Vriendinnen maken/zijn lukt niet :(((

Hoi iedereen,

Even een gekke vraag:

Een paar jaar geleden ben ik door een paar van mijn ‘vriendinnen’ gedumpt toen ze een vakantie boekten zonder mij wat ik echt niet zag aankomen.

Sindsdien heb ik het idee dat ik heel lastig vriendschappen kan onderhouden en nieuwe vriendinnen kan maken. Ik studeer nu sinds twee jaar en heb allerlei leuke meiden in mijn klas, maar het lijkt wel alsof het nooit meer zo was als wat ik op de middelbare school met mijn vriendinnen had.

Ik wil heel graag weer een vriendinnengroepje of mensen waarmee ik regelmatig afspreek, maar het gaat gewoon niet meer zo zelfsprekend als toen op de middelbare school. Hebben meer mensen hier last van?

Het valt me bijvoorbeeld op dat ik dan altijd degene ben die eerst contact opneemt, of dat het gewoon niet zo spontaan is en ik zou graag gewoon een paar meiden hebben waarmee ik leuke dingen doe, maar we ook lekker niks kunnen doen, zonder dat het saai is.

Met mijn huidige paar vriendinnen ben ik vaak bang dat het gesprek stilvalt, terwijl ik echt niet raar ben, of helemaal sociaal gestoord ofzo. Oke nu ik dit schrijf misschien een beetje wel, haha.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?? :bored: :bored:

Ik heb PRECIES hetzelfde, dus ik volg dit ook ff haha.;p

Heey, ik snap heel goed wat je bedoelt. Het is heel moeilijk om een groepje echt goede vrienden te vinden waar je alles mee kan doen. Als ik nieuwe mensen leer kennen zoals op school of werk lukt het mij meestal wel om er een gezellig contact mee op te bouwen, maar de stap naar echt vrienden worden gaat inderdaad niet zo makkelijk als op de middelbare school.

Vaak heb ik het gevoel dat iedereen al “bezet” is, de meeste mensen die je ontmoet hebben al een heel eigen leven en vaste vriendengroep, en daardoor niet echt behoefte meer aan nieuwe vrienden.

Ik heb ook niet echt advies voor je, maar snap de struggle wel. Je bent in ieder geval zeker niet raar!