Vriendinnen maken.

Ik voel me vaak eenzaam& dat komt omdat ik niet zo heel veel vriendinnen heb. Hoe zou ik meer vriendinnen kunnen maken, en zijn er ook mensen die dit ook hebben?
x

ik ook, it’s hard! want iedereen heeft al genoeg vriendinnen lijkt het wel… ik durf niet eens moeite te doen ofzo…

Hier heb ik ook last van!
Een dikke up dus.

uhm ja probeer het ook
lukt voor geen meter!
nou ja hier heb je nix aan…

ik denk niet echt dat je vriendinnen kan ‘maken’
je moet je gewoon wat opener stellen voor andere mensen
en ook is met andere mensen gaan praten,
vraaag wat meer of mensen wat leuks met je gaan doen? dan word jij waarschijnlijk ook meer gevraaagd en zo kan je een leuke groep opbouwen toch?

( niet dat ik er geeen last van heb hoor :stuck_out_tongue: maaar dit is gewoon wat ik altijd voorstel om te doen )

heb ik ook wel een beetje, ja.
dan ben ik op msn.
Staat er in hun msn; @ zwembad met die & die & die.
of buiten met, die !. Of dan vraag ik kan je wat doen?;
nee ik ga al met die dat & dat doen.

dan moet je eerder afspreken @ anouk
maar wees spontaan, kijk niet altijd naar beneden steek gewoon je hoofd in de lucht en wees meer zelfverzekerder!
ga met mensen die je ‘kent’ maar nog geen echte vrienden mee bent een keer naar t strand of naar de bios of verzin eens iets leuks!
als je meer mensen kent nemen ze jou ook snel genoeg mee ergens heen waardoor je er nog meer leert kennen.
wees gewoon spontaan lach naar iedereen ipv een saggerijnige kop en wees vooral jezelf :wink:

Inderdaad :blush:

dan ben je ‘dat arrogante wijf’… been there :’)
en de 2e;‘wtf loopt zij dom te lachen dan? lesbo.’ tja…

Okee , dankjewel allemaal ;p

Idd, en eerder afspreken: als ik een week of meer van te voren af wil spreken dan krijg ik meestal als antwoord: ‘Ik weet nu nog niet of ik dan kan hoor,’
En als ik een paar dagen van te voren af wil spreken dan hebben de meesten al wat :S Ik snap er niks van, haha.
En ik durf niet te vaak aan dezelfde mensen te vragen want ik zou het ook best irritant gaan vinden als dezelfde persoon het 4x per week aan mij zou vragen, dan ben ik bang dat ik alleen maar afschrik, haha!
Aangezien ik maar 2 echt goeie vriendinnen heb, en ook 2 gewoon goeie vriendinnen, en ik verder niet zoveel meiden weet met wie ik af kan spreken… Heb ik heel vaak niks te doen (A)

hahaha ik ook! vriendinnetjes worden? xD [is het raar als ik me nu net zo’n Second Life nerd voel hahaha]

Hahahah inderdaad, ik ook opeens :stuck_out_tongue:

ik heb het zelfde probleem ik ben zeg maar niet heel open ofzo waardoor ik daar moeite mee heb ;o

Zoek een hobby/vakantiewerk, dan verveel je je niet + je kan nieuwe mensen ontmoeten of je kan vaker uitgaan (zo kan je ook nieuwe mensen ontmoeten).

Bel je oude vrienden weer op, maar dan enkel de vrienden waarna het na een tijdje elkaar niet gezien te hebben nog steeds mee ‘klikt’.

(Aan de topicstarter)
Hmm, ik kom tot de conclusie dat wel meerdere mensen hier dus last van hebben,
en ik heb geen idee hoe we dit gaan verhelpen!
Uhh… ‘up’ dan maar? (A)

jaaa ik herken dit haha.
wat wel kan isgewoon bij mensen die je een klein beetje kent,
gewoon dingen gaan vragen en je interesseren in die ander.
dat helpt heeel goed, ze gaan dan ook dingen aan jou
vragen en zo leer je de ander kennen. ;d daarna kun je
dan een keer afspreken om iets leuks ofzo te gaaan doen
als je die ander dan al een beetje hebt leren kennen ?!
oh en bijvoorbeeld met uitgaan, gewoon tegen iemand
aan beginnen te lullen. bijvoorbeeld van mooi shirtje!
of wauw jij hebt echt mooi haar! en vvaak geeft diegene
als het een beetje een aardig mens is wel een complimentje
ofzo terug en dan kun je daar weer op reageren ? ikzegmaarwat haha

had ik ook!
met mensen omgaan die meer durven dan jij helpt goed…

ik kwam dus in een klas met allemaal onbekende meiden met een grote bek zeg maar, die ook heel veel mensen kenden… nou als je daar eenmaal bevriend mee raakt neem je het over.
Of in het openbaar gewoon tegen mensen praten… bijv rond deze tijd int zwembad, als je daar met een groep bent waar je niet iedereen van kent, mensen complimentjes geven over bikini/zwembroek enzo…
is echt makkelijker dan je denkt!

oke ik ga dit topic echt even volgen :grin:

spreek met die 2 goede vriendinnen van je af en nodig nog 2 meisjes uit die je aardig lijkt, en probeer zo een steeds grotere vriendengroep op te bouwen.