Vriendinnen van vriendengroep

Ik wist niet zo goed in welk topic ik dit moest plaatsen.

Ik heb ongeveer 1,5 jaar met mijn vriend en het gaat heel goed. Hij heeft een gezellige vriendengroep (allemaal jongens) die allemaal verkering hebben. Ik klik alleen totaal niet met die meiden. Ik doe mijn best om contact te maken, maar ze zien me gewoon niet staan. Als ik ergens ga zitten lijkt het net alsof ze expres op gaan staan om ergens anders te gaan zitten, zolang het niet naast mij is. Ik heb al aan mijn vriend vertelt dat ik het idee heb dat ze me niet mogen, en hij heeft het aan de meiden vertelt, maar ze zeggen allemaal dat ze me juist wel mogen, waar ik dan niets van merk. Ik weet eigenlijk van gekkigheid niet meer wat te doen. Ik heb ze wel voor mijn verjaardag uitgenodigd, zo kunnen ze ook zien dat ik wel leuk ben en dergelijken, maar ik voel me er best wel naar over en heb hierdoor niet echt zin om met die vriendengroep om te gaan.

Tips?

Ik zal ze er mee confronteren. Dat is de enige manier om erachter te komen waaróm ze zo doen. Tegen je vriendje doen ze zoals je aangeeft nogal schijnheilig, dus misschien als je een keer alleen met ze bent dat je erover kunt beginnen.

Ik durf dat eigenlijk niet echt, bovendien zijn ze allemaal vastgeplakt aan hun vriend dus je krijgt ze niet alleen te pakken.

up?

Praten ze met je? Tonen ze interesse in je? Anders moet jij gewoon eens de eerste stap zetten… Misschien zit het in je hoofd en ben je zodanig onzeker dat die onzekerheid hen weer tegenhoudt om met je te praten.

Praten! Die meisjes zullen wel een reden hebben ofniet?

Ze praten niet echt met me, wel ‘‘hoi’’ en hoe het gaat, maar daar houdt het mee op. Ze praten vooral met elkaar zeg maar, en als ze praten gaat het bijv. over rijles (en ik begin daar nog niet mee dus ik kan niet echt meepraten) ik probeer wel vragen te stellen van: ‘’ vind je dat niet eng ‘’ en dergelijken. Maar daar wordt niet echt op gereageerd. En ik durf niet echt naar ze toe te stappen daarover…

Een paar jaar geleden ging ik ook met een vriendengroep om. Dan niet van mijn vriendje maar van mijn beste vriend. Ook allemaal gasten en de (twee) meiden in de groep waren krengen! Echt van die bitches, keken je vuil aan, reageerden niet als ik wat zei enz. Ik liet me niet kennen en liet me vooral niet door die meiden wegjagen daar. Uiteindelijk zijn we onwijs goeie vriendinnen geworden! Altijd gezellig en de grootste lol, maar zodra er een ‘nieuw meisje’ in de groep bij kwam, voelde je de sfeer meteen beetje omslaan. Is denk ik meiden-eigen zo bitcherig. Maar de enige tip die ik kan geven is, laat je niet wegjagen, geef niet op, wie weet in de komende weken (of maanden) wordt het ineens heel gezellig! Met zijn alle!

msn