Vriendinnen

Hallo allemaal,

Ik zit dit schooljaar in een nieuwe klas en het is heel gezellig. Ik heb alleen een probleem met vriendinnen. Ik heb een vriendinnengroepje van 6 meiden in de klas. Iedereen doet heel aardig behalve 2 meiden. Die 2 meiden slaan me en beledigen mij. Ik voel me er echt niet fijn door. Ik durf niks meer te zeggen doordat ik het idee heb dat het toch niet boeit. Als 1 van de 4 aardige (ik noem haar maar even G) vraagt hoe het met me gaat zegt 1 (ik noem haar even A): ‘‘G, waarom vraag je dat? Dat boeit toch niemand!’’ en dan lacht ze om haar eigen opmerking. Ik voel me er echt vervelend door. Als ik om een grap van bijvoorbeeld G lach kijken A en die andere me boos aan. Ik lach nu dus niet meer om de grappen.

Het is best vervelend aangezien ik totaal nieuw ben in dat vriendengroepje en hun elkaar al heel goed kennen en beste vriendinnen zijn waardoor ik meer een aanhangsel ben.

De rest doet verder heel aardig. Met opdrachten voor bijvoorbeeld techniek vragen ze me gelijk of ik het met hun wil doen en ook hoe het met me gaat. Ook fietste ik vandaag met een jongen samen en het was supergezellig.

Ook zijn er 2 meiden in me klas waar ik echt mee kan opschieten. Die houden van paarden, werken hard en maken lol. Ze doen superaardig.

Ik ga liever met die 2 meiden om dan dat ik met dat vriendinnengroepje om ga. Bij die 2 meiden voel ik me een soort van op mijn gemak terwijl bij dat vriendinnengroepje me echt stom voel.

Ik weet dat dit misschien aanstellerig klinkt maar ik kan het er nu niet bij hebben. Ik sta met zoveel problemen en dan doen hun zo. Ik heb heel erg last van faalangst en dan noemen hun me dom, lelijk, dik enz.

Wat moet ik doen?

Noem je die mensen je vriendinnen… Dat zijn geen vriendinnen, dat zijn achterlijke sukkels die denken dat ze stoer zijn door op andere mensen te bitchen. Mijn advies: ga met die 2 meiden om, als je je niet op je gemak voelt bij je vriendengroep zou ik sowieso niet meer met ze omgaan, je moet doen waar je je goed bij voelt.

Dat is geen vriendengroep. Die zien jou puur als het meisje dat toch niets terugzegt, en dat ze dan maar af kunnen katten wanneer ze er behoefte aan hebben. Trek gewoon op met die 2 meiden waar je het wel mee kunt vinden en niet met die anderen. Ga met die anderen om als puur klasgenoten. Dan wordt het ook niet vervelend als je gewoon les hebt.

Ik weet niet eens of hun wel met mij bevriend willen zijn. Ik heb geen zin om nog meer ruzie te krijgen of weer gepest ga worden. Ik heb de neiging om weer net als vorig jaar achterin te zitten met mijn neus in de boeken maar dat is niet goed

Ik durf niets terug te zeggen om het afkatten. Dat van klasgenoten wordt lastig want ik heb 3 weken met hun doorgebracht en ze roddelen en verzinnen leugens over iedereen. Ik wil niet dat ze dat ook over mij gaan zeggen

Ah nee lieverd, dat moet je niet doen!

Weet je, ik zou gewoon met die 2 meiden omgaan, zijn er misschien nog meer leuke meisjes of jongens uit je klas?

Ah wat triest van ze zeg… Echt kinderachtig, kom op zeg, je zit toch niet in groep 3. :")

Meis, niet om het erger te maken of iets. Maar ik denk dat ze dat al aan het doen zijn. Aangezien ze je voor van alles uitschelden, beledigen en je zelfs slaan. Dan houden ze hun woorden achter jouw rug om echt niet achterwege ben ik bang.

Mensen zijn helemaal niet zo kieskeurig over vrienden heb ik ontdekt in mijn 6 jaren middelbare school. Ze kijken meer of je een aardig persoon bent, en of het tussen jullie klikt. Wanneer jij hen aardig vindt en je hebt een goed gevoel bij ze, dan kun je wel zeggen dat ze niet hetzelfde zijn als die bitches uit je klas. Dan ga je gewoon iets meer met ze om en ga je bij hen zitten. Ze zullen je echt niet afwijzen.

