vriendinnen

hoi

ik heb een aantal vriendinnnen,
waarvan ik stiekem vind dat ze zich aanstellen,

bevoorbeeld ze weten al van te voren dat ze de volgende dag niet opschool zijn want ze voelen zich niet zo lekker ofz, terwijl ze gewoon helemaal in orde lijken.
dit is maar een klein voorbeeldje maar aan dat soort dingen kan ik me echt ergeren
want ik heb een andere vriendin die niet lang meer te leven heeft(tenzij ze donororgaan krijgt), dat weet niemand, en zij is altijd op school en nja,ik vind het gewoon stom dat die andere zich zelf bij voorbaat ziekmelden zeg maar…
nja misshcien zijn ze wel echt ziek maar ik vind het soms zo net lijken
tis een voorbeeldje maar er zijn nog tig van dit soort andere dingen

moet ik zeggen wat ik vind? of gewoon niet druk om maken? want ik kan me er echt aan ergeren…

hoe kun jij weten hoe die mensen zich voelen?
als ik ziek ben zie ik er ook kern gezond uit hoor

Je nergens mee bemoeien want zij weten zelf wel of ze ziek zijn.

Wow! dat heb ik ook!
Als je je ergert aan ze he, heeft dat dan ook te maken met die vriendin die altijd op school is ondanks dat ze niet lang meer te leven heeft?
Zoja, bedenk dat dat zij dat ook niet weten (of weten ze dat wel?), en daar dan ook geen rekening mee kunnen houden.

Ja 2 meiden op school zijn ook zo. Is de ene ziek is de andere dat ook. Maar zijn gewoon klasgenoten.

Niet mee bemoeien laat ze lekker!

-

ik ken het ja,
ik negeer het altijd maar…

Daar moet je je niet mee bemoeien. Misschien zijn ze wel echt ziek, en als ze niet ziek zijn heb jij er nog niks over te zeggen. De één voelt zich ook sneller ziek dan de ander. En als jij je een dag helemaal niet lekker voelt en een dip hebt, irriteer je je er toch ook aan als je vriendinnen tegen je zeggen dat je je niet moet aanstellen? Ik snap wel wat je bedoelt met die andere vriendin. Maar dat moet je niet met elkaar vergelijken, het heeft tenslotte niks met elkaar te maken, als hun naar school gaan, voelt jouw vriendin zich niet anders.

Sterkte met je vriendin trouwens!

Ja ik vind het ook irritant, maarja ze doen het zelf.