Vriendinnen

Haai meiden x,

Een tijdje geleden heb ik met een vriendin erge ruzie gehad, we hadden altijd wel wat kleine ruzie’s maar dit keer moest de schoolleiding erbij komen omdat ik een soort van bedreigd werd. Ik heb haar vorig jaar (in de eerste klas) leren kennen. Ik was toen met 3 andere meiden uit een andere klas goed bevriend en omdat zij met mij omging raakte zij ook goed bevriend met hun.

Maar na onze ruzie (het is weer goed nu maar we spreken niet meer af enzo) doet zij nu allemaal dingen om die 3 vriendinnen zegmaar voor haar te winnen. Ze gaan nu bijvoorbeeld met zn 4e naar een concert, en ze gaat allemaal dingen maken met J (zoals toillettasjes enzo) en naar het strand. Om mij dwars te zitten, en ik doe allemaal alsof ik het heel leuk voor ze vind maar ik zit er echt mee.
Ik ga dit absoluut niet aan haar of aan die andere 3 vriendinnen vertellen want dan heeft zij dr doel bereikt en zeggen hun misschien: ze roddelt over T.

Maar weten jullie misschien iets wat ik leuk met die 3 vriendinnen kan doen en wat niet veel geld kost of geen geld maar wat wel gezellig is (we zijn 13).

Alvast bedankt !
xxx mij

Wat ik altijd leuk vond om te doen met m’n vriendinnen toen ik 13 was waren films kijken en gewoon gezellig kletsen met wat lekkers erbij. Wat ook leuk is dat is creatief zijn. Ga samen breien, haken, borduren of naaien, kan echt heel gezellig zijn. Of over jongens praten, ook altijd leuk (toen ik 13 was toen waren gesprekken over jongens echt alsof het buitenaardse wezens waren die zich nodig moesten laten nakijken).
Ongeveer hetzelfde als wat ik nu nog steeds leuk vind, al doe ik tegenwoordig nog veel meer dingen die ik leuk vind omdat mijn budget gewoon ruimer is dan 5 jaar geleden :slightly_smiling_face:.

Okee bedankt !x

Met dat rare meisje en jou gaat het waarschijnlijk ook weer helemaal goed komen. Ik had op de middelbare school ook zo’n “vriendin” waar ik altijd ruzie mee had. Toen ik in de 4e zat (eindexamenklas VMBO-t) heeft ze het helemaal goed met me gemaakt door haar excuses aan te bieden voor wat er de jaren daarvoor allemaal was gebeurd tussen ons en in dat jaar gingen we weer normaal en aardig met elkaar om :slightly_smiling_face:.
Kortom: in het algemeen maakt de tijd mensen niet alleen ouder, maar ook wijzer en volwassener.

Hoe zeker weet je, dat ze je vriendinnen probeert af te pakken?
Nodigen ze jou bewust niet uit om mee te gaan met hen?
Je kan toch ook gewoon afspreken met de hele groep of 1 van de andere 3 of 4?
Want toekijken en frustreren is geen optie.
Spreek gewoon af en spreek anders wel je gevoel uit. Dan weet je waar je aan toe bent.

Ik ben bang dat ik ruzie met die andere 3 meiden krijg als ik het ga vertellen. Maar ik weet wel zeker dat ze dit expres doet… Die andere 3 meiden doen trouwens niks hoor, zij doen gewoon aardig tegen mij. Maar die vader van dat ‘onaardige’ meisje brengt ze dus naar dat concert dus ze konden mij ook niet meevragen ofzo wat ze normaal wel hadden gedaan (die 3 meiden). Maar daarom heb ik wat tips nodig om iets te doen met mn vriendinnen wat super gezellig is met zn 4e ofzo, anders sta ik inderdaad alleen maar treurig toe te kijken x

Ach meid, het komt echt wel weer goed.
Ik zou even kijken naar de dingen die zij leuk vinden om te doen, en dan dat te gaan doen.
Bijv, huur een filmpje en spreek bij een van jullie thuis af en ga lekker een filmpje kijken. Of doe een slaapfeestje organiseren, ook hartstikke leuk!

Slaapfeestje is idd een heel goed idee, want wat bij ons vriendengroepje vaak gebeurt is dat we dan 's nachts ‘echt’ gaan praten, en dan is het ook wel serieus. Maar aan de andere kant, is het ook een goed idee als je naar het ‘gemene’ meisje gaat in dit geval, want anders zijn jullie straks alle twee bezig om te proberen vriendinnen te worden met de andere 3, en voor de andere 3 is dat ook niet leuk.
Je kan een keertje een brief schrijven of met het ‘gemene’ meisje gaan praten, en zeggen wat je dwars zit, en dan kan je aan haar over laten wat zij wil;
Als zij dan kiest om het goed te maken, komt het weer goed
Als zij kiest om jou dan te negeren, dan weet jij dat jij echt je uiterste best hebt gedaan om de vriendschap te behouden, maar dat zij echt niet wil.

Ik snap wat je bedoelt, ik heb het zelf een keertje gehad. Niet helemaal precies jouw verhaal, maar lijkt er wel op.

Als het meisje echt zo gemeen is, lopen de andere 3 vanzelf bij haar weg…

Success :slightly_smiling_face:

Bedankt !

1 meisje begint haar ook een beetje raar te vinden. Ik stook niemand op ofzo hoor, daar krijg ik alleen maar problemen door. Maar je had gelijk, ze komen er vanzelf wel achter. Maar heeft iemand nogmeer tips xxx

Heb er gewoon geduld mee :slightly_smiling_face:

Het gaat nu wel beter maar, dat ene meisje, (weet dat andere meisje ook) zit de hele tijd bij die 3 meiden te slijmen; iloveyou, wauw beauty, … Is lieef . Enzovoort , ik en dat meisje waarmee ik ruzie had, wij ergeren ons daar echt heel erg aan, toen we goed bevriend waren hadden we t daar namelijk nog over gehad. Moet ik haar gewoon laten slijmen?

waarom kan je het ze niet vertellen? het zijn toch je vriendinnen, ze zullen het wel begrijpen.

je kan ook gezellig gaan shoppen?