Vriendinnen

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik zit in de 3e van het Gymnasium, ik zit in een clubje van 8 vriendinnen (incl. mezelf), ik heb het heel gezellig met hun maar bij geen een heb ik het gevoel dat ik alles bij hun kwijt kan of wat dan ook. Ik heb namelijk een paar pogingen gedaan maar vaak snappen ze mij niet en reageren ze raar en dus ben ik daarmee gestopt. Ik kan het dus wel vinden met ze en vooral met ze lachen (vooral 3 van hun), maar hechte/beste vriendinnen zijn we sowieso niet.
Ik heb wel een beste vriendin, ik ken haar al sinds mijn geboorte maar ze woont 1u bij mij vandaan. Ik zie haar dus maar 1x in de maand of minder en ik merk gewoon dat onze vriendschap echt vreselijk belangrijk voor mij is maar voor haar steeds minder belangrijk word omdat zij ook hele goede vriendinnen heeft bij haar op school enzo.
Ik mis het wel heel erg dat ik geen echt hele goede/beste vriendin heb bij mij op school, maar ik ben toch wel tevreden met de vriendinnen die ik heb. Maar ik ken niet veel mensen, dit is ook alles wat ik heb. En steeds als ik op twitter kijk zie ik dat bijna heel de 3e over de 150 followers heeft en op facebook 300 vrienden en ik heb iets in de 50 followers en 100 vrienden, en dan voel ik me alsof ik geen vrienden heb… Ik dacht laatst aan als ik 16 word, een groot feest kan ik niet geven want ik heb niemand om uit te nodigen alleen 9 vriendinnen.

Kent iemand dit gevoel? Of hebben jullie tips?

JA ik herken dit heel erg. Maar je moet niet letten op wat op twitter en facebook staat. 9 van de 10 keer kennen ze die mensen zelf niet eens joh.

Het zit hem niet in de kwantiteit, maar in de kwaliteit. Je kunt wel honderden vrienden hebben, maar zijn het dan wel echt vrienden? Nee, ik zou liever een klein hecht groepje hebben dan een hele rits mensen die eigenlijk meer kennis zijn. Dat gezegd, wat je verteld over je vriendengroep klinkt ook niet helemaal prettig. Vrienden begrijpen elkaar namelijk, dus als dat niet het geval is zegt het genoeg. Probeer misschien je horizon qua mensen wat te verbreden. Ik zit namelijk ook in zo’n soort groepje, en naar mijn ervaring is het als je zo ergens bij hoort best lastig om daarbuiten vrienden te maken, omdat je eigenlijk al genoeg mensen om je heen hebt. Maar toch, er lopen buiten je vriendengroep genoeg potentiële vrienden rond, en de enige manier om daar achter te komen is door ze te leren kennen. Maak praatjes met mensen waar je eigenlijk niet zo veel mee omgaat of niet zo goed kent, want wie weet zit daar een hele leuke vriendin tussen. ;-D Zo heb ik zelf ook een aantal mensen leren kennen buiten mijn groep om die ik voor geen goud kwijt zou willen.

Dit. Bovendien, je beste vriendin woont maar een uurtje weg? Dan kun je haar toch wel vaker dan één keer per maand zien? Zeker in de vakantie, lijkt me…

Je hoeft je dan toch helemaal niet vriendloos te voelen joh, beter een paar echte vriendinnen van 1532 neppe. Misschien kun je eens met het groepje vriendinnen gaan praten over het probleem, misschien begrijpen ze het dan beter? En het is nu vakantie, dus nu kan je je beste vriendin ook vaker zien toch? of Skypen kan ook. Ik zit in een groepje met 4 andere meiden, en natuurlijk is dat heel anders als dan dat je maar een beste vriendin hebt, want dan word de vriendschap een heel stuk hechter. Ken je anders geen andere mensen waaraan je iets kwijt kan als het moet?

In ieder geval succes!