vriendinnen

Na een jaar van de ene onvoldoende na de ander ben ik een stapje lager en heb ik nu voldoendes. Alleen het probleem ik zit niet meer bij mijn vriendinnen in de klas. Ik spreek ze nog wel in de pauze. Ik heb echt serieus de stomste klas ever. En dan kom ik soms bij hun klas en dan is het zo gezellig. Maar toch. Het is anders. Ik mis natuurlijk de helft van de gesprekken. Ik mis ze echt heel erg. Mischien tips

Je zegt toch dat je ze in de pauze spreekt? Misschien eens even voorstellen om na school af te spreken. Oh en zitten er ook niet een paar leuke meiden in je klas, of jongens?

er zitten dus echt geen leuke kinderen in mijn klas. Ik weet het vooroordeel maar mavo kinderen zijn meestal niet leuk. Dat merk ik dus ook. En dan loop ik bij de havo klas is het gewoon reuze gezellig.
Wat ik me nu afvraag zou ik midden in het jaar van mavo naar havo kunnen?

Denk het niet, aangezien je dan flink achterloopt. Maar trek je er niets van aan, je bent op school om te leren en mooie cijfers te halen. Als het echt goede vriendinnen zijn, dan spreek je ze in de pauze, na school, in het weekend etc. Niets om druk over te maken! :slightly_smiling_face:

maar ik mis ze zo erg

Je bent er zelf ook een hoor. Je bent gewoon met dat vooroordeel in je hoofd aan het jaar begonnen en daarom denk je dat er helemaal geen leuke mensen in je klas zitten.

Ik zou toch proberen vriendinnen te maken. Wie weet zitten er wel aardige mensen in de klas!

Ik heb de laatste twee jaar van de middelbare school alleen gezeten. Ik zocht mijn vriendinnen op in de pauzes en concentreerde me daarna veel beter in de lessen. Ik werkte alleen samen met klasgenoten die ik aardig vond en deed mijn ding. Je moet niet willen dat alles maar leuk is, want soms is dat het niet.

Dankje

Ik was anders super leuk hoor toen ik op de mavo zat… :flushed:

Nee maar misschien moet je wennen dat mavo kinderen misschien andere gesprekken hebben dan havo kinderen? Of heb je onbewust moeite met het feit dat er waarschijnlijk al groepjes in de klas zijn.

Ik denk dat je het wel leuk gaat krijgen in de klas, je bouwt ook een band op wanneer je met opdrachten waarbij je samen moet werken. Komt goed! En gelukkig heb je je havo vriendinnen nog in de pauze, das al veel fijner dan niemand toch? :slightly_smiling_face:

Wat een bullshit, sorry. Ik ben van VWO naar mavo gegaan en heb met de mensen uit de mavo-klas een veel leukere tijd gehad dan met de VWO mensen. Het is maar net wie je tegen komt en wat voor klas je hebt, het is echt niet standaard dat mavo mensen niet leuk zijn

Ik zei toch ook dat het een vooroordeel is

ja ew mavokinderen

nee sorry maar ik vind mavokinderen zo akelig klinken… en het ligt aan de klas, niet aan het niveau! verder wat hierboven wordt gezegd

Ja maar je doet nu net alsof het ook echt waar is, terwijl ik op de havo echt een kutklas had en meer omging met mensen van mavo.

Sorry dan

Jij bent nu ook een mavo leerling? Dat zou hetzelfde over jou moeten zeggen dan momenteel? Maar dat is uiteraard weer anders. :wink: