat dit niet meer voorkomt, want het is voor jullie allebei niet leuk!
maar ik zou het dus gewoon proberen uit te praten, want dit mag jullie vriendschap niet verpesten! probeer tot een compromis te komen:)

Ik vind dat jullie allebei verantwoordelijk zin voor deze ruzie. Je vriendin had zich gewoon aan de afspraken moeten houden en jij had haar niet alleen moeten laten lopen, ruzie of geen ruzie. Dat die vriend zo reageert vind ik raar want het zijn zijn zaken verder niet. Ik zou het een beetje laten rusten en daarna gewoon je vriendin uitnodigen er je excuzes aanbieden en ze ggen dat jij ook van haar verwacht dat zij dat ook doet.

haha, het eerste wat in mij opkwam was; ‘vertel aan der vriendje hoeveel andere jongens ze wel niet chantert :grinning_face_with_smiling_eyes:
maar ik zou eigenlijk toch gewoon met der gaan praten.

Tja, het is moeilijk als je vriendin andere dingen wil dan jij, en geen tussenweg wil kiezen.
Maar misschien is het wel beter zo. Waarschijnlijk zal ze zo blijven, en zullen jullie uiteindelijk toch geen vriendinnen meer zijn.

Ja, misschien verschillen we ook te veel… maar het blijft klote.
Ze was mijn beste maatje… En ik wil niet met ruzie de vriendschap beëindigen…
Ik hoop dat we gewoon nog tot een besluit komen. Ik probeer haar nu met rust te laten, ik heb haar 5x geprobeerd te bellen, 3x gesmst en via hyves proberen contact te maken… Nu ligt de bal bij haar… Zucht

volgens mij zijn er nog heel veel onuitgesproken zaken tussen jullie… zoals je dat nu aan ons voorlegt
Ik denk dat jullie eens goed moeten praten over jullie ergernissen en alles eens eerlijk tegen elkaar moeten zeggen

Aub misschien nog meer tips en kijk op dit verhaal… ?

Up

thanks voor je up!

ik zou gewoon een keer goed met haar gaan praten, (en dan niet als jullie aan het stappen zijn , maar gewoon een keer) en tegen haar zeggen hoe jij je voelt als zij zich zo gedraagt en uitleggen waarom jij dan boos op haar wordt, als jullie elkaar beter begrijpen, kan je meer rekening met elkaar houden
ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders up voor jou!

op een of andere manier is dit heel herkenbaar, wij maken het altijd heel snel weer goed alleen. Maar dat terzijde, ik zou haar opbellen aangezien je haar vast niet kwijt wil en dan met haar gaan zitten je excuses aanbieden maar ook zeggen wat je dwars zit. Misschien gaat ze er dan om denken, omdat ze niet nog eens ruzie wil. succes iig!

Ja normaal maken we het ook vrij snel goed, maar dit is de heftigste ruzie ooit tussen mij en haar!
Ze neemt haar tel niet op, dus ik kan haar niet bellen… Ik zou het liefst vandaag alles al uitgepraat hebben, maar ze negeert me.
Ik weet niet hoe ze er over denkt, maar haar familie die heeft altijd veel invloed op haar. Die nemen het ook altijd voor haar op waardoor ze altijd denkt dat zij helemaal gelijk heeft. Ik had haar niet alleen moeten laten staan, maar ik wil gewoon dat als ze de vriendschap niet kwijt wil, dat ze zich dan ook open moet stellen om te praten. maar ze zoekt geen contact op en alle contact die ik opzoek daar doet ze niks mee… zucht

Kun je niet op de huistelefoon van haar bellen, ipv op mobiel. Op huistelefoon zal een familielid opnemen en je misschien naar haar doorverbinden, of bel haar op een moment dat je bijna zeker weet dat ze alleen thuis is, dan krijg je haar direct aan de lijn.

ja dat is dus niet, haar moeder werkt niet en is dus altijd thuis.
Dan krijg ik een chagerijnige moeder ofzo aan de tel, en je begrijpt denk ik wel dat ik dat dan niet wil… zucht

ga bij haar langs met een klein kadootje en vraag of ze wil praten

vind jij dat ik een cadeautje moet kopen??
We zitten beide fout en niet alleen ik. Gisterenavond zat ik meer fout dan zij, maar zoals je in mijn verhaal leest zie je dat een meisje is wat al verwend is en vaak haar eigen plan trekt. als ik met een cadeau aan kom zetten bevestig ik alleen maar dat zij nooit dingen fout doe en dat zij perfect is. Plus bevestig ik die zus/vriend ook…