Vriendinnen sluiten me buiten / grote ruzie, wat te doen ??

Hallo meiden, ik hoop dat jullie mijn verhaal lezen en jullie mening erover geven. Ik zit er namelijk erg mee…

Ik ken N en D al vanaf vorig jaar. Aan het eind van vorig jaar zijn we goede vriendinnen geworden. We hebben altijd leuke dingen gedaan en het was altijd leuk en gezellig. 2 van mijn vriendinnen zeiden al dat ze N en D niet mochten omdat ze hun schijnheilig en raar vonden. Ik trok me daar niks van aan en ging gewoon gezellig met N en D om. Tot 2 maanden geleden, dat ze opeens heel raar tegen me gingen doen. Ze deden opeens zowat alles met z’n 2e en als ze het ergens over hadden negeerde ze mij. Ze gingen arrogant tegen me doen, als ik gewoon wat zei katte ze me af. Heel raar… Als ik alleen met D was, was het nog wel leuk. En als ik alleen met N was, was het wel oke maar deed ze alsnog raar. Het bleef maar zo door gaan, maar ik dacht het gaat wel over. Dus telkens bleef ik gewoon aardig en vrolijk. 2 weken geleden ging ik op werkweek en zat ik met hun en B in het gastgezin. alsnog deden N en D beetje raar soms en B was gewoon aardig. Tijdens die werkweek had ik via whatsapp het er met A over dat N en D lullig tegen me doen. A zei dat zij het bij haar ook al zo vond en beloofde dat ze niet iets zou zeggen tegen N en D over dit gesprek. Maar opeens zag ik op twitter een tweet van N waarin stond; Wij doen lullig tegen jou. En dan ga je erover klagen tegen anderen. You bitch. Ik wist gewoon zeker dat dit over mij ging en dat A dit heeft doorgelult, want zij was de enigste aan wie ik het had verteld. Vanaf toen gingen ze die week nog meer lullig doen, afkraken, arrogant doen, mij negeren. Ook B. Ik heb het er niet over gehad met hun en bleef aardig doen. De maandag na die werkweek op school zat ik naast N in de les en zag ik op twitter dat ze weer iets over me had getweet zonder me te linken. Dit was al vaker gebeurd. Daardoor plaatste ik een halfuur later een tweet : Mensen die stoer doen via twitter of whatsapp, maar niks in het echt durven te zeggen. Laf’. Toen kwamen in de pauze N en D en B boos naar me toe dat die tweet over hun ging. Ik zei dat het idd over hun ging maar niet alleen, ook in het algemeen. Ze gingen helemaal boos worden over die tweet. En toen gooide ik alles eruit over dat ze zo lullig en raar doen en vroeg ik waarom ze zo doen ? Ze gingen om die vraag heen praatten en hadden het alleen over die tweet. Dit was een week geleden en heb hun steeds genegeerd. Volgens mijn moeder en mijn vriendinnen moet ik niet meer met hun omgaan. Ze zijn geen echten vriendinnen hoe hun doen. En ze vinden dat N de grootste bitch is, omdat ze D en B heeft beïnvloed. Ik geef hun daar wel gelijk in, want ze hebben me echt heel erg pijn gedaan, aangezien ik over me heen heb laten lopen. En ik niks verkeerd heb gedaan en hun zonder rede opeens zo deden. Maar ik ben niet echt het type die snel vriendinnen laat vallen. (N en D wel) Aan de ene kant hoef ik nooit meer vriendinnen met hun te zijn, maar aan de andere kant vind ik het echt jammer dat we zo’n ruzie hebben en niet meer met elkaar omgaan. Wat vinden jullie ervan ? En wat moet ik doen ??

Ik heb hun namen niet voluit geschreven aangezien 1 van hen ook op girlscene zit.

Liefs

[size=2]Sorry ik ben niet zo goed in dit soort dingen, maar je hebt in ieder geval mijn mening. Succes verder!

-

Waarom wilde je dan uberhaupt nog vrienden met ze zijn als ze je ‘bitch’ noemen op Twitter?!
Ik zou het ze eens even in hun gezicht zeggen: dat jij altijd gewoon een goede vriendin voor ze bent geweest, maar als zij dat niet meer willen hadden ze je dat rechtstreeks moeten vertellen. Het is laag om iemand op zo’n manier ‘weg te werken’ uit een vriendengroep, en zij waren degene die in eerste instantie hadden getweet (snap niet waarom je dat niet heb gezegd). Als je die confrontatie niet aandurft gewoon de vriendschap verbreken. Vind jij het dan leuk zo?! Serieus, dan kan je beter geen vrienden hebben. Je vindt echt wel nieuwe als je je een beetje sociaal opstelt.

@volumed, bedankt voor je mening ! jaa ik heb een paar meiden in me klas waar ik goed mee omga en nog een andere groep vriendinnen. ik ga daar nu alleen maar mee om en merk dat het veel leuker met hun is dan met N en D. bij hun kan ik meer mezelf zijn.

@shibainu je hebt daar wel gelijk in dat diegene het verhaal waarschijnlijk alsnog herkent haha, maarja als diegene het leest (kans is klein) dan weet ze tenminste hoe anderen over dr denken… bedankt voor je mening trouwens :slightly_smiling_face:

@sheepish thanks voor je reactie ! ik bleef nog vrienden met hun omdat ik nog stille hoop had dat ze zouden veranderen en dat alles goed zou komen. maar dat was een beetje dom van mij aangezien dat niet is gebeurd… jij zegt dat ik nog een keer naar hun toe moet gaan om het eens duidelijk te zeggen. dat wil ik eigenlijk wel graag, maar anderen mensen zeggen dat ik ze moet negeren en dat ik ze niet meer moet spreken anders gaan ze me nog meer te grazen nemen… toen ze die dag met z’n 3e naar me toe kwamen boos over die tweet, dacht ik achteraf ook eraan dat HUN degene waren die begonnen met tweeten over mij. maarja dat dacht ik achteraf… op het moment 3 tegen 1 zei ik het niet.

@XTHEDREAMCATCHER
Okee dan snap ik het :slightly_smiling_face:
Ik zeg niet dat je dat moet doen, maar zelf zou ik het waarschijnlijk wel doen… Ik weet niet waar je het beste aan doet, misschien is het wel beter voor jou om het gewoon zo te laten en er niet opnieuw over te beginnen! Maar ik zou het zelf niet kunnen laten rusten, en dan zou ik ze toch even flink de waarheid willen zeggen om te laten merken dat zij niet alles kunnen maken. Succes in ieder geval!

@sheepish ik ga er nog even over nadenken of ik nog 1x ze flink de waarheid vertel of dat ik het laat rusten… Dankje ! :slightly_smiling_face:

Wat ook zo is is dat ik 3 uur in de week naast N zit. En we kunnen niet van plaatsen verwisselen. Dus wat moet ik dan doen ? Dr gewoon compleet negeren ?

En nog iets, ik weet dat D beïnvloed is door N, N heeft zegmaar D van me "afgepakt. Anderen zeggen ook dat D niet zo is dat ze vriendinnen zo pijn doet, en dat ze het wél van N verwachten. N hoef ik sowieso niet meer vriendinnen mee te worden. Met D wil ik het opzich wel “goed maken”. Maar weet niet of ik dan samen met haar onder 4 ogen moet spreken. En te vragen of ze doorhebt dat ze door N is beïnvloed ? Ik weet niet of ik dat gesprek aan zal gaan, aangezien ik bang ben dat D het niet door heeft en lullig blijft doen en alles over dat gesprek aan N zegt en ik daardoor een nog groter probleem krijg…

Upjee