vriendinnen problems...

Vanaf de eerste schooljaar zijn wij al een hechte vriendinnen groep, er werd tegen ons opgekeken en we hadden met elkaar heel veel lol. We ware gewoon eigen. Tot ene paar maanden terug. 2 vriendinnen veranderde steeds meer ze gingen roken, drinken en zich anders kleden. ook tegen mij deden ze anders ze praten veel achter mijn rug om en deden arrogant en afstandelijk. 2 weken geldend om iets hele kleins werden ze hele boos op mij, maar door dat ik me heel lang had in gehouden was dit de druppel en huilend en boos verliet ik de aula terwijl zij me uitlachten. Nu is er geen contact meer tussen ons geweest, het lijkt net alsof ze bij de aso/populaire willen horen of zo. En dat ze zich voor mij schamen. Alles is veranderd zij eisen steeds meer aandacht van de andere vriendinnen waardoor ik nu vaak alleen zit. het lijkt alsof ze helemaal niet door hebben wat ze doen, maar ze doen me zoveel pijn. en ik mis gewoon de oude tijden. Er zijn natuurlijk ook nog andere mensen maar we zijn een hele kleine school en zij zijn allemaal vele jonger, en als ik met hun omga miss ik de andere steeds meer.

Oke ik vindt het heel moeilijk om op te schrijven wat ik precies bedoel en lijkt het nu alweer op ene zeik verhaal.
Maar hebben jullie miss tips?

Het zijn gewoon grote bitches. Heb je altijd op die leeftijd. Ik hoop dat je vlug andere vriendinnen vindt…

Spreek ze erop aan…

Het zijn idd bitches.
Ik zou andere vriendinnen gaan zoeken, denk niet dat het ooit nog zo wordt als het was.

misschien heel hard om dit tegen je te zeggen, maar mensen veranderen… jij bent waarschijnlijk ook heel erg veranderd, maar op een hele andere manier dan hun…
zoals Brod al zegt; ik hoop dat je snel andere vriendinnen vindt.

Wees trots op jezelf dat je niet ook zo bent geworden.
Verder moet je het laten varen, en al duurt het lang, betere vriendinnen zoeken.

People change… je kunt idd beter andere vriendinnen zoeken!

HAAT AAN DE PUBERS!
Ja zoek andere vriendinnen… of blijf vriendloos like me. :slightly_smiling_face:

zij, en jij waarschijnlijk ook, zijn gewoon veranderd. niet iedereen blijft dezelfde persoon als hij/zij vroeger was, daar moet je gewoon vrede mee hebben. probeer een beetje contact te leggen met mensen die wél dezelfde interesses hebben en zich niet voor jou schamen. sowieso, als zij zich voor je schamen, zijn ze jou ook niet waard.

Ga naar ze toe naar school, bel ze op…(handigst als zij in hun 1tje zijn)
Spreek ze erop aan! en probeer te zeggen wat ze doen. Wees eerlijk.
En zoek daarna goede vrienden, die je kan vertrouwen en die je niet laten zitten

Wauw dit heb ik ook gehad. Nou ik heb het eigenlijk nogsteeds… ze reageren gewoon de heletijd negatief enzo.
Oke, ik heb 1 van mijn vriendinnen er op aan gesproken maar die deed of er niks veranderd was. Toen was het dus voor mij duidelijk dat ik gewoon niks meer met hun te zoeken heb. Ik ga nu meer om met de jongens uit mijn klas, ik doe aardig tegen mijn ‘oude vriendinnen’ en ik hoop maar gewoon dat ze over een poosje doorhebben dat ze me missen $
En anders maak ik het er gewoon het beste van.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Gewoon doorzetten meid!
En vooral niet mee gaan roken enzo! xD

spuug in die gezichten =]

heb k nu ook, ik wil gewoon goed me best doen op school maar de anderen spijbelen enzo liever… en ze snappen niet dat ik een goede/leuke toekomst wil hebben.

Dankje allemaal ik heb zeker wat aan jullie reacties!!

Je moet ze laten gaan.

Ik heb echt gewoon het zelfde. Ik had ook een vriendinnengroep. In dat jaar was het echt gewoon super gezllig. Tot het jaar daarna, er kwamen meer mensen bij en je zag de groep gewoon in tweeën splitsen. Er was iemand in de groep gekomen waarmee, ik niet zo goed kon omgaan. En we hadden ruzie en het heeft me echt gekwetst, ze dumpten me zo hard. Gelukkig was er nog iemand in het groepje die het jaar daarna het voor mij opnam. En nu zijn we gewoon vriendinnen en met nog een paar andere mensen zitten we in de pauzes.

Maar het is natuurlijk rot om te zeggen; Ga nieuwe vrienden zoeken.
Want voor de een is dat makkelijk en voor de ander niet. Je moet alleen niet meer met je oude vrienden bemoeien, praat met andere mensen en
misschien dat er dan toch een vriendschap uit komt. En misschien op een dag zullen je oude vrienden denken, dat ze je niet hadden moeten laten gaan.

Maar daar komen ze altijd later pas achter