vriendinnen probleem

ik heb twee vriendinnen die heel erg achter me aanlopen en een beetje nerderig zijn. een van mijn andere vriendinnen is ook bevriend met heel veel andere mensen met wie ik ook graag in contact wil komen en die vinden mij ook aardig, alleen worden ze elke keer een beetje “weggejaagd” door die andere twee, waardoor ik niet echt in contact met ze kom. ook zijn die andere twee vriendinnen soms heel irritant (ze doen echt elke stap van mij na en durven zon beetje niks zelf te doen), ze waren veel aardiger en leuker in de brugklas. en ik weet niet of ik nog wel vriendinnen met ze wil zijn. weet iemand wat ik moet doen nu

Sorry dat ik dit zeg, maar dit is best wel sneu… Vooral voor die 2 die blijkbaar als ik het zo lees heel onzeker over zichzelf zijn. Praat met hun erover dat je het niet zo fijn vind dat zij je elke keer na doen. Help ze met door middel van met ze te praten dat ze zelf ook dingen kunnen doen wat hun leuk vinden :slightly_smiling_face:

& Nerderig? wat is daar erg aan… Dat zijn vaak de mensen waar je het beste vriendinnen mee kan zijn. Het is al heel erg onaardig dat die andere meiden waar je in contact wil komen ze wegjagen als ik dat zo goed begrijp :grinning:

Stel je niet zo aan. Als jij zo over je vriendinnen praat, stel je ze duidelijk niet op prijs en zijn ze beter af zonder jou.

Ik heb meer het idee dat jij je zorgen maakt over je reputatie en erbij horen dan die twee andere meisjes die gewoon onzeker zijn. Maargoed, als jij ze zo irritant vindt moet je ze gewoon zeggen dat je geen vriendinnen met ze wil zijn, dat is eerlijk dan onaardig praten achter hun rug om.

Dan kan je daarna proberen bij de populaire groep aan te sluiten. Maar zou eerst eens nagaan of je je eigen vriendinnen daarvoor op het spel wil zetten.

Als je niet meer met die meiden om wilt gaan, dan moet je dat eerlijk aangeven.

Van de brugklas tot en met de derde klas had ik een ‘‘hecht’’ minuscuul groepje vriendinnen (meid A en :sunglasses:. Hierbij was A extreem dominant en werd heel snel boos waardoor ik en B maar een beetje erachter aan liepen. Het was zelfs zo erg dat A een keer boos werd omdat B en ik kamperen leuker vonden dan een hostel. A ging toen weg zitten in de pauze (hahaha) en zorgde ervoor dat wij niet bij onze jongens vrienden konden zitten. Daarna begon ze te huilen (hahaha) en gingen WIJ HAAR TROOSTEN?

Hoe dan ook, ik zou zeggen: probeer naar jezelf te kijken. Ik zeg niet dat jij net als meid A bent in mijn voorbeeld, maar misschien kan jij dingen anders aanpakken. Desnoods geef je gewoon eerlijk aan dat je geen vriendinnen meer wilt zijn.