Vriendinnen

Heb even jullie advies nodig…

Ik heb een vriendinnengroep van 9 meiden. Waarvan ik sommige zelfs al 7 jaar ken. Alleen sinds een halfjaar zijn er 3 vriendinnen die mij buitensluiten. Ik heb toen apart met alle 3 daarover gepraat. En met 1 daarvan gaat het nu veel beter. Maar die andere twee doen nog steeds erg onaardig. Ik was zelfs niet uitgenodigd op hun verjaardag. Terwijl ik al 7 jaar op hun verjaardag kwam en de rest van alle vriendinnen wel mochten komen. Ik voelde me daar erg rot door en wilde daarover met hun praten.
Hun enige reden was dat ze vinden dat we uit elkaar gegroeid zijn.
Alleen daardoor is alles nu een beetje ‘awkward’ geworden in de vriendinnengroep. Ik kan nog wel goed opschieten met de andere meiden, alleen vind ik het erg lastig.
Vanavond is er een feest waar een aantal meiden naartoe gaan (waaronder die 2 meiden). En ze hebben mij niet gevraagd. Een andere vriendin zei dat ik gewoon mee moet gaan als ik dat wil.
Alleen heb ik nu zo’n beetje het gevoel dat ik mezelf uitnodig.

Wat zouden jullie doen? Want ik weet het even niet meer…

Hmm lastige situatie, hoe oud zijn jullie? En die 2 meiden, hoezo groeien jullie uit elkaar als jullie elkaar gewoon altijd zien enzo (aangezien jullie een vriendinnengroep hebben)? Je andere vriendin zei dus dat je gewoon mee moet gaan als je dat wilt, dan is het toch niet zo’n probleem toch? Sorry maar hoe kun je die 2 meiden je ‘vriendinnen’ noemen. Als je uit elkaar groeit hoef je iemand niet meteen buiten te sluiten, dat slaat helemaal nergens op. Ik zou denk ik eigenlijk ‘voor de grap’ vragen of jij ook welkom bent ofzo, en als ze je negeert of ‘nee’ zegt, zijn ze het je niet waard, dan verdien je veel betere vriendinnen.

Ik zou trouwens nog een keer met die 2 meiden praten, want omdat je uit elkaar groeit vind ik een domme reden. Oke ja, als je uit elkaar groeit, heb je niet meer een goede band met elkaar dan eerst, maar dan hoeven ze je toch niet buiten te sluiten of niet uit te nodigen? Praten dus, ga gewoon naar die feest, schijt aan. :") Want als ze echte vriendinnen zijn vinden ze dat vast wel goed.

Gewoon gaan. En dan op je mooist. Zo van BAM! Hier ben ik deal with it.

Bedankt voor jullie reactie! We zijn allemaal rond de 23 jaar.
En ik weet het, buitensluiten is kinderachtig. Daarom snap ik het ook niet…

23 jaar nog wel? Wauw, zelfs mijn (beste) vriendinnen gedragen zich niet zo en wij zijn 14/15. Erg kinderachtig inderdaad, gewoon gaan naar die feest!

Gewoon gaan ! ^En ja inderdaad kinderachtig van ze!

23?! Holy shit. Natuurlijk zijn er altijd mensen in een vriendengroep waar je minder goed mee opschiet, maar het is niet de bedoeling dat je daadwerkelijk mensen gaat uitsluiten. Ik zou gewoon schijt hebben aan hen en meegaan, want jij bent even zeer een deel van de groep.