Vriendinnen doen vreemd.

Hoii. Ik heb zeg maar een probleem(pje) met mijn vriendinnen, sorry voor de vage titel, ik weet niet of ik het vreemd kan noemen maar kon even nergens opkomen.

Ik zit nu in de eerste klas, ik ging daar met een ander meisje en een andere jongen naartoe, maar omdat ik al snel nieuwe vriendinnen had gevonden ging ik niet zoveel meer met hun om. Ik was heel blij met mijn nieuwe vriendinnen, want dat meisje waarmee ik naar de middelbare ging was een beetje een jongensachtig type, dus ik had eindelijk een paar vriendinnen om ook gewoon meisjes dingen mee te doen. Eerst deden we alles samen, en ik had het gevoel dat dat ook wel zo zou blijven. Niet dus. Het is nu al de 4e of 5e keer dat mijn vriendinnen allemaal dingen met elkaar afspreken, zonder mij. Als ik dan vraag waarom, krijg ik van die stomme antwoorden, zo stom dat ze gewoon nep zijn. Zoals: ‘Sorry, ik was vergeten om het aan jou te vragen’ en ‘Oh ik dacht dat je niet kon dus vroeg het maar niet.’ Nu hebben ze weer afgesproken dat ze morgen gaan logeren bij een van hun, en nee, ik ben weer niet gevraagd. ‘Anders werd het te druk.’ Was het ‘excuses.’ Maar ik vind het een beetje vreemd dat ík het elke keer ben. In de pauzes komen meestal wel gewoon bij mij staan enzo, dat vind ik eigenlijk nog het raarst. En ik zou graag andere vriendinnen willen, maar heel onze klas is verdeeld in groepjes, en de meeste vinden mij maar vreemd en vinden mijn stem irritant. Dus ik weet nu echt niet wat ik moet doen… Heeft iemand tips?
O. Het is best een lang verhaal geworden, bedankt voor het lezen in ieder geval!

Wat vervelend, ik ken je situatie ook wel. Toen ik in de 1e zat had ik ook een klas met groepjes, en mijn groepje was heel leuk maar logeren ofzo, ik deed er nooit echt aan mee. Misschien kun je toch eens proberen om er echt over te praten met je vriendinnen, en dan niet even snel maar ervoor gaan zitten. En bied een keer aan om bij jou thuis af te spreken? Misschien zien ze dan dat dat heel leuk is en willen ze jou er voortaan bijhebben. Je kunt ook vriendinnen maken in andere brugklassen natuurlijk. Succes :grin:

Dat bij mij thuis afspreken en vriendinnen maken uit andere klassen vind ik slim! En dat praten moest sowieso nog gebeuren, heeft iemand misschien daarvoor nog tips voor? Dankjewel voor je reactie!!

Geen dank! Ik zou ze gewoon allemaal aanspreken/een briefje geven van, willen jullie in de pauze ff hierheen komen want ik moet het even ergens over hebben. En je staat altijd met ze in de pauze dus misschien kan je erover beginnen. ''Meiden, ik vind jullie echt top en ben blij dat ik vriendinnen heb gevonden op de middelbare, maar waarom hebben jullie altijd excuses als ik vraag waarom ik niet mee mocht logeren/afspreken? Gewoon eerlijk zijn hoor, ik word er een beetje onzeker van namelijk. Doe ik iets verkeerd ofzo?" Ofzoiets zou je kunnen zeggen :slightly_smiling_face:

ik ken de situatie ook wel ja. Er is altijd wel één iemand in de klas waar je vrienden mee kan worden. Alleen af en toe moet je afwachten. Maar ik denk dat als jij gewoon op anderen afstapt het wel goed moet komen hoor.

Ik zou ze er gewoon op aan spreken, als ze weer eens met een excuus komen. Worden ze dan boos, dan weet je dat het geen echte vrienden zijn. En misschien meer met andere klasgenoten omgaan, want zoals snoopyloverais al zei, er als altijd wel één iemand waar je vrienden mee kan worden. Veel succes!

Dankjewel voor jullie reacties allemaal! Allemaal tips die me hebben geholpen! Ik wil vaak ook wel op anderen afstappen maar dat vind ik best eng.

dat vind iedereen eng maar uiteindelijk ben je jezelf echt dankbaar