Vriendinnen gedragen zich als sletten.

Wist niet waar ik dit moest plaatsen en aangezien dit tussen mij en een vriendin gaat dacht ik dat dit misschien onder relaties valt. Sorry als het verkeerd staat

Hey. Ik wil dit eventjes kwijt en misschien heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen.

Ik heb 2 vriendinnen en ze gedragen zich ineens als sletten.

Vriendin 1 ging met een jongen die ze 2 dagen via tinder sprak afspreken en heeft gelijk al alles met hem gedaan, terwijl ze die jongen wss nooit meer ziet (2.5 uur met de auto verderop en hij reageert kortaf tegen haar). Ze had de eerste dag al allemaal naaktfotos gestuurd en hij ook en toen hebben ze webcamseks gehad. Dit verteld ze me ook gewoon en dat wil ik helemaal ook niet weten. Ze is net 16 geworden. Ze is 3 jaar terug in de handen van een loverboy geweest en zei dat ze er nog steeds last van heeft maar zo te zien vond ze er niks ergs aan als ze zich als een slet gedraagd. Tuurlijk, ze moet het zelf weten maar ik vind het gewoon niet normaal.

Vriendin 2 maakt alleen maar bikinifotos en zet die op insta. Met dit weer draag ik geen bikini dus waarom zulke fotos op insta zetten ? Die bikini’s zijn ook nog eens zo waardoor het lijkt alsof ze mega grote tieten heeft terwijl ik weet dat ze A heeft. (Ja beste vriendin enzo dusja).
Ineens heeft ze echt te veel en extreme makeup op en komt ze als een slet op school, en dan overdrijf ik niet. Ze gaat binnenkort afspreken met iemand van 29 want die vind ze ‘leuk’ wil meer met heb zegt ze terwijl ze in juli pas 16 is geworden en ook nog niet heeft gezoend dus waarom zou je gelijk meer willen?. Ze was altijd heel erg preuts, net als ik en ineens heeft ze zulke acties. Ze vind het nu raar dat allemaal jongens haar app willen en haar helemaal alles vinden.
Ik weet dat 2 mensen en goede vriendin van haar ook al hebben gezegd dat die fotos niet kunnen en nu heeft ze extreme ruzie met hun.

Ik ben bang dat mijn 2 beste vriendinnen straks echt bekend staan als hoertjes van de school en dat wil ik niet. Natuurlijk is het hun leven maar ik vind dit niks. Ik merk ook al dat de vriendschap minder word tussen mij en die vriendinnen omdat ze nu meer met dat soort dingen bezig zijn.

Ze veranderen en ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar meiden die wel bij jou passen. Mochten ze afvragen waarom je minder met ze omgaat: ‘jullie zijn op zo’n manier verandert dat ik geen vriendinnen meer met jullie kan zijn’.

Het is heel jammer, maar dit gebeurt vaker. Het zal mij niks verbazen als het uit onzekerheid komt/aandacht willen, maar daar hoef jij je niet in te laten meeslepen

Nieuwe vriendjes zoeken!!

Je kan proberen met ze erover te praten…

Voor de rest denk ik dat het gewoon de puberteit is (wauw dit klinkt heel raar). Maar voor zover ik weet zijn er altijd meiden die zichzelf, jammer genoeg, op zo’n manier willen ontdekken. Als een vriendin kan je het erover hebben en zeggen dat je je zorgen maakt om wat anderen gaan denken en dat ze misschien dingen gaan doen waar ze later spijt van krijgen.

Maar voor de rest kan je er niet veel aan doen, ze komen vanzelf wel weer bij zinnen. En zo niet, dan weet je in ieder geval wat je aan ze hebt.

edit: zoals de rest zegt, zoek meiden die wel bij jou passen! Dat kan natuurlijk nooit kwaad :grinning:

Dat is jouw probleem niet, en hoe jij over hen praat vind ik ook niet netjes.

Hoezo? Het zijn toch haar beste vriendinnen, dan hoor je toch over zulke dingen te kunnen praten? Ze hoeft ze misschien geen sletten te noemen, maar afspreken met een 29 jarige vent als meisje van 16 vind ik ook niet kunnen.

Beetje jammer dat iedereen dit ziet als fout gedrag. Die meisjes willen zich op dit moment op zo’n manier ontplooien, niks mis mee. Niet elk meisje heeft zin om maagd te blijven tot het huwelijk.
Jij hebt daar geen zin in. Ook niks mis mee. Ik denk best dat je andere vriendinnen zoekt want op deze manier zal het tot ruzies blijven leiden denk ik.

