Vriendinnen maken/zijn lukt niet :(((

Hoi iedereen,

Even een gekke vraag:

Een paar jaar geleden ben ik door een paar van mijn ‘vriendinnen’ gedumpt toen ze een vakantie boekten zonder mij wat ik echt niet zag aankomen.

Sindsdien heb ik het idee dat ik heel lastig vriendschappen kan onderhouden en nieuwe vriendinnen kan maken. Ik studeer nu sinds twee jaar en heb allerlei leuke meiden in mijn klas, maar het lijkt wel alsof het nooit meer zo was als wat ik op de middelbare school met mijn vriendinnen had.

Ik wil heel graag weer een vriendinnengroepje of mensen waarmee ik regelmatig afspreek, maar het gaat gewoon niet meer zo zelfsprekend als toen op de middelbare school. Hebben meer mensen hier last van?

Het valt me bijvoorbeeld op dat ik dan altijd degene ben die eerst contact opneemt, of dat het gewoon niet zo spontaan is en ik zou graag gewoon een paar meiden hebben waarmee ik leuke dingen doe, maar we ook lekker niks kunnen doen, zonder dat het saai is.

Met mijn huidige paar vriendinnen ben ik vaak bang dat het gesprek stilvalt, terwijl ik echt niet raar ben, of helemaal sociaal gestoord ofzo. Oke nu ik dit schrijf misschien een beetje wel, haha.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?? :bored: :bored:

Ik heb PRECIES hetzelfde, dus ik volg dit ook ff haha.;p

Heey, ik snap heel goed wat je bedoelt. Het is heel moeilijk om een groepje echt goede vrienden te vinden waar je alles mee kan doen. Als ik nieuwe mensen leer kennen zoals op school of werk lukt het mij meestal wel om er een gezellig contact mee op te bouwen, maar de stap naar echt vrienden worden gaat inderdaad niet zo makkelijk als op de middelbare school.

Vaak heb ik het gevoel dat iedereen al “bezet” is, de meeste mensen die je ontmoet hebben al een heel eigen leven en vaste vriendengroep, en daardoor niet echt behoefte meer aan nieuwe vrienden.

Ik heb ook niet echt advies voor je, maar snap de struggle wel. Je bent in ieder geval zeker niet raar!

Haha jaa is idd ook wel een soort van fijn om te horen dat ik niet de enige ben die hier mee zit, had ik ook niet echt verwacht, maar bijvoorbeeld ook door social media lijkt het soms wel alsof iedereen een super sociaal leven lijdt, waardoor je je echt een beetje een outsider voelt ofzo

Jaa vooral dat bezet zijn inderdaad, ik heb dan ook het idee dat ze mij niet echt meer in hun leven kunnen/willen passen ofzo. Terwijl dat helemaal niet gelijk zo hoeft te zijn

Same here!

Yepp, same !

Oh mijn God ik heb dit zooo erg get is bet alsof ik dit zelf geschreven heb :’)

Same feeling…
Ben sinds kort ook verhuisd naar een andere stad…
Iedereen kent hier al heen zijn leven hun vrienden en dan kom ik ineens haha
Inderdaad alsof ze al bezet zijn, dat is wel een mooi woord daarvoor

Aah op de een of andere manier is het wel goed om te horen dat we niet de enige zijn in deze situatie… Ik kan ook best goed alleen zijn en mezelf vermaken met een leuke serie, alleen de stad in of iets anders, maar om dat nou altijd te doen…

Ik vroeg me af: wat is nou een beetje ‘normaal’ met goede vriendinnen, hoe vaak zien/spreken jullie elkaar?

Ik denk dat het heel erg verschillend is per vriendschap. Ik heb een goede vriendin die ik al 10 jaar ken, haar spreek en zie ik maar eens in de maand o.i.d. Maar dan is het gewoon prima. Een andere goede vriendin spreek ik iedere week en zie ik ook geregeld.

Kan je niet op een sport gaan met anderen, of je ergens voor bepaalde clubs inschrijven? Op dit forum zijn er ook topics van meiden die graag samen eropuit willen.

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/partygangers-gezocht-voor-de-eenzame-zaterdagavonden-wij-willen-uitgaan-d-287083.0.html (niet alleen voor uitgaan) of
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/vrienden-topic-lees-de-beginpost-229844.0.html

Dit had ik precies geschreven kunnen hebben 2 jaar geleden. Ik heb ook altijd moeite gehad met vriendschappen sluiten. Ik had meestal leuk contact met mensen maar een echte vriendschap kwam er niet van, en buiten schoo en werk om weinig tot geen contact.

