Vriendinnenprobleem

Hoihoi!
Hier mijn probleem. Het lijkt niet zo ernstig, maar dat is het wel. Mijn allerbeste vriendin in de hele wijde wereld -ze is echt de beste vriendin die je je kan voorstellen- mag zo goed als niks van haar ouders. Als wij een keer een dagje weg willen, mag ze dan weer niet van haar ouders. Ze is ZESTIEN! Ik ben vijftien, en ik mocht twee jaar geleden al alleen weg! We zouden volgende week naar een pretpark, en hadden dat afgesproken, mailt ze me gisteren dat ze niet mag, en dat ze eigenlijk ook al zou gaan logeren. We hadden ook al een logeerafspraak, maar dat wil ze nu ook ineens niet meer.
Wat ook heel vaak gebeurd, eigenlijk altijd, is dat wanneer we een aantal weken van tevoren iets hebben afgesproken, te logeren of zo iets, belt ze minimaal drie dagen voor de afspraak op: “Ja, ik kan niet” of, “Ja, hoi, ik heb het te druk met school…”
Wat ik altijd doe, als ik een afspraak heb gemaakt met iemand, zeker met haar wie ik bijna nooit zie, en die me zo dierbaar is, daar plan ik daar nooit iets overheen. Ik snap er echt helemaal niks van, en ben radeloos. Wat moet ik hier nou mee?
Ik denk dat haar ouders ook een redelijke probleemfactor zijn, vooral haar moeder. Ik heb het er ook al met mijn vader over gehad, hij denkt dat ze veel te overbeschermend is. Het is echt niet leuk meer gewoon.
Ik kan haar nu niet meer vertrouwen met afspraken, omdat ze altijd afzegt. Het is heel erg frustrerend, vooral omdat nog nooit iets afgezegd heb, alleen als ik écht, maar dan ook écht niet anders kon.
Ik moest mijn verhaal kwijt en wil zo graag advies, want ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet. Ik wil haar namelijk absoluut niet kwijt!
HELP!
x A

ik kan niet veel zegge behalve plan niks van te voren meer met haar bell gewoon de dag op voor haar.

maar mag ze wel met anderen weg?

Ik zou als eerste met je vriendin gaan praten. Ik zou haar vragen of het nou echt van haar kant komt of dat ze het niet mag van haar ouders. Dan kunnen jullie misschien samen eens met haar ouders gaan praten. Misschien mag zij wel met andere vriendinnen weg maar niet met jou. Veel succes en sterkte!

quote:
Ik zou als eerste met je vriendin gaan praten. Ik zou haar vragen of het nou echt van haar kant komt of dat ze het niet mag van haar ouders. Dan kunnen jullie misschien samen eens met haar ouders gaan praten. Misschien mag zij wel met andere vriendinnen weg maar niet met jou. Veel succes en sterkte!

ja net wat hierboven dus word gezegt…
met haar praten en zeggen hoe je je voelt…
vragen of het aan haar ouders ligt… en anders kijken of jullie samen met haar ouders kunnen praten of mischien als jouw ouders die van haar kennen dat die een goed woordje kunnen doen?

ik had dit precies hetzelfde met mijn beste vriendin…
en ik ben het in zekere zin met de andere eens… praat met haar er over…!
maar ik vraag me af of praten met haar ouders zin heeft…?
bij mijn beste vriendin was het eigenlijk een beetje van beide kanten namelijk… haar ouders waren overbezorgd… maar zij bleef het zelf ook maar goed keuren dat haar ouders haar maar bij zich hielde… ze vond het zelf eigenlijk ook wel oké zo…

misschien vind jou beste vriendin het eigenlijk ook wel prima zo…?

Ik dacht eerst dat dit mijn topic was want ik heb PRECIES het zelfde, mijn bestevriendin mag ook helemaal niks van haar ouders. blehg, en het is zo’n lieve meid =(

Anders ga jij eens een keer bij haar logeren? Misschien dat dat wel mag / kan.
En als je bv. een dagje naar een pretpark afspreekt kan je haar ouders er ook bij
betrekken? Dus ook overlegd met hun, of dat hun jullie komen ophalen en brengen
als ze het zo moeilijk vinden dat ze alleen gaat? En jaah je vriendin zelf wat vind
die ervan? Zij is degene die moet zeggen tegen haar ouders dat ze nu 16 is en al
heel wat dingen zelf kan/wil.

Mijn beste vriendin is 18, en mag bijna niks!, het is een wonder dat ze een auto heeft XD. We waren vanochtend naar het strand geweest, en haar moeder kwam erachter die werd super kwaad want het mocht niet. Maarja haar moeder mag mij niet :3, maar ontopic gewoon goed met haar praten, en zeggen dat je het vervelent vind.