Vriendinnen ruzie.

Ik heb dus een vriendin, ik noem haar even T. Samen met T en (nog een andere vriendin) C hebben/hadden wij een vriendinnen groepje. Maar T is mijn beste vriendin en ik de hare. De afgelopen weken hadden ze het alleen maar over een club die zaterdag open ging. Ze bleven er constant over praten. Dus ik beloofde mee te gaan, maar ik had echt geen zin erin door privé omstandigheden. Ik probeerde eronder uit te komen met smoesje (geen geld, mag niet etc.) en dat was best laf en T werd daar natuurlijk boos om dat ik constant smoesjes zat te bedenken. Zij keek er natuurlijk heel erg naar uit om met mij te gaan, vooral omdat ze er al weken over heeft. Ik vond dat best egoïstisch omdat ze niet even denkt waarom niet naar die club zou willen maar alleen over zichzelf. Toen was ik donderdag ziek geworden (echt waar, geen smoesje). T en C belde mij op die donderdag, ze hadden de hele dag niets van zich laten horen terwijl we normaal als iemand ziek is meteen smsen enzo, dus ik was natuurlijk blij. Ze namen op met: ‘Ga je nou nog naar die club? En kan je vader ons nog brengen?’ Ik reageerde kortaf dat ik ziek was (en ik had keelpijn dus dat hoorde ze wel) en hing op. Ik vond het echt mega egoïstisch er kon geen ‘‘hallo’’ of ‘‘hoe is het?’’ af. Meteen over zichzelf. Dus ik kan gisteren over hyves gezegd tegen T dat ik haar heel egoïstisch vond. Zij snapte het niet en ging maar door over dat ze die club moest regelen ofzo :expressionless: Vandaag negeren ze mij en zitten ze constant samen (T en C). Wat me pijn doet want ik zit altijd met T.

Was het eerlijk van mezelf om zo kwaad te worden?
Moet ik sorry zeggen of hun?

Thnx!

Je moet niet gelijk sorry zeggen, want het was ook deels hun fout. Ik zou niet op hyves ofzo maar face to face tegen ze zeggen dat je wil praten. Je kan dan alles eerlijk zeggen wat je hier ook zegt. Dan kunnen ze zeggen wat hun dwars zat. Ik weet niet of het helpt. Maar in het kort. Ik zou zeggen dat je het heel graag wil uitpraten, omdat je er erg mee zit.

Nou misschien is het wel egoistisch van jou om niet tegaan ik weet niet wat voor prive dingen er zijn maar als die er zijn praat er dan met T over zodat ze het snapt en als je voortaan gewoon echt niet wilt zeg dan gewoon eerlijk dat je niet wilt en ga geen smoesjes bedenken en als je al met ze heb afgesproken en op het allerlaatst zegt dat je niet wilt is dat ook een beetje irritant vooral als je ouders jullie zouden brengen
Ik zou sorry zeggen en eerlijk zijn
Veel succes ermee x

Sorry, ik vind het eigenlijk best egoistisch van jou dat je niet gewoon mee ging. Je beste vriendin keek er naar uit en had er zo graag met jou heen geweest, en wie weet had je het er zelf ook hartstikke leuk gehad.

Misschien wel maar het kost sowieso 10,- en zij krijgen het van hun ouders maar ik moet het zelf optrommelen. En door die privé redenen ( Moet het uitmaken met mijn vriendje, thuis gaat het helemaal verkeerd etc.) ben ik niet echt in de party mood. Maar ik durfde het gewoon niet te zeggen. En ik was echt ziek en dat ze dan niet even kunnen vragen hoe het gaat…

Maar ze was natuurlijk nog teleurgesteld dat je niet mee ging. En met wat drank kom je vanzelf in party stemming. Als het slecht gaat moet je juist beetje afleiding zoeken. Bij mij gaat het ook niet geweldig, maar dan heeft het geen zin om thuis te zitten depri zijn.

Het was niet slim van je om smoesjes te gaan verzinnen, je had beter kunnen zeggen wat er echt aan de hand was. Bespreek dit met haar en vertel erbij hoe je voelt in deze situatie. Het komt wel goed, als je maar gewoon eerlijk bent.

ik vind dat jij zoiezo sorry moet zeggen dat je smoesjes hebt zitten verzinnen, je had toch kunnen zeggen dat je gewoon niet wilde ivm met privesituatie… ik vind dat hun ook sorry moeten zeggen maar dat moet uit hunzelf komen. Je kan wel nadat je sorry heb gezegd, uitleggen waarom je haar egoistisch noemde. Maak het maar gewoon goed!