Hoi iedereen,
Even een gekke vraag:
Een paar jaar geleden ben ik door een paar van mijn ‘vriendinnen’ gedumpt toen ze een vakantie boekten zonder mij wat ik echt niet zag aankomen.
Sindsdien heb ik het idee dat ik heel lastig vriendschappen kan onderhouden en nieuwe vriendinnen kan maken. Ik studeer nu sinds twee jaar en heb allerlei leuke meiden in mijn klas, maar het lijkt wel alsof het nooit meer zo was als wat ik op de middelbare school met mijn vriendinnen had.
Ik wil heel graag weer een vriendinnengroepje of mensen waarmee ik regelmatig afspreek, maar het gaat gewoon niet meer zo zelfsprekend als toen op de middelbare school. Hebben meer mensen hier last van?
Het valt me bijvoorbeeld op dat ik dan altijd degene ben die eerst contact opneemt, of dat het gewoon niet zo spontaan is en ik zou graag gewoon een paar meiden hebben waarmee ik leuke dingen doe, maar we ook lekker niks kunnen doen, zonder dat het saai is.
Met mijn huidige paar vriendinnen ben ik vaak bang dat het gesprek stilvalt, terwijl ik echt niet raar ben, of helemaal sociaal gestoord ofzo. Oke nu ik dit schrijf misschien een beetje wel, haha.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?? :bored: :bored: