Vriendinnen-issue

Hallo!
Ik zit ergens behoorlijk mee. De laatste tijd voel ik me een beetje buitengesloten door mijn beste vriendinnen. Ik weet niet precies waar het door komt, maar ik denk dat het ermee te maken heeft dat zij een ander profiel gekozen hebben dan ik, en ik zit dus bijna nooit met ze in de les. Ook zijn ze vrienden geworden met iemand die mij volgens mij niet aardig vindt… Een tijdje geleden besloot ik om ervoor te zorgen dat we meer gingen doen, samen, dus stuurde ik vandaag een smsje aan een van de twee of ze wat wilde doen, met mij. Ze stuurde terug dat ze al iets anders ging doen met de tweede beste vriendin & het meisje wat mij niet aardig vindt. Ik had zoiets wel verwacht, maar ik vond het jammer dat ze mij niet uitnodigde, wat ik bij haar waarschijnlijk wel had gedaan. Eerst dacht ik dat het misschien gewoon iets was wat zij speciaal met z’n drietjes gingen doen, maar toen kwam ik later op msn en zag ik dat er nog een ander meisje die ik ken bij was, en dat ze de grootste lol hadden.
Ik voel me ontzettend klote, want ik krijg een beetje het idee dat ze me er gewoon niet bij willen hebben. Achteraf had ik eigenlijk gewoon mezelf uit moeten nodigen vanavond, door te vragen of ik ook mag komen, maar ik vind dat altijd moeilijk om te doen… Het is toch gek om jezelf een beetje uit te nodigen? :stuck_out_tongue: Nou ben ik niet de meest zelfverzekerde persoon en ik ben echt te scheiterig om met ze te gaan praten. Is er misschien een subtielere manier om ze te laten weten hoe ik me voel?
Het is een heel lulverhaal, I know, en respect naar degene die zin hebben om het te gaan lezen xD Alvast bedankt!
xx

Vraag gewoon waarom ze inene zo raar doen …

Ik weet wat je bedoeld!

Ik ben meestal met een groepje van 7 meisjes. We hebben het altijd gezellig in de pauzes enso, maar in de les is het anders [Dan zit ik met 3 van die meisjes in de klas] . Ik ben gewoon druk van mezelf en lach veel enso, en dan maken ze soms echt rot opmerkingen zoals ;; Ik zou echt noooooit met haar samen willen wonen, ik heb echt medelijden met haar zusje en moeder [zegt ze tegen een van die meisjes waar ik gewoon bij ben ^o) ] En als vriendinnen moet je elkaar steunen en niet nog eens meelachen als je nog gepest door jongens uit de klas.
En laatst hadden ze dus met het groepje afgesproken waarvan ik dus niks wist =/ Ik voel me heel erg alleen enso, ook omdat ik in Amsterdam woon en hun in Zaandam [waar ik naar school ga] En mensen waar mee ik wel super mee kan omgaan wonen aan de andere kant van het land =S
But yeah, Life’s hard

ik zou toch met ze gaan praten… Ik had daar ook eerst last van! Ik heb toen een mailtje gestuurd met wat me dwars zit en voorbeelden enzo. Ik heb er toen wel duidelijk bij gezet dat het wel vooral bij mezelf lag (ik weet niet of dat bij jou ook is?) want ik ben namelijk ook best verlegen enzo en ik vraag ook niet of ik mee mag doen. Ik heb het er toen op msn nog over gehad en nu is het weer goed! Misschien dat dat ook helpt bij jou? Succes!

Dit is een lastige situatie… Ik snap dat je je rot voelt, en ook dat het niet makkelijk is om het te zeggen. Je vriendinnen doen het waarschijnlijk niet expes en denken er niet bij na dat ze jou buitensluiten. Dus als je het gewoonweg zegt dan kan dat een beetje bot overkomen. Probeer toch iets spontaner te zijn en vraag de volgende keer of je ook mee mag.
Succes!

Heey.
als je vriendinnen zo doen, kun je je beter afvragen wat je vriendschap voor hun nog betekend. zijn ze het nog wel waard? als ze je zo behandelen. inderdaad jezelf uitnodigen is ook niet echt een optie. word het misschien alleen maar erger, waardoor je je onzekerder gaat voelen. misschien kun je je aansluiten bij een groepje meiden dat het zelfde profiel als jou gaan doen?

Heel veel sterkte…
kus

Ik zou je echt eens afvragen of dit wel je echte vriendinnen zijn. Want, zoals je al zegt, vriendinnen moeten elkaar steunen en horen niet over elkaar te praten. Als ik jou was, zou ik in je nieuwe klas/lessen die je volgt eens kijken of daar meisjes zitten die je ook aardig lijken. Misschien zijn dat aardigere vriendinnen dan je huidige…

Ik weet hoe je je voelt meid ! heb dat nu ook mijn beste vriendin gaan nu
opeeens veel meer met een ander meisje om dan met mij :frowning_face: en ze doen ook vaak
dingen samen , en dan laat ze mij vallen
Ik zit trouwens wel bij mijn beste vriendin in de klas en voor opdrachten
voor school doen ze ookal samen !!! en meestal doe ik dan nog wel
mee maarja ik denk dan eerder dan ga ik wel alleen als jij zonodig met haar moet!
maarja gelukkig doe ik nog vaak leuke dingen met mijn beste vriendin buitenschool
zoals shoppen enzo en dan is ze altijd veel anders dan op school :slightly_smiling_face: kei aardig enzo
maarja ben blij dat ze buiten school nog wel met mij omgaat en niet met die ander.
Dusja acjaa komt wel weer goed :slightly_smiling_face: