Vriendinnen problemen

Ik ken mijn beste vriendin (J) nu al ongeveer iets meer dan een half jaar. Vanaf begin dit schooljaar tot aan deze week hadden we het super! het klikte goed en hadden veel gemeen. Maar sinds dat ik met een andere beste vriendin van me om ga (F) hebben we steeds vaker ruzie. Niet altijd om F, Maar ook over andere kleine lullige dingen. Het maakt me erg ongelukkig. Ik wil ook helemaal geen ruzie maar mijn beste vriendin J is een beetje een bitch gevalletje. Ze zei: Ik vind het niet echt leuk als iemand een bitch is want dat ben ik al. Ik vond dat echt niet normaal, maar heb er niets van gezegt want een andere ruzie was net bijgelegt. Maar als we geen ruzie hebbeb is het echt heel leuk en gezellig.

Maar iedere keer als we dus ruzie hebben gaat ze expres met een ander meisje uit de klas om. Tuurlijk mag dat. Maar ze laat me dan wel een beetje stikken. Dat meisje is even (G) Omdat ik niet zoveel geld heb en ze graag naar de MAC donnalds wil gaat ze opeens met G. Nou fijn. Dalijk worden hun beste vriendinnen en sta ik er alleen voor. Ik heb er ook al tachtig duizend keer met F erover gepraat. Maar het zit me gewoon niet lekker. Ik ben meestal degene die sorry als eerst moet zeggen. En J geeft me amper gelijk. En als ik dan ruzie heb voel ik me alleen en ben ik niet mezelf meer. Ik zie er dan zelfs tegen op om naar school te gaan…

Weten jullie wat ik moet doen? x

Dit klinkt als een hele kinderachtige en jaloerse vriendin. Het enige wat je zou kunnen doen is met haar praten en vertellen wat je dwars zit. Probeer wel een rustig en normaal gesprek te hebben en niet via app maar gewoon in het echt. Houden de ruzies en moeilijkheden daarna nog aan, dan zou ik de vriendschap toch maar links laten liggen.

Bedankt voor je advies :bowing_man:

Als ik in jouw situatie zou zijn
Zou ik wat meer met F omgaan als je je daar beter bij voelt.
Natuurlijk mag je J niet links laten liggen maar gewoon wat meer afstand nemen.
Misschien zijn jullie gewoon wat te veel bij elkaar geweest en zijn jullie elkaar eventjes beu. Wat ik ook zou doen is er gewoon met haar over praten en zeggen wat je ECHT denkt.
Veel succes meid!

Jij gaat meer met een andere vriendin om, maar zij mag dat dus niet van jou? Jij doet het zelf toch ook?
En omdat jij geen geld hebt, mag zij ook niet naar de McDonalds?

Jawel dat mag ze natuurlijk wel. Maar dan moet ze het niet eerst aan mij vragen, want ik voel me dan nogal ingeruild als ze dan opeens met iemand anders gaat omdat ik geen geld heb.

Typisch middelbareschool gedoe dit. Iedereen moet lekker omgaan met wie die wil en om daar ruzie om te maken is nogal kinderachtig. Verder ben ik het eens met klopklop. Jij gedraagt je namelijk precies hetzelfde als die vriendin van je. Mijn gezamenlijke vriendinnen doen ook wel eens wat zonder mij omdat ik zonder geld zit. Who cares? Zij kunnen toch niet thuis gaan zitten omdat ik niet mee kan?

Jij bent toch degene zonder geld? Dus omdat JIJ geen geld hebt mag ze maar helemaal niet, terwijl ze wel trek in de McDonalds heeft? Jemig hoe oud ben jij?