Vriendinnen en vrienden

Ik wist niet waar ik hem bij moest zetten deze topic, dus schrijf hem hier maar bij :slightly_smiling_face:

Op school heb ik (voor mijn gevoel) geen vrienden. En trouwens buiten school ook niet :cry: Als er bijv. een leuke film gedraait wordt in de bios, wordt iedereen mee gevraagt, behalve ik. Ik weet niet waarom ik nooit wordt meegevraagt, zelf denk ik omdat hun denken dat ik saai en verlegen ben. Maar ik ben helemaal niet saai.

Op school loop ik altijd met een lach op mijn gezicht, maar thuis dan rollen de tranen naar beneden :frowning: En nu ik dit schrijf ook…

Ik heb ook nog nooit gezoend, daar schaam ik me ook terpletter voor, zou het misschien daar ook een beetje aan liggen?

Sorry als ik klaag, maar dit moest er even uit…

Stel eens voor om iets te doen met die jongens/meisjes. Misschien denken ze dat je niet geïnteresseerd bent om erbij te horen?

Ik had ook een tijdje dat ik op school geen echte vriendinnen had (met mijn vriendinnen uit de eerste en tweede klas had ik op een gegeven moment ruzie)… Maar ik ben toen op volleybal gegaan en had toen binnen de kortste keren een enorme vriendengroep. Weet niet of je iets van hobbies buiten school hebt? Maar zoiets zou je misschien kunnen helpen… En waarschijnlijk als je dan wat beter in je vel zit krijg je vanzelf meer vrienden !

Ik denk dat lifestyle toepasselijker is.
Bedoel je dat je geen jongens vrienden hebt? Of helemaal geen?
Probeer om te gaan met mensen die je accepteren zoals je bent, of dat nou verlegen of juist opgewekt is. Als jij het gevoel hebt dat mensen jou niet accepteren, moet je verder kijken.
En misschien hebben degene waarmee je omgaat niet eens door dat jij je buitengesloten voelt, praat erover met hen.
En ja, dat zoenen komt echt wel. Niemand zal je daar op beoordelen.

Hobby’s heb ik wel, maar dat doe ik eigenlijk alleen thuis, zoals tekenen.
Ik heb altijd op badminton gezeten, maar daar ben ik vanaf gegaan omdat ik iedere keer met 8 jarige moest badmintonnen of ik moest met iemand die allemaal zaten te klagen dat ik helemaal niet kon badmintonnen, dat ze beter op de bank konden gaan zitten :frowning:

Nee gewoon in het algemeen vrienden :wink: Gewoon van ieder geslacht…

Misschien dat jij mensen een keer kan uitnodigen om een film te gaan kijken? :slightly_smiling_face: Dan wordt je misschien de volgende keer ook gevraagd.
En dat je nog niet hebt gezoend, heeft daar niks mee te maken joh, dat komt wel een keer :slightly_smiling_face:

Waarom neem jij niet het initiatief? Het komt je natuurlijk niet aanwaaien, dus geef aan dat je mee wil of regel zelf een uitje.

Zoek iemand met een beetje hetzelfde probleem als jij! Dan kan je daar vriendinnen mee worden! :slightly_smiling_face:

het ergiste vind ik nou nog, dat ik straks naar mijn vervolg opleiding ga, dat ik dan denk weer niemand heb :frowning:

I hate my life

Die vervolgopleiding kan juist een nieuwe start zijn :slightly_smiling_face:

Ik hoop het zo, ben het beu om alleen te zijn…

Ik heb het ook een tijdje heel erg moeilijk gehad op school, maar het beste is gewoon om zelf te proberen er iets van te maken. Mensen die al een hele vriendengroep hebben zullen niet zo snel op jou afkomen, jij bent immers iemand die ze nog niet zo goed kennen en dus is het voor hen moeilijker om jou aan te spreken dan iemand uit hun eigen groepje.
Dus waarschijnlijk is het helemaal niet dat niemand jou aardig vindt, maar meer dat ze je niet zo goed kennen en je dus ook niet zomaar mee gaan vragen naar een film.

Probeer zelf initiatief te nemen, er is vast wel iemand die je aardig lijkt, ga daar eens mee praten of gewoon naast zitten in de klas. Richt je niet helemaal op een iemand of op een groepje, maar probeer gewoon met veel mensen om te gaan en te praten en dan merk je vanzelf wel bij welke mensen jij je op je gemak voelt en dan komt dat afspreken vanzelf wel een keer!

Misschien helpt het inderdaad ook om iets buiten school te gaan doen, de eerste paar keren zijn misschien eng, maar daarna kan je aan sport echt heel leuke vriendschappen overhouden.
Succes!

Ik hoop zo dat het helpt!!

Probeer inderdaad zelf ook initiatief te nemen! Er zijn vast wel mensen waar je mee klikt! En probeer je opleiding niet in te gaan met een gevoel van, het zal wel weer zo worden als eerst, want dan word het ook zo. Zo als ik het lees lijk je me een hele normale meid, dus het is vast niet moeilijk voor je om vriendinnen/vrienden te maken. Volgens mij gaan veel meiden weleens door zo’n fase dat ze niet zo veel/geen vrienden hebben. Dat trekt vanzelf weer bij, ga er op uit en ontmoet nieuwe mensen!

+ dat je nog nooit hebt gezoend vind ik echt niet raar, heel veel mensen liegen daar ook over. En je komt vanzelf een jongen tegen die leuk genoeg is om dat moment mee te delen. Sowieso zien mensen echt niet aan jou of je wel/niet gezoend hebt!

Dankjewel voor de tip.
Ik ben ook een normale meid (al zeg ik het zelf). Thuis kan ik zo gek als een deur zijn, of zo boos worden als een weet niet wat. Maar op school durf/ kan ik dat niet uiten hoe ik eigenlijk ben, want ik ben bang dat ik uitgelachen wordt. Volgens mij denken ze daarom dat ik saai ben enzo. Op school zal ik ook nooit echt mijn eigen mening laten gelden…

Ik denk dat dat wel voor iedereen geld, dat je op school wat ingetogener bent dan thuis! Maar door alleen al een oppervlakkig praatje te maken kun je ook wat meer contacten krijgen, je hoeft niet gelijk je hele muurtje af te breken om het even zo te zeggen.