vriendinnen

hoi, ik heb een soort van een probleempje. Ik heb 3 beste vriendinnen en ze zijn alledrie geweldig. 1 van die vriendinnen zit op een andere school dus die zie ik niet zo vaak en ze kan ook vaak niet afspreken omdat zij met vriendinnen van haar eigen school is. Die andere 2 zitten bij mij in de klas.
nu is hier dit probleem: in de meivakantie was ik op vakantie gegaan, toen hebben die 2 vriendinnen (omdat zij thuis bleven) vaak met een groepje jongens uit onze klas afgesproken. toen na de vakantie gingen ze vaker afspreken en ik mocht wel mee maar ik kon vaak niet. En nu, spreken ze bijna elke week af met elkaar, zonder mij. bijvoorbeeld vanmiddag, ze gaan nu zwemmen. Ik vroeg aan die 2 vriendinnen, mag ik ook mee? En toen zeiden zij: nee, want die jongens hadden ONS uitgenodigd en niet jou. Maar ik vertrouwde het niet helemaal en toen heb ik ‘ingebroken’ op het fb account van mijn vriendin en toen ontdekte ik daar een mailtje van mijn 2 vriendinnen NAAR die jongens of ze zin hadden om vrijdag te gaan zwemmen. Dus, de conclusie is: zij liegen tegen mij en willen mij niet meehebben en ik weet niet wat ik moet doen. ik heb verder eigenlijk niet veel andere vriendinnen maar ik vind het echt niet leuk om zo alleen te zijn??!
Heeft een van jullie een idee? want ik voel me hier echt heel verdrietig over, vooral het feit dat ze tegen mij liegen! :’(

xxx

auwww, ik snap dat dit je verdrietg maakt ja, heb in het verleden ook soortgelijke dingen gehad. ik zou het gewoon face to face naar de waarheid vragen… succes ermee!

Waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers op je, en bang dat jij hun jongens afpakt.

Sorry, ik kan je niet echt helpen.

Dit zou ik ook doen, nodig je vriendinnen bij je thuis uit en praat erover!

ga bijvoorbeeld zeggen (ookal heb je dat niet van ‘die en die’ ) Ja ik heb gehoord dat die jongens jullie helemaal niet uitgenodigt hebben, maar juist andersom…
En als ze dan zeggen Hoe weet je dat, naja dan geven hun het eigenlijk toe. En dan kan je verder vragen enzo…

Verder weet ik eigenlijk niks,

haha, dankjulliewel! Ik ga er over nadenken, ik hoop dat het goedkomt.

Het typische 3 vriendinnen, 1 wordt uitgesloten zodat ze met zn tweetjes hun ding kunnen doen -geval.

Heb ik vorig jaar ook megemaakt. Voelt inderdaad heel kut omdat je het gevoel hebt dat ze je uitsluiten. Ze sluiten je ook effectief uit, maar ze liegen er wel over en doen alsof ze van niets weten.

Ik hoop dat het bij jou na er over te praten is opgelost…

Bij mij begon het spijtig genoeg alleen maar erger te worden en kwam er serieuze bitcherigheid aan te pas. Ze hebben me echt serieus gekraakt en gans men zomervakantie vorig jaar verpest. Ik heb me gewoon van hen afgezet, hoe moeilijk dat ook is… Liever geen vriendinnen dan 2 trutjes die me toch maar ongelukkig maken en over alles liegen.

Hopelijk is dat bij jou niet het geval en zit er een andere reden achter… Maar wees gewoon op je hoede.

Succes meid!

Wat een rotstreek! Maar nu zie je dus dat je ze absoluut niet kan vertrouwen.

Ik weet het niet, vraag of ze een keer met je willen afspreken en ga naar een cafeetje ofzo, praat het daar rustig uit.
Niet katten en hou je hoofd koel :wink:

Dus moet je er boven staan!

Wees recht voor z’n raap en vraag gewoon waarom ze zo ontzettend flauw doen. En spreek daarna gewoon lekker met andere vriendinnen af

je kunt ook gewoon zelf gaan zwemmen, het zwembad is een openbare gelegenheid, dus daar mag iedereen heen. als ze vragen waarom je er bent, zeg je gewoon dat je ook zin had om te gaan zwemmen. als ze lastig gaan doen, vraag je gewoon waar ze zich in godsnaam mee bemoeien. je moet het toch zelf weten als je wil gaan zwemmen.

^
Dat zou ik zeker niet doen.

Ik zou er gewoon met ze over praten. Succes :grinning:

Flauw van ze, maar ik vind het wel apart dat je in gaat breken op haar facebook account? Dat betekent dat jullie beide niet te vertrouwen zijn…

Ik vind het raar dat je zomaar inbreekt op haar facebook account. Ook al vertrouw je het niet zoiets doe je gewoon niet. Ik zou echt pissed zijn als ik daar achter zou komen. Ik zou er geen gewoonte van maken als ik jou was.
Het is wel lullig dat ze niet de waarheid zeggen. Ik zou gewoon met andere mensen gaan afspreken.

Maarja, ik denk dat de TS daarmee niets fouts mee bedoeld had.
Ze wou alleen weten óf haar vriendin daadwerkelijk de waarheid tegen haar had verteld.

Tegenwoordig geeft iedereen hun fb/hyves en whatever wachtwoord, moet je dat maar niet doen, dat is gewoon onverstandig.

Dan nog. Je breekt niet zomaar in op iemands account, ook al denk je dat iemand tegen je gelogen heeft.

Ik ken niemand die dat doet hoor. Dus iedereen is nogal kort door de bocht.