Vriendinnen

Ik heb een probleem. Op school heb ik een beste vriendin. Ik vind haar super aardig. Ik doe bijna alles met haar. Maar dat is het probleem. Vorig jaar had ik nog een BFF in mijn klas, maar die is naar een andere school. Toen had ik ook nog 2 andere vriendinnen, maar die waren toch niet zo aardig als ik dacht. Ik probeer bij een ander groepje aansluiting te maken maar dat lukt niet, want zij zijn al heel lang beste vriendinnen. Elke x als ik er bij ga staan en iets vraag of zeg zeggen zij iets terug, maar daar blijft het bij. Maar nu zit ik dus elke les naast mijn beste vriendin. Dat is oke… Maar om alles samen te doen is iets te voor mij. Buiten school heb ik genoeg vriendinnen. Daar ligt het niet aan. Hebben jullie een idee om toch vriendinnen met de meisjes uit mijn klas te worden?

Ja aardig doen en niet de hele tijd naar ze toe enz. Want dat is best vervelend!

je hebt toch wel meer meiden in de klas?

waarom bij fashion eigenlijk ? (:

uh, ja hoort dit bij fashion? :astonished:
maar vrienden maken is niet zo moeilijk, gewoon naar iemand toe lopen en hoi zeggen, hoegaat het enzo. zoek iemand die ook alleen is, dat is makkelijker dan als je op een heel groepje toe stapt

en heeft jou BFF geen andere meiden waar ze mee omgaat?
mss kan je daar aansluiting mee vinden

filmavondje orgganiseren en vrolijk doen. als het écht stroef loopt , wisselen van klas zoals ik :smirk:

nouja, als zij geen vriendinnen willen worden moet je je daar bij neerleggen. en het is niet zo dat je helemaal alleen bent in de klas ofzo. Je hoeft toch ook niet alles met je bf te doen, want thuis heb je genoeg vriendinnen waarmee je kunt afspreken

Praten met mensen die om jullie heen zitten in de klas. Niet meteen een gesprek aanknopen, maar voorzichtig beginnen met af en toe wat opmerkingen ofzo…