vriendinnen kwijt door zwangerschap

Ik ben perongeluk zwanger geworden van mijn ex, maar ga er helemaal voor en ben er nu super gelukkig mee. Het word heel zwaar maar ik ben gelijk dingen gaan regelen en ik krijg hulp van een instantie voor jonge moeders, en mijn familie. Ik ga ook begeleid wonen omdat ik nu op kamers woon. Ik kan na de bevalling weer door met mijn opleiding en heb eigenlijk m’n hele baby uitzet al bij elkaar. Kortom: ik kan genieten van mijn zwangerschap ondanks dat ik alleen ben en pas 22. Ik heb altijd best veel vriendinnen gehad en was altijd wel de gekste wat betreft uitgaan en drinken en experimenteren met dingen. Nou ben ik natuurlijk gestopt met feesten en drinken, en ik merk dat langzaam mijn ‘vriendinnen’ wegvallen. Ik was echt heel positief en gelukkig over mijn zwangerschap maar nu ik me zo eenzaam ga voelen vind ik het toch wel heel moeilijk. Dit gebeurd natuurlijk bij veel meiden die jong moeder worden, omdat de rest nog met hele andere dingen bezig zijn, maar soms lijkt het wel of sommige jaloers zijn en er niet tegen kunnen dat ik eigenlijk heel gelukkig ben dat ik mama word. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is logisch dat je je vriendinnen kwijt raakt, dat had je kunnen weten voordat je ermee in stemde om het kind te houden. Ik zelf zou een vriendin echt niet laten stikken maar je hebt er genoeg van.

Niet zo slim,je weet hoe je zwanger word
en dat er ook wel is in je leven gaat veranderen zo goed als slecht dingen.

mensen kunnen veranderen, zoals goed en slecht of ze zijn er voor je of ze laten je keihard je barsten het is niet goed praten natuurlijk maar dit is natuurlijk niet leuk voor jou.
ik wens je een gelukkig moederschap
en wees goed voor de mensen die er wel voor je zijn

Hoi ik kan best begrijpen hoe je je voelt. Ik ben 23 en was zelf 21 toen ik ben bevallen ik heb nu inmiddels 2 kindjes maar ik ben nog samen met de vader maar gaat ook vaak niet goed tussen ons. Ik zelf heb mijn hele leven zien veranderen van uitgaan en school naar fulltime mama. Mijn zoontje is nu 1,5 en ik ben net 3 weken geleden bevallen en ik ga als ze allebei naar de creche gaan een combinatie doen van werk en studie. Je mag mij wel een pb sturen! xx

dat zijn geen vriendinnen

I agree with you ladies… Zo zie je maar weer wie er echt met je zijn en wie niet. Ik zit zelf ook in zo’n situatie en eerst zat ik er echt mee maar nu denk ik zo van als ze geen contact willen dan moeten ze wegblijven.

En ik vind 22 wel jong, maar echt niet té jong hoor. Prima leeftijd :wink:

Triest dat ze je totaal niet steunen. Ik snap niet waarom ze je laten vallen, dus kan niet echt helpen.

Edit: En gefeliciteerd natuurlijk!!

Nee, het is niet normaal dat je je vrienden kwijtraakt als je door een “moeilijke” periode gaat of zwanger bent, maar als ik het zo lees zijn het ook niet echt vrienden.

edit: Ga op zoek naar nieuwe vrienden. Komt wel.

ik ben het eens met duCOQUELICOT. Er zit een meisje in mijn klas, ze was amper 16 toen ze een kind kreeg, en bijna al haar vrienden stonden volledig achter haar (behalve dan een paar, maar dan weet je dat zij geen echte vrienden waren!)
Vrienden moeten elkaar steunen, door goede en moeilijke tijden!
Veel succes trouwens met je kindje :slightly_smiling_face:

Precies dit. Het is logisch dat je je ‘stapvriendinnen’ kwijtraakt als jij niet meer mee uit gaat maar als het echte vriendinnen waren dan waren ze wel op bezoek gekomen.

Het schijnt dat je in je hele leven maar 6 echte vrienden hebt. Als ik jou was zou ik me er niet druk om maken. Dit soort mensen ben je toch liever kwijt dan rijk?

Geen ervaring mee, maar ik begrijp het wel want je krijgt een compleet andere levensstijl dan zijn, jij wordt verantwoordelijk. Probeer vrienden te maken die het zelfde doormaken, zwangere meiden, jonge moeders. Misschien kun je via die instantie met een paar uit de omgeving in contact komen!

Inderdaad…
Zeker als je bedenkt dat je zwanger kan raken, ook al zit je aan de pil.

Dan nog, alsof 22 zo’n super rare leeftijd is…

Jij zit nu gewoon in een hele andere fase dan zij dus het is niet zo gek dat er een afstand ontstaat. Al vind ik wel dat je van echte vriendinnen kunt verwachten dat ze je steunen.