vriendinnen kwijt?

Ik hoeft niet perse advies ofzo, en ik verwacht ook geen oplossing maar ik wil het even kwijt…

Laatste tijd voel ik me erg alleen, had eerst veel vriendinnen maar die gaan nu hun eigen gang zegmaar. Ik wil wel afspreken en als we afspreken is het wel leuk, maar niet meer zoals eerst. De meesten hebben een vriend waarmee ze het weekend vullen etc., en dat is natuurlijk ook logisch. Maar als mijn vriendinnen geen tijd hebben of ik zie ze amper meer, voelt het extra dat ik geen vriend heb. En me dus alleen voel.

Ik heb maar 1 vriendin die geen vriend heeft, maar op haar kan ik ook niet echt aan. Vanavond zouden we uitgaan maarze stuurde net een smsje, ze zegt het nu af, ze was een andere afspraak vergeten die ze vanavond gepland had. Gebeurd wel vaker. Ik kon wel janken. Oke dat klinkt stom, maar ik dacht er echt even lekker op uit te gaan. Ik voel me gewoon heel erg alleen… Niet denken dat ik zielig ben ofzo, want dat is het ook weer niet.
Ik probeer mezelf wel te vermaken, maar dat verveelt gewoon heel erg.
Vanavond heb ik dus weer niks te doen, had een andere vriendin gevraagd maar die smst ook dat ze wat anders heeft. Het lijkt wel of ze me allemaal vergeten zijn.
Zijn er mensen die dit herkennen of gehad hebben, of gewoon willen reageren?

Ik heb zelf ook een vriend en een heel druk leven maar ik vergeet m’n vriendinnen absoluut niet

ik zou je vriendinnen er rustig op aanspreken, niet dat ze zich aangevallen voelen. maar zeggen hoe jij je erbij voelt. misschien hebben ze het helemaal niet in de gaten en zien ze dan pas in dat ze je verwaarlozen.

.

als mijn vriendinnen een vriend hebben dan doen ze ook ongeveer zo.
maar ik snap het wel, een vriend moet ook aandacht. maar vriendinnen ook toch?
misschien kunnen jullie met zn’ allen eens iets leuks doen. alle vriendinnen en vriendjes erbij ofzo? ;p

bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face:

115 keer bekeken, wil niemand reageren? :frowning_face:

Ja dit ^. Eigenlijk heb ik precies hetzelfde, maar dan niet omdat mijn vriendinnen vriendjes hebben ofzo. Ze beginnen ook hun gang te gaan en stiekem ben ik bang dat ik eenzaam achterblijf.

Ik heb een beetje hetzelfde, alleen: ik heb ook een vriend.
Maar iedereen in mijn vriendengroep is wat uit elkaar aan 't groeien…

Gelukkig ben ik dan niet de enige. Hoe ga jij daar mee om dan? Ik bedoel… als zij hun eigen gang gaan, hoe ga jij dan jòu gang? om het zo maar te zeggen.

Dat heb ik dus vandaag ook hé. Niemand heeft tijd voor mij, ik voel me ook erg alleen. Ik haat dit gevoel :rage:

Ok aan mij heb je dus niet veel

Zoveel mogelijk met andere mensen praten enzo. Ik probeer te nu ook wat nieuwe vrienden te maken voor het geval we echt helemaal uit elkaar groeien! Maar ik vind het wel echt heel jammer dat we zo uit elkaar groeien :’( Hoe ga jij ermee om dan?

Herkenbaar, heb ik ook.,. ;S

Ik probeer vooral een beetje afstand te houden met mijn gevoel tegenover hun, zo voel ik me niet zo gekwetst meer als ze weer een afspraak afzeggen enzo!
& ik probeer ook nieuwe vrienden te maken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Al blijf ik me hierbij wel vaak alleen voelen, en dat gevoel krijg ik dus niet weg…! Jij wel dan?

Probleem heb ik ook gehad, inmiddels is het alweer over.
Ik heb zelf wat meer toenadering gezocht en uiteindelijk waren ze ook zo over hun ‘wilde’ relatiefase heen om het maar zo te zeggen… dat ze niet alleen nog maar bij elkaar willen zijn. Ze zijn allemaal wel bij elkaar, maar dan wel met anderen erbij.
zeg maar, heel ingewikkeld. Gewoon een moment van geduld hebben en wat meer contact zoeken naar je vriendinnen. Zelfs al heb je het idee dat je jezelf heel erg aan ze opdringt.

Wat Carlisle zegt, maar misschien is het ook wel prettig om zelf wat nieuwe kennissen/vrienden op te zoeken, gewoon voor het geval dat al je vriendinnen nog lang in deze fase zitten.

Haha je haalt me de woorden uit me mond. Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zit nu in de 5e en dan zijn alle groepjes al gemaakt, dus is het best moeilijk om een soort van ‘binnen te dringen’ in een groepje. Ik heb me de laatste paar weken alleen maar eenzaam gevoeld. Het is wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben!

Van onze vriendinnengroep (stuk of 10) is er één iemand die sinds 2 maand een vriend heeft.
We zien haar de laatste tijd echt nooit meer…
Ze gaat nooit meer naar feestjes, gaat niet meer mee uit, heeft nooit tijd voor ons, etc.
Nouja, nu zitten wij er niet zo mee, want we zijn alsnog met een grote groep.
Maar het is wel heel jammer om te merken hoe het contact met haar verwaterd…

Ik zou niet weten wat ik zou doen als ik jou was…
Misschien even met een van de meiden (waar je het beste contact mee hebt) erover gaan praten?

@ Electrocutee; helaas is dat in de praktijk veel moeilijker dan het lijkt. Waar haal je ineens nieuwe kennisen/vrienden vandaan? xd :frowning_face:

@ ILauste; het lastige is nog dat het niet om 1 groep gaat, maar om verschillende vriendinnen. Dus dan zou ik ze eigenlijk allemaal apart moeten spreken… heb alleen geen idee hoe ik dat aan kan pakken zonder dat er ruzie ontstaat.

Hier nog een, ik heb een vriend, dolgelukkig met hem,
maar als hij moet werken of met zn hobby bezig is, dan voel ik me ook erg alleen.
En die vriendinnen hebben ook allemaal een vriend en dan vraag ik me ook welleens af… vergeten ze me nou of willen ze me vergeten?
Want ik wil nog welleens denken dat ze geen donder om me geven al weet ik dat dat niet zo is
en ik denk dat we allemaal ook wel vrienden hebben die doen aardig tegen je maar achter je rug om dan eh… roddelen zich helemaal gek over je.
Ik heb soms nog wel twijfels, want vriendschap lijkt zo makkelijk maar dat is het echt niet…