Vriendinnen uit elkaar gegroeit, help tips!

He dames,

ik ben zooo boos.
Oke ik zal het even uitleggen:
Ik ging vorig jaar heel veel met een bepaald vriendinnen groepje om, maar toen ik en laura (beste vriendin) in een andere klas kwamen werd dat contact steeds minder. Ik praatte nog wel eens tegen haar op whatsapp, maar krijg altijd heel kortaf antwoord terwijl vorig schooljaar we nog superlange gesprekken hadden. Nu zit laura tegen de rest te zeggen dat ik mij afzonder van de rest. Voorheen was ik ook nooit heel veel bij hun in de pauzes, en nu als ik er wel ben word er toch nauwelijks tegen me gepraat. Ik ga nu steeds met wat andere vriendinnen om in de pauze, maar we zijn niet super close zegmaar. Niet zoals laura en ik eerst waren.
Ik zit nog wel in het groepsgesprek van ons oude vriendinnen groepje, en als er wat word gezegt reageer ik daar meestal ook op. Behalve op dingen die bv over boer zoekt vrouw gaan, waar ik toch niet naar kijk. Maar vanavond hadden ze het over kerstgala jurken, want een paar girls van het vriendinnengroepje hadden een foto gestuurd. Toen vroeg Laura:’ en jullie Marrit en Juliette?’ noemde ze mijn naam niet. Ook hadden ze het over met wie ze er heen gaan enzo. Maarja, ik besta niet meer heb ik het idee. Dat zijn nou vriendinnen… Terwijl we eerst zo close waren…

Ik ben echt enorm boos, en teleurgesteld

iemand tips?

dikkekus

Ik snap hoe je je voelt, maar er is niet veel wat je kan doen dan proberen te praten met je vriendin.
Misschien begrijpt ze het dan wel. Zo niet, kun je bevriend proberen te raken met andere meisjes uit je klas :slightly_smiling_face:
In grote lijnen dan, want vaak is het niet zo makkelijk.

Bedankt, maar ik heb geen flauw idee wat ik moet zeggen. Op whatsapp gebruikt zo nooit meer een smiley en is altijd alles heel sirieus, terwijl ik gewoon normaal doe. Ze vind dus dat ik me afzonder. Maar ze stookt iedereen tegen me op. Heb ik het idee in ieder geval. In het echt kan ik ook niet echt met haar praten wat dan is altijd de rest erbij, en het is helemaal niet meer zo leuk en gezellig als vorig jaar…

plieeees iemand?

1. Topic titel moet duidelijk zijn. Hier kunnen we niet veel mee.
  2. Het is niet boooooooooooos, maar gewoon boos.
  3. Vriendschappen verwateren nu eenmaal. Jammer maar helaas. Leg je er bij neer.

oke aardig.

Probeer het uit te praten, vraag er naar en doe dit onder vier ogen. Verder raad ik je aan om je niet afhankelijk van haar te maken en gewoon rustig met eventueel je oude vriendengroep en je nieuwe vriendinnen om te gaan. Dit doe ik ook en het bevalt erg goed.

Ik snap dat je boos bent! Maar zeg nou is tegen jezelf: wil je nog vriendinnen met hun blijven of niet? Als je nog vriendinnen zou willen blijven zou ik gewoon vragen aan je beste vriendin: zin om zaterdag wat te doen? Dat verwacht ze waarschijnlijk niet en de kans is groot dat ze ja zegt. Zegt ze dat niet, vraag dan gewoon of ze een ander keertje kan ofzo. En anders zou ik het lekker laten gaan, want erg aardig doen ze niet tegen je. Zoek gewoon leukere meiden uit je eigen klas die wel aardig tegen je doen! :wink:

Dankje voor je tip, als we tegen elkaar nog praten gaat het over de praktische opdracht van wiskunde en thats it.
Ik vind ook dat het niet van een kant moet komen en blijkbaar zit zij er helemaal niet mee. Terwijl ze eerst nog helemaal ‘wanhopig’ was dat we niet in dezelfde klas kwamen etc etc. En de eerste dag had ik gelijk al een meisje meegebracht in de pauze die nieuw was op onze school en die avond hebben we nog gebeld en zij ze dat ik gelijk 1000 vriendinnen had etc.

Super dankje! Ze verwacht het namelijk helemaal niet… Maar ik weet niet of ik het nog wel durf. Ik heb ook wel leuke vriendinnen in mijn nieuwe klas maar dat is toch anders, niet waar ik mijn hele hart lucht zegmaar.

En nu zegt een vriendin dat haar volleybalvriendinnen een feestje gaven en dat zij niet was uitgenodigd , dat is dat raar vond. En dan zegt een andere vriendin dat ze het gemeen vind. Hállo? im the same problem

Doe is even normaal!

OT: Ik denk dat het beste is om met je beste vriendin te gaan praten en je vriendschap nog proberen te redden. Vraag aan haar wat er nou precies is. Probeer er nog wat van te maken en anders laat het gaan en ga met de andere meiden om, want dan zijn ze het niet waard meer. :slightly_smiling_face:

Dankjewel, maar op whatsapp gaat het er nu over dat een vriendin een feest gaf en Juliette niet uit was genodigd, en nu zegt iedereen wat gemeen etc, terwijl zij précies hetzelfde doen. Maar als ik bij hun zit in de pauze word er niet tot nauwelijks tegen me gepraat, dusja vind het niet gek dat ik nu bij anderen zit.

iemand nog?

Probeer het uit te praten. Maar het is helaas maar waar, de meeste vriendschappen verwateren na een aantal jaar. Het is zelfs ‘wetenschappelijk’ bewezen.
Ik heb dat al met veel vrienden gehad waarvan sommige zelfs heel abrupt over waren. It’s just happening…

Wat is het probleem? Je slechte relatie met die vriendin.
Hoe pak je dat aan? Praten. Praten heeft meer zin dan in je eentje een beetje boos zijn.

nouja opzich doet de rest van de vriendinnen op whatsapp wel gewoon aardig enzo, alleen laura verpest met reacties op mij als ok, of ja.
Echt grrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Volgens mij is ze jaloers ofzo, ik kan daar echt niet tegen

Jemig, jij reageert vaak in topics echt alsof je een losgeslagen PMS’ende bitch bent. Haal je daar voldoening uit, ofzo?