Vriendinnen lijken te negeren

Hey, ik weet niet waar ik dit anders zou moeten plaatsen, dus ik hoop dat het goed zit.
Het zit zo, ik zit nu vanwege een ziekte al meer dan zeven weken thuis. Zeven weken terug was de situatie zo dat ik beslist niet te veel mocht bewegen omdat mijn hart conditie en temperatuur door mijn ziekte zo slecht was, ik wil niet overdreven zielig klinken ofzo, maar de arts zei dat ik kon overlijden in mijn slaap. Vraag me niet waarom ik niet naar het ziekenhuis hoefde. Toen ik thuis was had ik gelijk de vriendin gebeld waarmee ik sinds de brugklas (zit nu in de derde) het beste mee omging. Ik zie haar eigenlijk met twee andere als mijn beste schoolvriendinnen. Ik vertelde de hele situatie. Over mijn ziekte, mijn toestand, wat de dokter precies had gezegd, wat er ging gebeuren etc. Ze reageerde niet emotioneel ofzo, maar wel zei ze dat ze niet wist wat ze moest zeggen en dat ze het heel erg vond.

Het probleem is dat ik juist het gevoel is dat mijn vrienden het dus geen ruk kunnen schelen. Ik zit al best lang thuis en mijn beste vriendin is tot nu toe maar één keer langs gekomen. Ze was toen met een ander meisje uit mijn klas die ik niet zo ken en ze kwamen alleen met: ‘Uh, ja, we hebben chocola en chips voor je maar we wisten niet of je het wou.’ Ik wou het juist totaal niet, en ik zei het gewoon heel vriendelijk, gewoon een foutje dacht ik. Dat ik tien minuten later in stilte moest toekijken hoe zij de chips en chocola in mijn gezicht op aten vond ik iets minder, ‘Vind je toch niet erg hè?’ ‘Nou, eigenlijk wel een beetje,’ ‘Oké! -eet verder-’ Dit was ongeveer vijf weken terug, verder heb ik mijn beste vriendin alleen op W’app gesproken. Mijn vriendin blijven zeggen ‘Ja we komen ergens deze week,’ en komen dan niet. Vorige week verkort rooster, ze zouden nu heel vaak langskomen. Ik woon immers nog geen tien minuten fietsen van de school af. Niet gekomen dus. Mijn beste vriendin doet dit nu al twee weken lang. Gister vroeg ik of ze nog langs kwam en ze zou ECHT ECHT ECHT dit weekend langskomen. Vandaag niks gehoord dus. Ik sprak haar op W’app en dan zegt ze: ‘JA OMG OHJO IK WIL ECHT LANGSKOMEN HOOR MAAR ASDFGHKL’ en dan vraag ik: ‘Wat is er?’ en dan antwoord ze niet. Ook met huiswerk doen mijn vriendinnen nogal raar. Ik heb wel magister maar daar wordt niet voor elk vak huiswerk ingezet en ik heb nog steeds geen studie-planners ontvangen. Ik ben dus volledig afhankelijk van hun. Maar telkens als ik het aan één van hen vraag zeggen ze in hele grote lijnen: ‘iets voor aardrijkskunde,’ ‘wat precies?’ ‘dunno…’ ‘Wil je kijken alsjeblieft??’ ‘Nee ik zit net zo lekker, ik doe het zo wel.’ Maar ‘zo’ komt nooit. Door dit soort dingen moet ik 31 economie opdrachten in een weekend maken, ze hadden het me niet eerder verteld. Ik probeerde mijn beste vriendin te vertellen dat ik echt best afhankelijk van hun ben op huiswerk. En dat ik het vervelend vind dat ze me bijna niks vertellen waardoor ik o.a. dat economie moet zien te maken. Ik vertel het echt niet boos. Maar als ik het hebt gezegd wordt ze wel boos op mij, ‘Jezus, dat waren we dan gewoon vergeten.’

Kijk, ik denk ook wel: ‘Het is oké, ze kunnen er gewoon niet helemaal mee omgaan. Dat is toch logisch. Zij zijn niet ziek en begrijpen het gewoon niet helemaal, ze bedoelen het niet zo.’ Ik vraag echt niet elke dag: ‘Wanneer komen jullie? Wanneer komen jullie? Wanneer komen jullie nou?’ of ‘Wat is het huiswerk? Wat is het huiswerk nou?’ Ik probeer ook weleens een gesprek op W’app aan te gaan om te vragen hoe het met ze gaan enzo, dan geven ze wel even antwoord maar beginnen daarna te negeren.

Ik heb het gevoel dat het mijn eigen schuld is. Ik voel me echt ontzettend alleen, ik voel alsof ik niemand heb. Heel misschien mag ik over een anderhalve week een uurtje per dag naar school. Mijn beste vriendin heeft net al gezegd dat het dan niet meer uit maakt dat ze volgende week dan nog komt. Het spijt me als dit zeurend overkomt. Ik wil niet als een aansteller overkomen. Ik weet gewoon niet meer. Weet iemand wat ik kan doen?

Je stelt je echt niet aan hoor! Ik vind het grof van je vriendinnen dat ze zo doen.

Nu weet je wel wat je precies aan hun hebt, en dat als zij je eens nodig hebben, je ook niet moet springen voor hun.

Over de huiswerkkwestie zou ik de school eens inlichten en mss vragen of er een leerkracht/iemand anders je op de hoogte kan houden. Het is niet leuk voor jou om constant thuis te zitten, en al zeker niet als je van niks op de hoogte bent en je al je werk in 1 keer op je afgekomen krijgt.

Echt een stomme situatie, ik zou het er toch eens met hen over hebben hoor… Je kan het wel negeren om een confrontatie te vermijden, maar jij bent hier echt niet in fout

Dankjewel voor de reactie! Ik zat er aan te denken om het even te laten rusten en te kijken hoe het is als ik weer op school ben. Als ze doen alsof er niks aan de hand is wil ik proberen om erover te praten

Dit.
En serieus, ik vind dat echt geen vriendinnen hoor. Vragen of je het erg vindt en gewoon door eten. Te lui zijn om voor jou huiswerk op te zoeken. :\
Als ikmand mij zou vragen of een van mijn vrienden, dan zou ik of een van die vrienden het gelijk opzoeken :\

Je stelt je niet aan hoor! En inderdaad licht de school in om je huiswerkwestie die kunnen voor je regelen dat een leerkracht/leerling het huiswerk naar je opstuurt.

Wat een vervelende situatie. Hoop dat het goedkomt! Beterschap :sob::muscle:

Je stelt je inderdaad helemaal niet aan hoor! Het is eerder gemeen van die ‘vriendinnen’, zo kun je ze niet eens noemen. Wat hierboven al genoemd is, ik zou school inlichten voor je studie-planners zodat ze je het naar je kunnen opsturen ofzo. Maar jijzelf doet helemaal niks fout!

Nu zie je wie je échte vrienden zijn. Klinkt lullig maar het is echt zo.

jij bent dan ook absoluut niet de foute!! en voor de rest wat ze hier boven zeggen sluit ik me bij aan. :slightly_smiling_face:

Mee eens.

Ik neem aan dat de mensen in jouw klas weten dat je ziek bent, want je bent niet zomaar opeens 7 weken afwezig. Kun je dan niet aan je mentor/klassenleraar vragen of hij misschien aan al je klasgenoten kan vragen of zij jou misschien een keertje willen bezoeken met huiswerk en dergelijke, zodat je niet totaal afhankelijk bent van je zogenaamde vriendinnen?
Heel veel sterkte ermee!