Bij mij kwam het voort uit persoonlijke problemen en onzekerheden, ik weet niet oid bij jou een rol speelt? Toen ik deze opgelost had ging het bij mij ineens van zelf. Heel vreemd. Ik was er toen ook niet bewust mee bezig, eerst voelde ik me constant alleen en dacht er teveel aan. Toen ik daar niet meer mee bezig was maakte ik ineens gemakkelijker echt vrienden. Nu heb ik ongeveer twee jaar een vaste vriendinnen groep van negen. Had ik zelf nooit meer verwacht. :grinning:

herkenbaar :flushed: :flushed: helaas…
ik heb 2 heel goede vrienden maar niet zo veel ‘gewone’ vrienden. hoop dat dat straks bij mijn studie in amsterdam beter gaat. was niet mn eerste keuze (liever wat kleinschaliger zoals maastricht) maar ben hier met loting terecht gekomen voor geneeskunde.
misschien is het een idee om op een vereniging te gaan voor iets dat je heel leuk vindt? ik ga bij een reisvereniging en ga culturele opleidingen doen in amsterdam. daar leer ik vast veel mensen kennen die van dezelfde dingen houden als ik en dat schept al een band (of in ieder geval een gemeenschappelijk gespreksonderwerp). oja, en op kamers? dat moet toch ook helpen als je die mogelijkheid hebt.

ps: mensen mogen ook hier pm-en hoor :slightly_smiling_face:

Toen ik dit las had ik echt het idee dat ik het zelf geschreven had.
Zó herkenbaar.

Dankje voor de tips!! :slightly_smiling_face:

Ik deed altijd wel aan sport inderdaad, maar ging dan bijvoorbeeld met mensen uit mijn klas. Misschien moet ik idd op een teamsport gaan ofzo, dan leer je ook weer nieuwe mensen kennen.

Aahh wat fijn!! Ik ben niet suuuper onzeker, maar als je het over sociale situaties hebt zit dat er misschien wel een beetje in. Vind het soms wel lastig om op feestjes met onbekenden een gesprek te beginnen.

Misschien idd een idee om er niet te veel aan mee bezig te zijn en ook voordat ik naar een sociale gelegenheid ga niet meteen te denken dat het awkward wordt ofzo, haha

Heey, jaa ik heb inderdaad wel over een (studenten)vereniging zitten denken, vond het eerst nooit wat voor mij, haha. Maar misschien is het toch wel leuk. Ik ga ook nog even bij andere verenigingen kijken die bijv. wat specifieker zijn (toneel of dans ofzo, of een sport)

En ja ik zit op kamers! Dus opzich heb ik best veel mensen leren kennen, alleen het lijkt wel of ik gewoon niet echt mensen tegenkom waar ik echt een hele goede klik gelijk mee heb ofzo (zoals je op de basisschool/middelbare school gewoon lekker makkelijk vriendinnen werd). Klinkt een beetje gek want bijvoorbeeld mn huisgenoten zijn echt heel aardig, maar als ik ze dan een tijdje niet zie dan voelt het niet echt alsof ik ze als goede vriend(in) heb, het is meer gewoon thuis altijd gezellig.

Lastigggg haha

Hey! Je verhaal hier klinkt wel herkenbaar. Sommige meiden uit m’n klas hebben echt super veel vriendinnen en hebben het altijd gezellig met elkaar. Zelf ben ik wt rustiger en introverter en heb daardoor alleen 2 goede vriendinnen en niet echt zo’n vriendenclubje. Maar ik denk maar zo: uiteindelijk zijn echte vriendinnen het meest waardevol.

Je moet het je verder niet al te zwaar proberen aan te rekenen dat je vriendschap met die goede vriendin over is gegaan. Vriendschappen komen en gaan en soms groei je blijkbaar uit elkaar. Een van mijn beste vriendinnen kreeg op d’r 16e een vriendje en daarna was het over en uti met onze vriendschap. Ineens ging ze liever met hem shoppen, film kijken en naar feestjes enzo… Dat zegt toch uiteindelijk meer over haar dan over mij denk ik maar. Toen het uit was kwam ze erachter dat ze dr meeste vriendschappen had laten verwateren en probeerde ze bi jiedereen weer aan te klampen, maar dan wordt ht toch nooit meer hoe het was…

liefs