Vriendinnen kopiëren?

Oke… Dit word een hele lange zeik topic, omdat het een lang verhaal is.

Ik heb op school een vriendengroepje. Met 4 andere meisjes en 6 jongens.
Nou lijkt 1 van die meisjes echt totaal niet op mij, ze is een beetje kakkerig erg zelfverzekerd en erg aardig, soms wel irritant.
Nou zijn mijn andere vriendinnen juist het probleem, ik ken ze al vanaf het begin van de 1ste klas.

Vriendin M - Drama koningin eerste klas ( als Hollywood nog een actrice nodig heeft voor een Soap, neem haar ). Te groot Ego. Vind zichzelf geweldig, liegt vaak, verwaand, krijgt alles van dr pappie.

Vriendin K - Vroeger erg verlegen, nu wat minder.

Vriendin I - Te verlegen voor woorden, zegt nauwelijks wat, meningloos geval.

Nou kleed ik mij sinds halverwege de 1ste Alternatief. Ik hou van studs ( van die ijzeren blokjes riemen ), vreemde rokjes, broekkettingen, gescheurde broeken, band shirts, armwarmers, strikjes, vesten met Oortjes etc. ( ik heb alleen een hekel aan skinny’s ) Ik was voordat ik dat deed echt ontzettend verlegen, maar er ging op een gegeven moment een knop om. Ik werd sociaal, ging met jongens stoeien in de pauze. Ik kreeg schijt aan de wereld, kreeg respect omdat ik me anders kleedde van de klas en had nauwelijks problemen. t Enige probleem was dat mijn vriendinnen nooit wat zeiden, maar ik kon ook goed om gaan met de rest van de klas. Ik luister voornamelijk Metal en ben geen emo ofzo. Omdat Nederland voornamelijk Emocore bands krijgt, ga ik ook naar dat soort concerten met mijn vroegere beste vriendin.

Nou begon de hell eind de derde begin de 4de. Vriendin K kwam eind de derde naar me toe dat ze wat minder verlegen wou worden en vroeg mij om raad. Ik hielp haar, dat ging tot de 4de goed. Vriendin M zat in haar ik wil een gothic lolita worden fase. ( ze klopt niet helemaal… ) En Vriendin I bleef niks zeggen.
In de zomervakantie kwam vriendin K aan van; ik wil me alternatief gaan kleden. Ik had zoiets van; Best joh, zal vast niet zo erg zijn. Ze vroeg waar ik mijn studs riem had gekocht en ik zei ja op een festival. Zij; ik wil er ook zo een.
Weer terug op school na de zomervakantie zagen Vriendin K, I en M er alle 3 heel anders uit. Vriendin M had haar haar precies t zelfde geknipt als ik. Vriendin K en I waren mijn muziek gaan luisteren. Ze droegen alle 3 ineens Studsriemen en armwarmers. Vriendin I en M droegen hun rokjes op mijn manier ( ik draag ze gewoon in de winter boven mn broek ).

Nou neem ik een paar voorbeelden die mij zwaar irriteren:

• Voor Sinterklaas zou ik een hele mooie winterjas krijgen. Ik heb 3 weken in mijn vrienden groep op en neer gestuiterd dat ik hem zou krijgen enzo. de dag voor Sinterklaas: Vriendin I had de jas bestelt, ik heb mijn bestelling moeten cancelen, ik wou niet dezelfde jas, haar boeide t niet, ze beweerde dat ze t niet wist, terwijl het overduidelijk was dak die jas wou.
  • Op Sinterklaas heb ik van m’n moeder een heel mooi jurkje gekregen. Ik vind hem prachtig maar heb hem nooit aangetrokken, omdat vriendin I het zelfde jurkje heeft. Ook kreeg ik armwarmers die Vriendin I en K ook hebben.
  • Vriendin K en M hebben precies t zelfde hun haar laten knippen.
  • Vriendin K & I lakken hun nagels ook zwart. ( mijn nagels waren standaard zwart, maar ben er maar mee gestopt. )
  • Vriendin K M en I gebruiken dezelfde make-up.
  • Vriendin K & M nemen mijn stoerige gedrag met jongens over.
  • Vriendin Vriendin K & I zijn ineens naar Metal en Screamo gaan luisteren (terwijl ze het eerst haatte ) en wouden mee naar concerten, terwijl van hun gezicht was af te lezen dat ze het niet leuk vonden.
  • Ze nemen mijn woordjes over.\
  • Ik had een super leuke broek gekocht, met gaten erin en daaronder was dan een andere stof genaaid, alsof je 2 broeken aan had. Vriendin M knipte de volgende dag gaten in haar broeken en droeg er een velgekleurde legging onder voor t zelfde effect.
  • Vriendin K pikt langzaam mijn beste vriend in.

Ook worden we nu gewoon uitgescheten door de klas, dat werd ik nooit, omdat vriendin K & I nogal arrogant overkomen denken ze dat we allemaal zo zijn. We zijn nu een apart groepje in de klas en iedereen noemt ons “die Emo’s”

Hoe moet ik hier mee omgaan?
Ik heb al meerdere malen geprobeerd met ze te praten…

zeg tegen je beste vriend dat je het gevoel hebt dat je hem kwijtraakt en neem wat afstand van je vriendinnen?

Praat met je beste vriend,

misschien moet je een keer met hun gaan winkelen en dan naar zo een tutjeswinkel gaan en zeggen dit is leuk dat ze dat ook nadoen ofzo,

of je zegt gewoon dat je het vervelend vind dat ze zich nu ook zo kleden,

heel lastig ik zou t echt niet weten wat je moet doen,

succes!

Oh, best kut dit. Je kan er niks aan doen? Behalve juist weer een andere kant op gaan met je kleding. Zulke types zul je altijd hebben.

inderdaad,
praaat met die vriend.
want als je die ook nog kwijtraakt…

& van die kleren moet je misschien niet tegen ze zeggen dat je iets gaat kopen of iets wil, dan kunnen zij het ook niet al voor jou kopen.

verder heb ik niet echt tips:$

Als je je zo vreselijk aan hun irriteert, waarom ben je dan nog met ze bevriend?

@ LolikaLolita

Ik weet t niet…
Ik heb een periode gehad dat ik ze straal negeerde. Maar t helpt niet. Vriendin K gaat dan met me praten enzo. Voor de rest doe ik dan erg Loner, omdat de klas mij niet mag enzo. Ik heb t al 100x geprobeerd te stoppen, maar t werkt niet echt.

je had toch een vriendengroepje van 10 mensen ofzo?
ben je dan niet meer bevriend met die anderen??

Jawel,

Om zeg maar afscheid te nemen van hun, moet ik uit die hele vriendengroep stappen. Omdat wij elke pauze met z’n alle staan op dezelfde plek. Ik blijf in principe nog wel bevriend met ze, maar toch is t moeilijk.