Je vriendin van 16 die gaat afspreken met die man van 29 vind ik wel problematisch. Je kan hem aangeven voor pedoseksualiteit.

Nah ik noem eht geen fout gedrag, maar het is gedrag dat niet bij dit meisje past en dan hoeft ze toch niet vriendinnen met hun te blijven?

Ik ben van mening dat meisjes zich niet hoeven gedragen naar de maatschappelijke normen die hen worden opgelegd als ze daar zelf geen zin in hebben. Vooral omdat jongens niet worden bekritiseerd om hun seksuele lusten, maar meisjes moeten de puurheid zelve zijn.

Inderdaad, ze hoeft geen vriendinnen met hen te blijven (: dat zou ik ook niet doen als ik me zou storen aan het gedrag van anderen. Maar iedereen bepaalt natuurlijk hun eigen normen.

Ik zie ook niemand zeggen dat ze dat moeten. Feit is gewoon dat zij zich niet prettig voelt hierbij en dan hoeft ze daar ook niet mee te dealen. Ik zou zelf ook niet met zulke meiden om kunnen gaan.

Nee maar je ziet toch vaak hoe anderen op zulk gedrag reageren? Ik vind dat gewoon jammer.
Ik krijg de kriebels van het woord slet :’)

Hoezo vind je dat niet netjes ? Het is natuurlijk niet oke om dat over je vrienden te zeggen alleen misschien wil ze ze wel helpen of graag weer dat ze een beetje dimmen
Ik had ook gewoon gezegd dat ze zich als ‘sletten’ gedragen want na het lezen van dit verhaal is het ook wel een klein beetje zo. Zou ook niet weten hoe ze het anders zou moeten verwoorden.

Ik zou proberen te praten en anders afstand nemen. (wow klinkt raar)
En er zijn genoeg andere meisjes waar je het op dit moment beter mee kan vinden.
Mensen veranderen en sommigen veranderen op een minder leuke manier. (voor jou dan)

Dat ze gelijk als seks heeft gehad met iemand die ze 2 dagen via tinder kent vind ik wel een beetje apart maar het is haar eigen keus.

Afspreken met een 29 jarige is echt een nee. Ookal is leeftijd maar een getal ik vind dit niet kunnen

Praat er eens met hun over. En ook dat je bang bent dat iedereen ze straks als slet ziet, wees hard misschien dat dat hun ogen opent. En als ze niet willen veranderen passen ze misschien niet zo goed bij je. Dat is heel jammer, maar je leert vast wel andere meisjes kennen die wel de goede vriendinnen voor jou zijn

Ze mogen je in geen enkel geval niet proberen mee te slepen in zo’n situatie. Het is puur om aandacht door hun hun eigen onzekerheid, twijfels,… elke meid heeft dat. Maar sommigen doen dan zo’n dingen, puur om bevestiging. En wees gerust dat ze daar later enorm veel spijt van hebben. Neem afstand van hen, trek op met andere meiden en leg die vriendinnen uit dat je het niet ziet zitten om nog langer met hen op te trekken want dat ze zo enorm zijn veranderd en je jezelf er niet meer goed bij voelt.
Ik ken heel veel zulke gevallen bij mij op school.

Ben ik de enigste die jou in deze situatie juist geen goede vriendin vind?

Aah wat vervelend! Weetje, hoe moeilijk het ook is, ik denk dat je ze hun gang moet laten gaan. Ze komen er zelf wel achter hoe fout ze bezig zijn, dat moeten ze zelf ervaren. Maar dat moet je alleen doen als ze niet naar je luisteren wanneer je serieus met hen wilt praten.

Dit is echt een hele verkeerde redenering. Het feit dat ze drie jaar geleden in handen is geweest van een loverboy kan JUIST de oorzaak zijn van dit ‘‘sletterige’’ gedrag, aangezien zo’n traumatische gebeurtenis kan zorgen voor een verknipt beeld met betrekking tot seksualiteit. Juist door deze ervaring weet ze misschien niet wat ‘‘gebruikelijk’’ of ‘‘normaal’’ is met betrekking tot seksualiteit. Beetje respectloos dat je meteen conclusies trekt.

Ok maar heb je wel eens gedacht aan bezorgd zijn? Gaat het wel goed met ze en thuis en op school bijv? JUIST jij als beste vriendin zou verder moetrn kunnen kijken dan “ugh wat een slettengedrag” eentje is eerder in handen van loverboys geweest en de ander (of is t dezelfde?) spreekt als 16 jarige af met een man van 29. Zoiets is gewoon echt niet oké. Misschien kun je erover met haar praten en proberen te voorkomen.

Vond dat inderdaad ook erg kort door de bocht. Ben het helemaal eens met je punt.