Vriendinnen.. of toch niet?

Hey meiden
ik wist niet zo goed waar dit moest,vast niet bij 'liefde&boys’haha.

Maar goed,
ik heb dus een aantal vriendinnen. Of nouja, ze zijn nu niet echt vriendinnen meer…
Maar ik wilde even verschillende meningen horen.
Mijn probleem is namelijk, dat ik ze na heel veel gezeik en zelf wat volwassener te zijn geworden, gewoon niet meer vertrouw en als ik iets belangrijk vindt bij vriendschap is het wel dat je elkaar kunt vertrouwen.
Ik vind het wel serieus jammer dat ik ze liever niet meer als vriendinnen heb, maar ik voel me gewoon echt ongemakkelijk bij ze… Ze roddelen over iedereen en ook elkaar, en doen de gekste dingen, waar ik het gewoon niet mee eens ben…
Zo raar is dit toch niet? Want dat vinden zij blijkbaar wel =.=.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips ofzo? Moet ik het gewoon lekker laten zo? Het is namelijk wel lekker rustig zo!

Groetjes!

Als jij je niet meer in hun interesses kan vinden, dan werkt een vriendschapsrelatie ook niet meer nee.
Ik zou niet helemaal de vriendschap verbreken, ook al is het lekker rustig nu.
Op een gegeven moment heb je toch behoefte om op pad te gaan of om dingen te bespreken.
Dus gooi niet gelijk alles over boord, maar laat het even wakkeren.

Blijkbaar zijn dat niet helemaal de vriendinnen die matchen met jou karakter, want als jij je niet op je gemak kan voelen vanwege roddelen en rare dingen, wat maakt de vriendschap dan nog leuk? Zijn ze apart misschien anders dan in een groep? Misschien kun je dan vaker apart met ze afspreken en de groep even laten zoals het is. Er zijn genoeg leuke meisjes, misschien is het moeilijkste nog wel switchen van je vriendenclubje.

Hmm, ja maar zodra ik dan weer met het groepje ben, weet ik gewoon dat er dingen zijn rondgepraat en oordelen zijn getrokken. Ik ben nu ook steeds meer bevriend aan het raken met andere meiden, die gewoon echt goed zijn en tenminste niet zó kinderachtig. Maar toch, blijft het soms wel echt knagen hoe die meiden zijn en of ik de enige ben die het boeit of jammer vindt dat ze zo zijn…

Als je nu bevriend aan het raken bent met andere meiden, kan je daar in investeren. Maar zal de andere groep niet zomaar laten vallen.
Meiden roddelen altijd he, dat moet je niet vergeten. Als je een grote vriendengroep bent, blijft iedereen op de hoogte, door er met elkaar over te praten. Daar moet je onderscheid in maken.
Kinderachtig weet ik niet, misschien zijn die nieuwe meiden wel huismussen en vinden zij niets leuk?

Hahah jawel, die zijn ook van het feesten, maar gewoon niet zo over de top, wat best fijn is! en ja maar roddelen over meiden die je je beste vriendinnen noemt? We hebben het over meiden van 19 jaar, dan hoor je toch wel een beetje te weten wat vriendschap inhoudt…?

Ik heb een beetje hetzelfde met mijn vriendinnen (en ze zijn even oud). Ze zijn wel gezellig en zo, maar ik kan ze niet vertrouwen omdat ze de hele tijd over elkaar roddelen (wat strontvervelend is). Maar ja, je kan ze toch moeilijk opeens dumpen? :s
Ik weet nu wat ik aan ze heb en ik zal niet snel iets vertrouwelijks aan ze vertellen.

Ik had ook een keer zoiets. Je moet gewoon vragen of ze willen ophouden met dat geroddel enzo. En anders kun je ook nog andere vriendinnen zoeken.