Vriendinnen kwijt

Sinds een half jaar heb ik een vriend. Een aantal vriendinnen van mij mogen hem niet, en dat heb ik maar geaccepteerd, je kunt niet iedereen aardig vinden. De eerste maanden dat ik iets met hem had, heb ik misschien wat weinig tijd aan mijn vriendinnen besteed, dat moet ik toegeven. Maar daarna heb ik dat echt weer goed proberen te maken, door zelf dingen te bedenken om met hen te doen. Nu doen ze echt superlullig achter mijn rug om. De ene is jaloers omdat iedereen om haar heen een vriend krijgt, en van de ander verwacht niemand ook maar een beetje kwaad, maar ze is echt zooo schijnheilig. Dus samen lijken ze een beetje kinderachtige ‘complotjes’ te maken en sluiten ze me buiten de groep. Ik heb genoeg vriendinnen over, dus het maakt me niet uit als ik er wat minder heb, maar ik wil gewoon een verklaring waarom ze zo doen. Ik wil ze gewoon duidelijk maken dat ze echt zielig bezig zijn en het gewoon in mijn gezicht moeten zeggen als er iets is. maar ze doen zo nepaardig tegen me dat ik het moeilijk vind om ineens boos op ze te worden. ik heb bovendien ook nooit ruzie met vriendinnen, dus weet gewoon niet hoe ik hier mee om moet gaan :frowning_face:

sorry voor mijn lange verhaal,
hopelijk weten jullie wat ik ermee moet!

Ik zou ze laten voor wat ze zijn, want dat zijn geen vriendinnen

Ik snap ze wel. Jij laat ze eerst keihard vallen voor je vriend en dan verwacht jij dat ze je meteen weer aannemen als vriendin? alleen omdat je wat dingen gaat bedenken om samen te doen. En tja je zegt ook al dat je het niet uit maakt als je wat minder vrienden hebt, dus zo belangerijk zijn ze nou ook al weer niet lijkt mij?

ja dat idee heb ik zelf ook, maar moet ik niet met ze praten?
gewoon geen aandacht meer aan besteden?

Loslaten. Verspil er geen woorden of gedachten meer aan. Als je genoeg vrienden over hebt en ze toch alleen maar schijnheilig zijn, heb je er toch niets aan.

Natuurlijk kan je ze eens goed zeggen wat je ervan denkt, maar daar schiet je niets mee op.

ik heb niet gezegd dat ik ze keihard heb laten vallen. zo vaak spraken we niet af, en ze vroegen me ook niet of ik iets wilde doen. op school stond ik gewoon altijd met ze te kletsen, maar in de kerstvakantie bijvoorbeeld ben ik gewoon veel met mijn vriend geweest. ik heb ze wel gezien, maar misschien iets minder dan normaal. en ja, ze zijn wél belangrijk voor me geweest, want ik ken ze al best lang. maar nu merk ik wie mijn echte vriendinnen zijn…

dat zijn geen vriendinnen… het is bijna altijd wel zo dat je in het begin als je een relatie hebt iets minder tijd over hebt voor je vriendinnen(natuurlijk moet je ze niet laten vallen, maar dit komt heel vaak voor) maar als je “vriendinnen” je zo behandelen had ik er niet eens meer moeite in gestoken, en je hebt genoeg vriendinnen over. Waarom zou je dan nog tijd in dat soort nep vriendinnen steken…

thanks (:
ja ik denk dat het gauw tijd wordt dat we allemaal eindexamen gaan doen en een andere richting op gaan, iedereen zit zo op elkaars lip! als je allemaal ergens anders studeert, kun je zelf meer bepalen wie je wel en niet wil zien…
het is alleen zo stom, met 1 van die twee fiets ik altijd samen naar school, het is toch raar als ik haar ineens niet meer ophaal?

Hoe oud zijn ze?

Dit had ik de eerste maandjes ook toen ik met mijn vriend kreeg, ze moesten gewoon wennen omdat ik de ‘eerste’ was uit de groep die een echt vriendje kreeg. Ze hadden ook niet verwacht dat we nu (16 maanden later) nog samen zouden zijn. Nu kunnen mijn vriendinnen prima samen met mijn vriend, het was echt een kwestie van wennen!
Ik dacht die tijd ook; wacht maar totdat jullie zelf een vriendje krijgen, dan krijgen jullie ook minder tijd voor mij. En daarin geven ze me nu gelijk want de meeste hebben ook al een paar maanden een vriend!