Ik denk dat er bij jou persoonlijk nog een hoop isseus zitten door het pesten en in combinatie met je faalangst. Loop je nog steeds bij een psycholoog en volg je iets van therapie? Ik denk namelijk dat je eerst zelf in moet gaan zien dat je helemaal geen naar of gek persoon bent, voordat je in gaat zien dat mensen echt wel met je om willen gaan.

Ik krijg namelijk het gevoel dat je voor jezelf allemaal redenen bedenkt waarom jij niet met jezelf om zou willen gaan, en denkt dat alle anderen die dingen ook allemaal denken. Dat is echt niet zo. Die meiden die die nare dingen zeggen, zeggen het niet omdat het waar is, maar omdat zij woorden nodig hebben om zichzelf te verdedigen. Dat heeft niets met jou persoonlijk te maken echt niet.

Je moet niet terug gaan naar het constante leren, en om 3,4 uur opstaan om te gaan leren. Daardoor activeer je de faalangst alleen maar meer, waardoor alle andere problemen ook alleen maar groter lijken in je gevoel en gedachten. Dan wordt de drempel alleen maar hoger om er elke dag weer overheen te stappen.

Lang verhaal, sorry.

[quote author=Heart link=topic=310264.msg276157079#msg276157079 date=1411158726]
Ah nee lieverd, dat moet je niet doen!

Weet je, ik zou gewoon met die 2 meiden omgaan, zijn er misschien nog meer leuke meisjes of jongens uit je klas?

Ik weet het

Ik denk aan de ene kant dat ze daar ook al mee bezig zijn.

Ik loop nu bij een psycholoog. Eerst waren er een hoop onderzoeken maar vrijdag heb ik mijn eerste echte therapie. Ik heb dan elke week een uurtje. Maar de maandag erna heb ik dus al 3 so’s dus dat word een heftige dag. Ik heb gemiddeld met alle hulp die ik ook nog op school krijg 4 uur hulpverlening in een schoolweek.

3/4 uur opstaan doe ik niet meer. School was erachter gekomen en toen allemaal problemen.

Ik heb nu hulp om mezelf te accepteren maar dat is lastig. Ik zou namelijk nooit met iemand als mij willen omgaan. Ik denk dat hun dat aanvoelen en daar gebruik van maken.

Echt heel erg bedankt!! :hugs:

Geen probleem hoor. Je klinkt namelijk als echt een hele lieve meid, die gebukt gaat onder haar eigen problemen. En helaas is dat meestal iets waar pesters gebruik van maken. Van de lieve, verlegen meiden.

je moet echt de ballen kweken om te zeggen wat je daarvan vindt. dat moet je leren, dat kon ik een aantal jaar geleden ook niet, maar je moet leren om mensen op een neutrale manier feedback te geven. Dus je moet niet zeggen ‘jij bent…’ maar ‘als jij zus of zo tegen mij doet, dan voel ik mij…’
bijvoorbeeld ‘als jij zegt dat het niemand iets interesseert hoe het met mij gaat, dan voel ik me best wel gekwetst… Is dat wat je wilt bereiken?’ Zeg haar, dat als het haar niets kan schele hoe het met jou gaat, dat ze dan wel anderen in de gelegenheid moet stellen die dat wel willen weten. Als je niets aardigs te zeggen hebt, houdt dan vooral je mond.
Dit zijn gemene streken en je moet écht voor jezelf opkomen, maar neutraal, want anders wordt het een spelletje als jij enkele keer boos wordt bv. Dus neutraal. zeg wat je voelt. Meer niet.

Bijt van je af. Als zij zo’n domme opmerking maken zeg dan wat terug. En als zij je slaan, geef ze een mep terug.

Aaahw dit vind ik echt lief!! Ik ben blij dat ik hulp krijg. Het laatste jaar heb ik veel vriendinnen proberen uit hun depressie te halen en gelukkig lukte het bij hun maar hun hulp heb ik nooit gekregen.

Bedankt!! Ik heb hier al sinds heel klein last van maar het lijkt alleen erger te worden. Ik moet dat inderdaad dan neutraal gaan doen!! Bedankt

Ik ben tegen geweld dus terug slaan doe ik niet. Ik ga met wat de persoon hierboven zei proberen maar toch bedankt!!

Ik ben ook niet voor geweld hoor maar ik vind wel dat je je niet hoeft te laten slaan. :slightly_smiling_face:

Je kunt afspreken met die 2 meiden waar je je wel op je gemak voelt.

Ja, ik hoef me ook niet te laten slaan inderdaad

Dat wil ik heel graag maar is het niet raar om te vragen aan iemand die je niet goed kent of ze willen afspreken?