Vriendinnen?

Hallo! Ik heb een probleem/verhaal achtig iets en ik weet echt niet wat is moet doen…
Ik zal bij het begin beginnen:
Ik zit nu op havo/vwo en heb dit jaar allemaal nieuwe mensen leren kennen. Een meisje kende ik een beetje van brugklaskamp, maar nog niet heel goed. Ik dacht dat ze echt een hele goeie vriendin zou worden, en dat we dezelfde intresses zouden hebben enzo, maar dat was dus niet zo. Zij was aan het begin van dit jaar de enige die ik kende (met een paar andere jongens) dus gingen we elke les naast elkaar zitten, er zijn nu dus permanente plekken dus zit echt OVERAL naast haar. (ik noem haar even vriendin A) Verder heb ik nog een vriendin die ik hiervoor helemaal niet kende, ik zie haar als een echte vriendin, maar ze kan soms wel een beetje kortaf doen (vriendin :sunglasses: Nog een vriendin (vriendin C) ben ik eigenlijk niet heel close mee… Ik fiets elke dag met haar naar school en meestal zoeken we een beetje naar gespreksonderwerpen. En dan heb je ng vriendin D en ik wist vanaf het begin al niet echt of ik haar een vriendin kon noemen… We hadden nooit gesprekken op wapp, alleen als ze hw nodig had. Maar nou begin ik even met het echte verhaal:

Ik dacht dus dat A een goeie vriendin zou worden dus ik was in het begin van dit jaar heel close met haar. D ging een beetje naar de popi meisjes in de klas en kwam soms naar ons toe. B en C werden al snel goeie vriendinnen, maar B en C zijn samen een beetje ‘bitchy’ naja ik weet niet he ik het moet noemen… Ze maken flauwe grapjes over iedereen enz. vriendin A is een beetje het sulletje van de klas… Ze heeft het ALTIJD over een jongen en is altijd met boeken bezig. Verder is ze ook heel erg goed in overdrijven. Een keer vroeg iemand aan haar wie haar ‘bff’ was en ze zei dus dat ik dat was. Maar ik zie haar echt niet als bff… ze is sws al niet een van mijn beste vriendinnen… We hebben bijv noit gesprekken op wapp en ik irriteer me echt best wel aan d’r. Van D heb ik het gevoel dat ze me gebruikt. Ze wordt eerst hele goeie vriendinnen met iedereen en dan kijkt ze met wie ze echte vriendinnen wi zijn. Echt zwaar irritant en ze loopt ook heel erg achter B en C aan. Maar als B en D even kut tegen d’r doen komt ze meteen naar mij toe. Ik ben een soort van 3e keus… A loopt heel erg achter mij aan. Ze vraagt altijd alles aan mij en nooit aan iemand anders.

Volgend jaar moet je dus naar havo of vwo. D claimt C een beetje en dwingt haar bijna om naar vwo te gaan. B blijft heel misschien zitten :frowning_face: Ik moet dus wss met A naar havo en eerlijk gezegd heb ik geen zin om nog 3 jaar geclaimt te zijn door haar. Als B wel overgaat ben ik zo blij as fuck (sorry ik scheld^^)
Ik zie meestal eigenlijk echt heeeeeeel erg op om naar school te gaan, geen zin in A B C en D. Ik weet niet echt wat ik moet doen, wie kan ik vertrouwen en wat moet ik met A doen?

Ik volg je eigenlijk niet zo

zit gewoon dit jaar uit, probeer een beetje aardig te doen en zie wel wat er komen gaat zou ik zeggen

maak nieuwe vriendinnen?
Is een beetje stom om met mensen om te gaan die je toch niet zo leuk vind lijkt me zo

Als ik het goed begrijp is A eigenlijk de aardigste van de vier, lijkt me dus geen ramp om alleen met haar naar Havo te gaan.

Volgensmij zijn A, B, C en D allemaal niet zo aardig
Misschien nieuwe vriendinnen zoeken, zoals hierboven al gezegd werd

Ik vind B de aardigste, daarna A en daarna weet ik het niet. Op havo zitten echt kutkinderen… er is daar al is een meisje weggepest

Hey naamgenoot!!! Ik dacht echt van huh wat hoe kan dit, ik heb dit topic niet gestart?!?!

Hahaha!

Lijken me trouwens niet zulke aardige meiden als ik het zo lees, al lijkt A me wel aardig, maar wel irritant aangezien ze steeds achter jou aan loopt. Als je naar havo gaat zit je weer in een nieuw jaar dus nieuwe kansen he :slightly_smiling_face: Zoveel maakt het toch niet uit als A met jou mee naar havo gaat, misschien leert zij ook wel andere leuke mensen kennen. Stel dat je toch op vwo blijft, wie zegt dan dat je weer bij een van hun in de klas komt? Je kan ook in een totaal andere klas terecht komen, maak je geen zorgen dit schooljaar is bijna voorbij! :slightly_smiling_face:

Omdat er één meisje is weggepest is gelijk heel havo rot?

Probeer meer nieuwe vriendinnen te maken en je niet vast te klampen aan één persoon. Want als je heel veel met één persoon omgaat, ga je je eerder irriteren enzo. Probeer een groepje te vormen en je groepje breed te houden.

er zijn 2 klassen voor havo