En als ze moeilijk blijven doen dan zijn het geen echte vriendinnen

@ Worteltjestaart:
was dat een serieuze vraag? :stuck_out_tongue: of meer zo van: hoe kinderachtig kun je zijn? nou ja ze zijn 16, bijna 17…

@ Treefingers:
hmm ja denk dat het zo inderdaad vaak gaat! maar nu gaat het dus gewoon weer goed tussen jou en je vriendinnen? (:

een van die twee meiden heeft zelf nu ook een vriend maar ze blijft zo doen. mijn vriend zit bij me op school en iedereen van mijn vriendinnen kende hem dus ook al goed. hij was gewoon een hele goede vriend van me, en het was blijkbaar nogal een shock toen ik wat met hem kreeg, omdat hij misschien niet de jongen is die ze bij me verwachtten… maar goed als ze dat niet willen accepteren, weet ik wat ik aan ze heb (:

^Jep, mijn vriend zit ook bj me op school, wel een klashoger, maar nu met dit weer (vorige zomer ook trouwens) zitten we gewoon met z’n alle buiten op het gras, soms bij mijn vriendinnen en soms bij zijn vrienden, en dan is het gewoon gezellig! Ook als ik alleen met ze afspreek
Hm ja ik kende mijn vriend eerder niet, mijn vriendinnen ook niet en dat scheelt volgens mij wel iets
Maarik hoop het beste voor je!

als er vriend tussen worden ze jaloers omdat niet hebben wat je wel hebt
zo krijg je ruzie om niks

Ik herken dit hoor, ik heb ook een jaar een vriend en in het begin was ik ook nogal veel met hem bezig. Dat hebben veel mensen in het begin eerst. Maar bij mij gebeurde dit ook, zo’n vriendin van mij die mocht hem helemaal niet en begon opeens helemaal dom te doen dat ik haar liet vallen ofzo, wat totaal niet waar was, ik heb alle zeilen bijgezet om te weten te komen wat er is, ik heb haar 100x gebeld gesmst, ben langs haar huis gefietst, echt alles heb ik geprobeerd maar het lukte maar niet. na een halfjaar ruzie dacht ik: laat maar zitten, en ben ik met dat mens gestopt. en toen opeens ging ze over me lullen en alles, en mij irriteren met mails en smsjes en wilde ze het opeens wel goed maken. maar daar had ik geen zin meer in.

ik denk niet dat het aan jou ligt want de meesten die een vriend krijgen zijn in het begin een beetje veel met hem bezig, da’s best logisch. als je maar tijd maakt voor je vriendinnen. als zij achter jou rug om dingen zeggen zijn ze 't niet waard

Jawel, je moet écht tegen ze zeggen hoe je nu over ze denkt en hoe zielig je het vindt. anders blijf je er onbewust mee zitten in je hoofd. dus ga even naar ze toe en laat ze goed zien waar jij voor staat, en dan laat je ze gewoon links liggen.

okee, ja ik zal proberen met ze te praten, dat zal wel het beste zijn…
dankjewel!! :slightly_smiling_face:
en @ Tearjerkers: wat vervelend van die vriendin… dus nu heb je geen contact meer met haar? en doet de rest wel gewoon normaal tegen je?

Persoonlijk geef ik hen gelijk omdat ik het haat dat sommige meiden alleen maar tijd doorbrengen met hun vriendje en dan verwachten dat jullie nog even goede vriendinnen zijn. Maar ja, praat gewoon met hen en gooi niet met verwijten en neem deels de schuld op jou. Hun kinderachtige reactie was wel niet nodig.

Ik weet ook dat ik het anders had moeten doen, maar ik heb me juist ingehouden. Ik heb nóóit met die twee over hem gepraat (zoals veel meisjes alleeeen nog maar over 1 jongen kunnen praten), omdat zij er ook al nooit naar vroegen. Dus dat geeft sowieso al aan dat ze niet geïnteresseerd zijn of hem niet mogen. Het is echt niet zo dat ik dagelijks met hen afsprak, dus zoveel is er niet veranderd. En die andere vriendinnen vonden dat ook niet, het lijkt wel alsof die twee gewoon zo’n saai leven hebben dat ze van die kinderachtige dingen gaan doen. Maar ja, ik geef je gelijk dat ik niet alleen hun de schuld moet geven, laat ik eens volwassen zijn.